X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התקיפות של אנשי רוח, פרופסורים, רופאים, מהנדסים ואחרים, מבוצעות במטרה לבודד את כוחות הקואליציה וארצות הברית
▪  ▪  ▪

המורדים בעירק הורגים לפחות 5 אנשי רוח ואנשי מקצוע עירקים בכל חודש, כשהם בוחרים באנשים שמילאו תפקידי מפתח בשיקום המדינה כמטרה, כך לדברי גורמים רשמיים מהקואליציה.
מפקד הבריגדות וסגן מפקד המבצעים, מרק קימיט, אמר ביום שבת (7.2.04) כי ממוצע התקיפות נגד אינטלקטואלים עירקים ומנהלים ממעמד הביניים הוא בין 10-15 בחודש. בתקיפות אלו נהרגים בין 1-5 בני אדם בכל חודש.
דובר הקואליציה, דן סנור, אמר כי התקיפות של אנשי רוח, פרופסורים, רופאים, מהנדסים ואחרים, מבוצעות על-ידי אלו ש"רוצים להחזיר את השעון אחורנית" ולבודד את כוחות הקואליציה וארצות הברית.
"כן, המטרה המרכזית של המורדים... היא לשבור את כוחנו ולבודד אותנו על-ידי תקיפות נגד כל המוסדות הללו", אמר סנור. "אך אנו מכירים ברצון של השותפים בקואליציה הממשיכים לעמוד מול ההתנגדות בצורה איתנה".
"יתכן וחלק מהתקיפות הן נקמה והרג אנשים שהיו מקורבים למפלגת הבעת' של סדאם חוסיין. קורבנות אחרים אותם תוקפים קיצונים דתיים הם בעלי דעות חילוניות".
סוכנות הידיעות AP מדווחת, כי לדברי קימיט כ-300 אנשי ביטחון עירקים נרצחו ונהרגו בפעולות מאז הוקם הכוח בשנה שעברה ו"המגמה נמצאת בעלייה". קימיט מייחס זאת גם לעלייה במספר השוטרים ברחובות.
כ-150,000 אנשי ביטחון עירקים חדשים, בינהם חיילים, צוותי משמר אזרחי ומשטרה גוייסו מאז נפילת משטרו של סדאם חוסיין בחודש אפריל בשנה שעברה.
נכון לעכשיו למעלה מ-130,000 חיילי ארצות הברית פרוסים בעירק, אך לעומתם הכוחות העירקים מצויידים בהרבה פחות בנשק והגנה, והופכים להיות יותר פגיעים לתקיפות.
בחודש שעבר, מתנקשים לא מזוהים ירו והרגו 4 נשים שהיו בדרכם באוטובוס, למקום עבודתם בבסיס הצבא האמריקני שליד בגדד. עלונים מופצים באזורים המתנגדים לארצות הברית, מערבית לבגדד, ומזהירים את העירקים משיתוף פעולה עם הכופרים.
לדברי סנור "קיים מאמץ משותף" לבודד את מנהיגי הקואליציה... על-ידי תקיפתם של מוסדות עירקים, אישים עירקים ומנהיגים עירקים פוליטיים ששיתפו פעולה עם כוחות הקואליציה".

תאריך:  08/02/2004   |   עודכן:  08/02/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
ייפגש היום גם עם שר החוץ; מחר עם השרה לבנת; שרון מגבש מפה שתוצג במהלך השבוע לנציגים האמריקנים המגיעים לישראל
גל ברגר
השליח האירני יעביר הזמנה רשמית לנשיא מובארק להשתתף בכינוס המדינות האיסלמיות בטהראן בהמשך החודש; ביקורו של שר החוץ האירני בקהיר נדחה משום שאירן טרם נענתה לבקשת מצרים להסגיר לידיה 10 פעילי אל-קאעידה
גל ברגר
לידיעה אין אישור ממקורות ישראלים; "א-סיאסה" הכוויתי: מופז עשוי להיפגש עם שר החוץ הלובי או רק עם חברי פמלייתו; שליט לוב יגיע בקרוב למצרים לקבל ברכת הנשיא מובארק למהלכים מול ישראל; גורמי ביטחון בריטים: גובר החשש לחייו של שליט לוב, קדאפי
גל ברגר
"שרון בעל היסטוריית דמים", "ההנהגה בישראל קיצונית וקשת עורף" - אלה הם הביטויים בהם בוחר עורך העיתון "אל-ג'ומהוריה" להשתמש ביום שלאחר חיסול פעיל הג'יהאד בעזה; "איפה הם אלה הבוכים בכי תמרורים לנוכח מותם של ישראלים - מדוע קולם לא נשמע כעת?!"
גל ברגר
ראש הממשלה הפלשתיני יגיע היום לקהיר על-מנת לדון עם הנשיא מובארק בתכניתו של ראש הממשלה לפינוי יישובים מעזה; מקהיר ימשיך אבו עלא לביקור באירופה במסגרת הקמפיין נגד הגדר; ביום רביעי ייצא נשיא מצרים לביקור בטורקיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il