X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עו"ד מלכיאל בלאס מסר את הדברים בשם הממשלה, בפתח הדיון בבג"צ בעתירות שהוגשו; הוסיף כי יתכן שחלקים שכבר הוקמו, יוזזו; עו"ד פלדמן: הקמת הגדר נעשית מטעמים פוליטיים
▪  ▪  ▪

הממשלה עורכת חשיבה מחודשת באשר לתוואי גדר הביטחון. תוואי הגדר - דינמי. כך מסר לבג"צ עו"ד מלכיאל בלאס, בשם המדינה ובשם הממשלה, בתגובה לעתירות שהוגשו נגד הקמת גדר הביטחון.
עו"ד בלאס הודיע עמדה זאת בצהריים, בפני השופטים הדנים בעתירות שהוגשו: הנשיא אהרן ברק (אב"ד), יעקב טירקל ואדמונד לוי. העותרים מיוצגים על-ידי סוללה של עורכי דין, בהם עורכי הדין אביגדור פלדמן ומיכאל ספרד.
בצהריים, לאחר מספר שעות של דיון, הודיע הנשיא ברק, כי השופטים יחליטו האם להוציא צו על תנאי; ובמקביל - האם להרחיב את ההרכב שידון ויכריע בעתירות.
עו"ד פלדמן אמר בפתח הדיון, כי בניית הגדר נעשית על-גבם של הפלשתינים. לדבריו, הקמת הגדר נעשתה מטעמים פוליטיים, ואם הממשלה רוצה להגן על התנחלויות, אזי מן הראוי שתגדר אותן.
בלאס ביקש מהשופטים לדחות את העתירות, וזאת נוכח עמדתה החדשה של הממשלה, לפיה היא עורכת עתה דיונים כדי לבחון מחדש את תוואי הגדר. הוא ציין, כי לאחר בחינת הדברים, יתכן שגם חלקים מהגדר - שכבר הוקמו בהתאם להחלטת הממשלה מאוקטובר 2003, יוזזו במקומות מסויימים. המדינה מבקשת בהליך זה לקבל פסק דין לגופו של עניין, כדי שזה יסייע להדוף את הטיעונים נגד ישראל הנדונים עתה המשפט בהאג.
עו"ד בלאס ציין עוד, כי הממשלה תשקול גם שינוי סדרי המשטר הנהוגים במרחב התפר, וזאת כדי להקל על חייהם של הפלשתינים באותו אזור. דבר זה יבוא לידי ביטוי, הן בפתיחת יותר מעברים והן במתן חופש תנועה גדול יותר לתושבים הפלשתינים.
החלטה על השתתפות ישראל בשימוע בהאג - עד יום ו'
במקביל לדיון בבג"צ על חוקיות גדר ההפרדה, התכנס היום צוות ההיגוי שהקימה הממשלה לגיבוש עמדת ישראל בנוגע לדיון בבית הדין הבינלאומי בהאג.
הצוות דן בשאלת הופעתה של ישראל בשימוע בעל-פה בפני בית הדין. היות שהחלטת ישראל האם לקחת חלק בדיון אמורה להימסר עד יום ו' הקרוב, הוחלט כי רק לאחר שייבחנו מכלול העמדות והתצהירים שהגישו המדינות השונות יגבש הצוות את המלצתו לממשלה, אך לא יאוחר מיום ה'. המלצות הצוות יובאו בפני צוות שרים שמונה עלסוק בסוגיה, על-מנת שיכריע כיצד תנהג ישראל.
בדיון היום נטלו חלק מנהל לשכת ראש הממשלה, מנכ"ל משרד החוץ, מזכיר הממשלה, עו"ד דניאל בית לחם - המייצג את ישראל בעניין, מזכירו הצבאי של שר הביטחון, תא"ל עיבל גלעדי, היועץ המדיני לראש הממשלה,מנהלת המחלקה למשפט בינלאומי במשרד המשפטים, סמנכ"ל הסברה במשרד החוץ, ראש ענף הדין הבינלאומי בצה"ל ונציגים נוספים ממשרדי ראש הממשלה, החוץ והמשפטים.

תאריך:  09/02/2004   |   עודכן:  09/02/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי, אלונה קורן
ההחלטה התקבלה בשני תנאים: יוקם מנגנון להסדר זכויות פנסיה, שיהיה חלק מההסכם עם העובדים והקרקע לא תמכר עד 6 שנים לאחר ההפרטה
יפעת גדות
בני נוער בגילאים 16-17, אשר מעוניינים ליצור קשר עם ניצולי שואה לבין ניצולים המטופלים ב"עמך" יוכלו לעשות זאת דרך האינטרנט; התלמידים והניצולים יפעלו בשתי קבוצות וירטואליות
רנית נחום-הלוי
על-פי הצעת החוק, אותם עקרונות יחולו גם על דיינים, קאדים, שופטי בית הדין לעבודה ושופטים צבאיים; הוועדה החליטה לתקן גם את חוק לשכת עוה"ד
גלית יצחק
בית חולים מאיר מציג מספר עובדות וחידושים לרגל חודש המודעות הבינלאומית לסרטן השד; שיעור הארעות של סרטן השד בקרב ילידות הארץ הוא גבוה בהשוואה לתושבות הארץ שנולדו בחו"ל; נשים רבות פונות ביוזמתן לבדיקת שד וממוגרפיה
יפעת גדות
בספר "בערבי חג, לפעמים גם בימי שישי", נפרש דיוקנו של המספר דרך מכתב שהוא כותב לאביו לאחר מותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il