X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
צביה דורי אמרה את הדברים בוועדת העבודה הרווחה והבריאות של הכנסת; השר אורלב יערער בממשלה על ההחלטה לייקר את מחירי הלחם; בתמ"ת מגיבים על הביקורת של דליה איציק: שיעורי העלאת מחירי הלחם בתקופת כהונתה כשרת התמ"ס הסתכמו ב-12.6%
▪  ▪  ▪

המפקחת על המחירים במשרד התמ"ת, צביה דורי, הודתה היום (ב', 9.2.04) בפני הנוכחים בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, כי העלאת מחירי הלחם באה לתקן טעות שהמשרד ביצע בעבר.
"בעבר נודע לנו כי הצריכה של לחם אחיד אינה גבוהה ועל-כן החלטנו להעלות את מחירי הלחם הפרוס, במקביל לבקשה שהופנתה אלינו ממנהלי המאפיות... עם זאת, בהמשך ראינו שנוצר פער במחירים בין הלחם הפרוס לאחיד... טעינו, והיום אנחנו מנסים לתקן את הטעות", אמרה דורי.
עוד ציינה דורי, כי רק כ-30% מהלחמים (כולל חלות) הנצרכים על-ידי השכבות החלשות הינם לחמים הנמצאים בפיקוח, כ-77% מסך הלחמים בפיקוח הנצרכים על-ידי השכבות החלשות הינם לחמים פרוסים. עוד עולה מדבריה, כי כלל הוצאותיוה של משפחה ממוצעת מסתכמות בכ-6,105 ש"ח. הוצאה למזון עומדת על סך של 1,067 ש"ח, מתוך זה כ-220 ש"ח ללחם.
דבריה של דורי, אשר התבססו על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, אישרו את טענות ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) שאמר קודם לכן, כי המשרד בא לתקן טעות בכך שהוא מעניש בשנית את ציבור הצרכנים בעשירון התחתון. יו"ר הוועדה, ח"כ שאול יהלום הופתע מדבריה ואמר: "כל זאת בשביל לצמצם את הפער... להעלות לחם אחיד לא פרוס בשיעור של 27% זה מכה".
שר הרווחה זבולון אורלב הודיע בוועדה, כי החליט לערער בממשלה על ייקור מחיר הלחם ויבקש לדון על כך כבר בישיבתה הקרובה. "לא יתכן שכל משרד יחליט על פגיעה בשכבות החלשות מבלי לראות את התמונה החברתית הכללית, הממשלה כולה חייבת לגבש מדיניות חברתית כוללת ורחבה לצמצום העוני בישראל", אמר.
אורלב הוסיף, כי קודם להחלטה זו קיבל משרד התמ"ת הצעה שהעלה הוא-עצמו, לפיה יבוטל המע"מ על לחמים שבפיקוח (לחם אחיד ולחם לבן - פרוס ולא פרוס - וכן חלות). עם זאת, הוא ציין, הוחלט להקפיאה עקב לחץ שהפעילו מנהלי המאפיות על התמ"ת. "הצעתי לבטל את המע"מ על הלחם, כמו שאין מע"מ על פירות וירקות... מנכ"ל משרד ראש הממשלה אמר לי, שההצעה סבירה בעיניו אך דרוש זמן כדי ליישם אותה וייקור הלחם נדרש כי המאפיות מאיימות שהן בהפסדים".
הוועדה קראה לממשלה לשקול מחדש את עמדתה בנוגע לייקור מחיר הלחם ולשקול חלופות אחרות כמו סבסוד מוצרי היסוד.
החל מהיום - מחיר לחם אחיד 3.30 ש"ח, במקום 2.60 ש"ח
אמש הודיע משרד התמ"ת, כי החל מהיום יועלו מחירי הלחם בשיעור של 14.18% בממוצע. מחיר הלחם האחיד והלבן יתייקר בכ-27% שהם כ-70 אגורות. החלה תתייקר בשיעור של 16% ותעלה 3.60 ש"ח. לחם אחיד פרוס מתייקר ב-8% ויעלה 4.95 ש"ח [ראו קישור].
תגובת משרד התמ"ת: עובדות על העלאת מחירי הלחם בתקופת כהונתה של דליה איציק כשרת התמ"ס
"לאור ההתייחסויות שהיו בתקשורת בנושא העלאת מחירי הלחם, לרבות התייחסותה של השרה לשעבר, ח"כ דליה איציק, אנו מבקשים להבהיר, למען הסדר הטוב, כי בתקופת כהונתה של דליה איציק כשרת התמ"ת, הועלו מחירי הלחם פעמיים: ב-23.7.02 וכעבור חודשיים ב-23.9.02.
שיעורי העלאת מחירי הלחם בתקופתה של השרה דליה איציק הסתכמו ב-12.6% (בהשוואה ל-14.18% - שיעור העלאה הנוכחי).
יצויין כי השרה איציק הנחתה להעלות את מחירי הלחמים הפרוסים באותה תקופה ב-21.2%. קרוב לודאי שהשרה איציק לא היתה ערה לכך שהשכבות החלשות צורכות בעיקר לחם פרוס", לשון תגובת התמ"ת.

תאריך:  09/02/2004   |   עודכן:  09/02/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
על הטיפול הוחלט במהלך בדיקה רפואית שעבר אתמול, ובמהלכה נמצאו אבנים בדרכי השתן; רופאיו של שרון החליטו, כי עליו לעבור את הטיפול בתוך 24 שעות; לאחר הטיפול ישוחרר שרון לביתו
גלית יצחק
הזמר ג'סטין טימברלייק זכה בשני פרסים בטקס הגראמי שנערך בלילה; שיר השנה - "Dance with me father" של לותר ואנדרוס; שיר הפופ הטוב - "Underneath It All" של נו דאוט
רנית נחום-הלוי
החל מהיום: פעילי מרכז לא נכנסים לוועדות הכנסת; לוביסטים, לעומתם, יורשו להיכנס; את האיסור אוכפים אנשי משמר הכנסת; המבקשים להיכנס לוועדות נדרשים להמציא אישור מהוועדה או מדובר הכנסת
עומר כרמון
ראש עיריית בעל-בק בבקעת הלבנון: "אם אנו אוהבים זאת או לא - החיזבאללה עומד לקצור רווחים גדולים"
יפעת גדות
מסקרים שערכה חברת אל-על עלה כי הישראלי מעוניין בשילוב תרבות ואומנות בנסיעותיו לחו"ל; במסגרת חודש הפסטיבלים באירופה, יוצאת אל-על במבצעים מיוחדים ל-2 פסטיבלים בולטים באירופה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il