X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לפיכך, חוזר האוצר להצעה המקורית שאושרה בממשלה, שמציעה החזרה של 400 מיליון שקלים בלבד למענקי האיזון; השלטון המקומי: רק שרון יוכל לסיים את המשבר ברשויות המקומיות
▪  ▪  ▪

התפוצצה הפגישה בין ראשי השלטון המקומי לבין השר במשרד האוצר, מאיר שטרית, ומנכ"ל משרד ראש הממשלה, אביגדור יצחקי. ראשי השלטון המקומי דחו את הצעתו של שטרית והחליטו להחריף את המאבק.
ראשי השלטון המקומי דרשו החזרה של 950 מיליון שקל למענקי האיזון שקוצצו. מתוכם 600 מיליון שקלים באופן מיידי, 50 מליון שקלים לתקציב ההסעות למוסדות חינוך ו-300 מיליון שקל כהלוואה שתהפוך למענק בשנה או בשנתיים הקרובות.
השר שטרית, לעומת זאת, הציע לשלטון המקומי 750 מיליון שקל, מתוכם 600 מיליון שקלים למענקי איזון מיידיים, ועוד 100 מיליון שקלים כהלוואה שתהפוך למענק מאוחר יותר.
סכום זה אינו כולל את 1.5 מיליארד השקלים שמציע האוצר לרשויות כמענק חד פעמי לשלוש שנים לצורך תוכניות הבראה. בסך הכל הציע שטרית להעביר 2.25 מיליארד שקלים לרשויות.
בשלטון המקומי טענו כי הצעותיו של שיטרית אינן מגיעות אפילו לסכום אותו קיצץ משרד האוצר מתקציבי הרשויות (4.2 מיליארד שקל), קיצוץ שהביא לדבריהם לקריסת הרשויות ולמשבר הנוכחי.
יו"ר השלטון המקומי, עדי אלדר, דרש אתמול מהממשלה להחזיר סכום זה לרשויות המקומיות. לחילופין, דרש אלדר "שהממשלה פשוט תעמוד בהסכמים ובדרישות החוק, ותממן בעצמה את שירותי החינוך והרווחה לתושבים". ואולם, בפגישה היום הוא התפשר על כמעט מחצית מדרישותיו ודרש סכום כולל של 2.45 מיליארד שקל בלבד.
בעקבות דחיית הצעתו של שטרית, הוא הודיע כי הוא מושך את ידו מהמשא-ומתן. לפיכך חוזר האוצר להצעה המקורית שאושרה בממשלה, שמציעה תוספת של 400 מיליון שקלים בלבד למענקי האיזון.
יש לציין כי במרכז השלטון המקומי הביעו מלכתחילה ספקנות רבה לגבי הפגישה עם שטרית, והדגישו כי ראשי הרשויות הגיעו לפגישה ללא ציפיות. "רק ראש הממשלה יוכל לפתור את משבר הרשויות", הם טוענים.
אביגדור יצחקי אמר בפגישה כי אין טעם בהסדר כולל לכל הרשויות. "כל רשות מציגה בפנינו מספרים אחרים. לפיכך, יש לערוך סקר שיבדוק את צרכיה של כל רשות ורשות - ולמצוא לה את הפיתרון המתאים", אמר.
הלילה - חשיכה ברחובות
השביתה ברשויות המקומיות נכנסה היום (ב', 9.2.04) ליומה השמיני. גם היום לא נאספה האשפה, לא ניתנו שרותים באגף הרווחה ולא היו סייעות בגני-הילדים. השיבושים יימשכו גם מחר.
בנוסף, הודיעו במרכז השלטון המקומי, על החשכת תאורת הרחובות בכל הרשויות המקומיות למעט ביישובי יש"ע וברצועת עזה וב-15 הרשויות הגדולות-העצמאיות (ראה פירוט בהמשך). המדובר בלמעלה מ-200 רשויות.
הסתדרות הפקידים החליטה על שביתה מוחלטת ברשויות המקומיות - למעט החינוך המיוחד ושירותי החרום. לדבריהם ההשבתה נובעת מהלנת השכר לחלק מעובדי הרשויות.
פורום 15 הערים הגדולות
מחר (ג') יצטרפו לשביתה 3 הערים הגדולות: תל-אביב, ירושלים וחיפה. פורום 15 הערים הגדולות-העצמאיות החליט להעניק למשרד האוצר פסק זמן עד יום ג' בערב, בטרם יחליט על השבתה גם בערים אלה.
פורום ה-15 כולל את הערים תל-אביב, גבעתיים, חולון, רחובות, ראשון לציון, רמת גן, פתח תקוה, אשדוד, חיפה, באר שבע, נתניה, חדרה, כפר סבא, הרצליה ורעננה.
הצעה לאיחוד רשויות
השר שטרית אמר אתמול בכינוס הרשויות המקומיות, כי יש לאחד רשויות גרעוניות על מנת לייעל אותן. דבריו של שטרית עוררו סערה גדולה בקרב ראשי הרשויות. ראש המועצה המאוחדת של צור יגאל וכוכב יאיר אמר: "אל תאמינו לאיחוד הזה. זוהי עבודה בעיניים".

תאריך:  09/02/2004   |   עודכן:  09/02/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
54% מהציבור מחזיק בביתו בין 2-3 זוגות נעלי ספורט; 6% מחזיקים מעל 5 זוגות נעלי ספורט; באזור השרון הצפוני (הרצליה פיתוח, כפר שמריהו) נועלים הכי הרבה נעלי ספורט; כך עולה מסקר שערכה חברת ניו באלאנס
יפעת גדות
דיסני תאשר שימוש בטכנולגיות של מיקרוסופט; מתחילה להפיץ סרטים דרך האינטרנט; חשש בהוליווד כי תעשיית הסרטים תפגע כפי שנפגעה תעשיית המוסיקה
יפעת גדות
בקלטת נראים לוחמים המתאמנים ומכינים מטעני נפץ, על רקע מזמורי דת; הקלטת באורך 90 דקות
יואב יצחק
בתשובה לבית המשפט דוחה הרשות את טענותיו של בייניש, כאילו הסתבכותו נובעת מכך שרשות השידור לא העבירה כספים לתזמורת הסימפונית, עליהם התחייבה
רנית נחום-הלוי
סיעות הקואליציה נמנעו בצהבעה; האיחוד הלאומי הציבה לשרון אולטימטום; ח"כים קרא וחזן (ליכוד) נמנעו בהצבעה; ח"כ ליבוביץ': אם ח"כים מהקואליציה ימנעו יש לשקול פתיחת הסכמים קואליציונים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il