X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לתיקון מתג ההצתה העלול לגרום להתלקחות סביב מוט ההגה
▪  ▪  ▪

יצרנית הרכב GM - ג'נראל מוטורס, הודיעה בסוף השבוע כי היא עורכת הליך של קריאה חזרה למוסכים (RECALL) ללא פחות מ-1.8 מיליון מכוניות ברחבי העולם, לשם תיקון מתג ההצתה - העלול לגרום לפריצת אש סביב מוט ההגה.
המכוניות הכלולות בקריאת השרות הינן שברולט מדגם קוואליר - הפופולרית בדיגמי GM הנימכרים בישראל אשר יוצרו בשנים 1998 עד 2001, וכן מכוניות תוצרת חטיבת פונטיאק, אולדסמוביל וביואיק (סקיילארק) שניבנו ממרס 1997 עד תחילת 1998, מדגמים אשר אינם מיוצאים סידרתית לישראל וספק אף אם יש להם תקינה אירופית המאפשרת ייבוא אישי של יחידות בודדות ארצה.
בהודעתה הרישמית של GM המצוטטת בהדגשה על-ידי סוכנות הידיעות רויטרס הבינלאומית, נאמר כי לחברה דווח על 80 מקרים בהם ארעה התחממות יתר במתג ההצתה, אשר הביאה להתכת מכלולים במוט ההגה וגרמה להתלקחות ועשן רב בחזית לוח השעונים של המכוניות הפגועות.
GM מדגישה עוד כי עד כה לא דווח על כל פגיעות בגוף או בנפש כתוצאה התקלה, אשר ניגרמת לדבריה ממעבר של זרם גבוה באופן בלתי מבוקר במתג ההצתה. לדיברי החברה כ-1.4 מיליון מהכוניות החשודות נמצאות בארה"ב, ומרבית האחרות יוצאו לקנדה.
בהודעתה הרישמית של GM נאמר כי גם הנהגים אשמים בעידוד התהליך המוביל לתקלה, שכן במכוניות בהן המצברים חלשים - החזיקו הנהגים את מתג ההצתה מופעל לפרק זמן ארוך מהרצוי, וכך גרמו לזרם במתח גבוה לעבור במערכת לפרק זמן מסוכן. "זרם במתח גבוה עלול לגרום לפעמים לחום בטמפרטורה הגורמת להתכת מכלולים פנימיים," נאמר לדיברי רויטרס בהודעת GM.
למרות מספרן הרב של המכוניות המעורבות בתקלה המסוכנת, הביע יו"ר GM, ריק ווגוניר, במהלך ביקור שערך (ו', 6.2.04) בברזיל, ספק באשר להשפעת התקלה "על השורה התחתונה" של עיסקי יצרנית הרכב הגדולה בעולם. "לתקלה לא תהיה השפעה משמעותית," מסר ווגוניר לכתבים בתגובה.
נוכח השבת לא ניתן לקבל תגובת סוכנות UMI המקומית, באשר לאפשרות כי גם המכוניות הנמכרות בארץ ידרשו להבדק אף הן במוסכי החברה.

תאריך:  06/02/2004   |   עודכן:  08/02/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
הנשיא בוש חושש מהפסד בבחירות, אם יתבוסס עוד בבוץ הישראלי-פלשתיני; לכן מתקשה לשכת שרון לתאם פגישה; יציאת אולמרט לוושינגטון - כדי להכשיר הקרקע לפגישת שרון-בוש
יואב יצחק
אין מדובר ב"סתם" זבל, כמובן, אלא בסל הניירות ובשקית הניירות הגרוסים; מוטי עדן מסר עדות במשטרה
גל ברגר
גורמים בביירות טוענים כי הרוצח סמיר קונטאר ישוחרר תוך חודשיים-שלושה בלי קשר למידע על רון ארד; סמזכ"ל החיזבאללה: "יש בידינו קלפים חזקים שיועלו במסגרת השלב השני של העסקה"; "נעדרי סולטאן יעקוב - עניין סורי"; שר החוץ האירני ייפגש עם נסראללה
מיכאל דבורין
האיש חשוד כי שיתף פעולה עם המחבלת המתאבדת וייתכן כי אף הסיע אותה לתחנת הרכבת; מצלמה הממוקמת במקום, קלטה את האיש וכעת מנסים כוחות הביטחון לאתר אותו
גלית יצחק
כך עולה ממבחן מיצ"ב שערך משרד החינוך; ממוצע הציונים של תלמידי כיתה ה' בעברית הוא 71; הממוצע של תלמידי כיתות ח' במתמטיקה הוא 58; 20% מהתלמידים חוששים להגיע ללימודים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il