X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
סאגת המענק, בסך 65 מיליון ש"ח, מסרבת לרדת מהכותרות: התנועה לאיכות השלטון הגישה עתירה לבג"צ, בדרישה לבטל את החלטת מינהלת מרכז ההשקעות; "ההחלטה התקבלה בניגוד לכללי מינהל תקין, תוך פגיעה חריפה בעיקרון השוויון"
▪  ▪  ▪

סאגת אישור מענק מרכז ההשקעות ל"קוקה קולה" מסרבת לרדת מהכותרות. לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה הורה למינהלת מרכז ההשקעות לשקול מחדש את החלטתה להעניק לחברה 65 מיליון ש"ח כסיוע להעתקת מפעלה מבני ברק לאשקלון, ולאחר שהמינהלה שבה ואישרה את ההחלטה, עותרת התנועה לאיכות השלטון לבג"צ בדרישה להורות על ביטול החלטת המינהלה.
בעקבות הגשת העתירה, והקולות שהועלו נגד מתן ההטבות לקוקה קולה, הודיעה החברה כי היא מושכת את בקשתה להעתקת המפעל לאשקלון. מ"מ ראש הממשלה, השר אהוד אולמרט - שנאבק ליתן לחברה את ההטבות כדי שתעתיק מפעלה לאזור אשקלון מוכת האבטלה - הביע מורת רוח מהעתירה ומההתקפות עליו ועל קוקה קולה.
בתגובה רשמית שהוציא, בעקבות הודעת החברה, אישר אולמרט את קבלת הודעת חברת קוקה קולה בדבר החלטתה למשוך את ידה מהעתקת המפעל לאשקלון. ולמרט הביע צערו על החלטה זו אך גילה הבנה למניעיה. "זוהי דוגמא נוספת שבה אטימות מוחין וצרות אופק ביורוקרטים סיכלו מתן העדפה ברורה לעיר מוכת אבטלה. סירובה של קוקה קולה לקבל את המענק מוכיח כי בניגוד לדעתם של מבקרי ההחלטה, ההטבה שהוצעה לקוקה קולה לא היתה כל כך נדיבה כפי שניסו לתאר אותה. עכשיו תרחיב החברה את מפעלה בבני ברק, ומאות עובדים שייחלו למצוא פתרון למצוקתם באשקלון ישארו מחוסרי תעסוקה" אמר השר אולמרט.
קודם לכן, כאמור, הגישה התנועה לאיכות השלטון עתירה לבג"צ. בעתירת שהוגשה באמצעות עורכי הדין ברק כלב, נילי אבן חן וצרויה מידד-לוזון, מבקשת התנועה מבג"צ להוציא צו ביניים המורה לשר התמ"ת, אהוד אולמרט ולמינהלת מרכז ההשקעות להימנע מלהעביר ל"קוקה קולה" כספים בהתאם לכתב האישור שהוצא על-ידי מנהל מרכז ההשקעות בגין התכנית המאושרת.
כן מתבקש בג"צ בעתירה, להוציא צו על תנאי שיורה לאולמרט ולשר האוצר בנימין נתניהו וכן למינהלת מרכז ההשקעות לנמק מדוע לא יבטלו את החלטתה של מינהלת מרכז ההשקעות לאשר את תוכנית העתקת מפעל "קוקה קולה" מבני ברק לאשקלון ומכוחו את כתב האישור שניתן ואשר על-פיו היא תעביר סך של 65 מיליון ש"ח כמענק לחברת "קוקה קולה".
התנועה טוענת, כי ההחלטה בעניינה של "קוקה קולה" התקבלה "בניגוד לכללי מינהל תקין, תוך פגיעה חריפה בעיקרון השוויון, בעיקרון הצדק החלוקתי, בחוסר סבירות קיצוני, בחוסר מידתיות בולטת ותוך שורה של פגמים קשים בהליך אשר קדמו להחלטה", וכן שהיא מעדיפה את "קוקה קולה" ללא מתן הזדמנות לגופים רלוונטיים אחרים במשק להציע הצעות להתחרות על תקציב מרכז ההשקעות.
בנוסף, מבקשת התנועה צו שיורה למשיבים לנמק מדוע לא יודיעו בפומבי כי כספי התקציב העומדים לרשותם מופנים לפיתרון בעיית התעסוקה באשקלון, באופן שיאפשר לכל גוף רלוונטי המעוניין בכך להציע את הצעותיו, ובכך תוכל מנהלת מרכז ההשקעות לבחור את התכנית בעלת הערך המוסף הגבוה ביותר למדינת ישראל ובעלות הנמוכה ביותר.
התנועה טוענת, כי אישור המענק מנוגד למדיניותה של מינהלת מרכז ההשקעות, שכן הוא אינו מגביר את היצוא של מדינת ישראל ואינו מצמצם את היבוא ולפיכך אינו משפר את מאזן התשלומים של מדינת ישראל. כמו כן, טוענת התנועה, יש במענק כדי להגביר את כוחה המונופוליסטי של "קוקה קולה" על חשבון הציבור ועל חשבון מתחרותיה ועובדי מתחרותיה, שלטענת התנועה "אין חולק כי רבים מהם צפויים להיות מפוטרים כתוצאה מהתחזקות המונופול".
בית המשפט מתבקש גם להורות למשיבים לנמק מדוע לא יימנעו מאישור התוכנית להעתקת המפעל במסלול מענקים, וידונו בתכנית במסלול הטבות במס, כפי שנהגה מינהלת מרכז ההשקעות לעשות במקרים של הגשת תוכנית להעתקת מפעל מונופוליסטי - ומדוע לא יודיעו בפומבי כי שינו מדיניותם ו"בכוונתם לאשר תוכניות במסלול מענקים בהיקפים עצומים כמו לקוקה קולה לגופים מונופוליסטים, אשר אינם מייצאים ואינם תורמים למאזן התשלומים של מדינת ישראל, וכן מדוע לא תיתן מחדש הזדמנות לכלל הגופים הרלוונטים במשק להציע הצעותיהם לפתרון בעיית התעסוקה באשקלון".
ולבסוף, מבקשת התנועה לאיכות השלטון מבית המשפט לתת צו על תנאי המורה להם לנמק "מדוע לא יבטלו את הסקר של הבנק לפיתוח תעשיה ויערכו סקר חדש על-ידי גורם אחר, שאינו כפוף במישרין או בעקיפין לשר אולמרט, אשר כבר הצהיר, כי דעתו קבועה מראש והוא נחוש להעביר את המענק בכל מקרה".

תאריך:  08/02/2004   |   עודכן:  08/02/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
לפני מאה שנים טבחו חיילים גרמנים בעשרות אלפים מאנשי שבט הרארו בנמיביה; שגריר גרמניה בנמיביה טוען, כי לא מדובר ברצח שיטתי כפי שבוצע בידי הנאצים ולכן גרמניה לא תפצה את הקורבנות
עמוס באר
תעלה בערוץ 10 ביום שלישי, ה-17 בפברואר
אלונה קורן
הרשויות מתנגדות להחלטת הממשלה להחזיר "רק" 600 מיליון שקל כמענקי איזון לרשויות, בנוסף להעברת סכום חד-פעמי של 1.5 מיליארד שקל לצורך תוכניות ההבראה; באוצר מחפשים מקורות לכיסוי גרעונות הרשויות
הדר פרבר
המחקר התמקד במהמרים בקזינו: מה מאפיין את תהליך ההתמכרות של מהמרים כפייתיים
מירב לוי
ראש עמותת אלע"ד: המטרה ליצור רצף יהודי בין עיר דוד לרובע היהודי בירושלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il