X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע את מקסימוב בעבירות של גניבה בידי עובד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף מסמכים בנסיבות מחמירות ועוד; השופט: "מקסימוב הוא שקרן שמילת אמת לא יוצאת מפיו"
▪  ▪  ▪

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע הבוקר (יום א', 8.2.04) את עופר מקסימוב, אחיה של אתי אלון, בפרשת מעילת הענק בבנק למסחר. כזכור, גנבה אלון כרבע מיליארד ש"ח מכספי הבנק למסחר, דבר שהביא להתמוטטות הבנק. חלק מן הכספים שנגנבו הגיע לידי מקסימוב ושימש לכיסוי חובות ההימורים שלו.
מקסימוב הורשע בעבירות של גניבה בידי עובד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף מסמכים בנסיבות מחמירות ועוד. השופט שלי טימן כתב בהכרעת הדין, כי "מקסימוב הוא שקרן שמילת אמת לא יוצאת מפיו. לא האמנתי למילה אחת היוצאת מפיו". בית המשפט דחה את טענתו של מקסימוב כי לא ידע על גניבת כספי הבנק על ידי אחותו וכן את הטענה כי החזיר את הכסף.
כזכור, על אתי אלון הוטל עונש של 17 שנות מאסר ועל אבי המשפחה, אביגדור מקסימוב, הוטלו 6 שנות מאסר. גזר דינו של מקסימוב צפוי להינתן במועד מאוחר יותר.
תזכורת: פרשת הבנק למסחר
באפריל 2002 התברר, בעקבות ביקורת שערך המפקח על הבנקים בבנק למסחר, כי סגנית מנהלת מחלקת ההשקעות בבנק, אתי אלון, גנבה במהלך חמש שנים כרבע מיליארד ש"ח מכספי הבנק. חלק מן הכספים הללו, התברר, שימשו למימון חובות הענק של אחיה, עופר מקסימוב, כתוצאה מהימורים.
בכתב האישום נגד מקסימוב נטען, כי המעילה חסרת התקדים בוצעה ביוזמתו ובהכוונתו של מקסימוב. בין השאר נטען, כי מקסימוב זייף המחאות בנקאיות שניתנו לו על-ידי אחותו. אתי אלון טענה, כי עשתה את המעשים עקב לחצים שהפעיל עליה מקסימוב. בין השאר סיפר מקסימוב לאחותו, כי אם לא יחזיר הלוואות שנטל בשוק האפור למימון הימורים, הוא צפוי לסכנת חיים.
מייד עם התפוצצות הפרשה נעצרה אתי אלון. מקסימוב, ששהה באותו זמן ברומניה, נעצר במאי 2002. תחילה שמר מקסימוב על זכות השתיקה, אך לאחר מכן ובמהלך משפטו אימץ קו הגנה לפיו לא ידע שהכספים שהעבירה לו אלון מקורם בגניבה. עוד טען מקסימוב, כי החזיר את מרבית הכספים ש"לווה" מהבנק, באמצעות הלוואות שנטל בשוק האפור ורווחים שהפיק בהימורים.
במהלך משפטו של מקסימוב, בלטה נכונותו להתנער מאחותו ולהטיל עליה את מלוא האשמה בפרשה, על-מנת לחלץ את עצמו מן הסבך אליו נכנס. הוא הכחיש את טענותיה של אלון לפיהן אמר לה שחייו נתונים בסכנה אם לא תעביר לו סכומי כסף גדולים. מקסימוב הכחיש את טענתה של אלון, כי התקשר אליה ממגדל שלום בתל אביב ואיים כי אם לא תיתן לו כסף - יתאבד. עם זאת הודה, כי אמר לאחותו כי הוא שוקל להתאבד. כאמור, דחה בית המשפט את גרסתו של מקסימוב כשקרית והרשיע אותו בעבירות שיוחסו לו בכתב האישום.

תאריך:  08/02/2004   |   עודכן:  08/02/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
בנושאים שיידונו: הפרת הסכמים, שימוש אסור ברכוש החברה, גניבת זמן, העברת סודות למתחרים, דיווחי נוכחות כוזבים, הטרדה מינית, מתן שירות לקוי, נטילת שוחד, זיוף מסמכים, הטיית חוזים
הדר פרבר
המשלחת מגיעה מה-Hebrew Union College; סוכנות היהודית מפרסמת דוח אירועי אנטישמיות בולטים
מירב לוי
טילי נ"ט נורו לעבר מוצב צה"ל בגוש קטיף; אתמול חוסל עזיז שאמי שתיכנן לבצע פיגוע בנצרים
יפעת גדות
שבץ הינו הפסקה פתאומית של תפקוד המוח, כתוצאה מאיבוד אספקת דם לחלק במוח; במחקר נאספו נתונים מ-735 גברים ונשים שלקו בשבץ; 45% מחולים אלו לקו בשבץ בין השעה 06:00 בבוקר לצהריים
ענבל אביב
כך המליצה ועדה שמינה יו"ר מועצת ההימורים בספורט; המלצות נוספות: בעלי הדוכנים יהיו אחראים לפקח על סכומי ההימור; להפעיל תוכנית סיוע למתמכרים להימורים ותוכנית ייעוץ פיננסי לזוכים; לשקול הגבלת סכום ההימורים גם לבוגרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il