X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך עולה מסקר של המועצה לצרכנות לקראת דיון שיערך מחר בועדת הכלכלה בנושא תקנות חדשות לתעודות אחריות; 32% מדווחים על תקלה בתקופת האחריות; 32% טוענים שתקלות במוצרים שנרכשו חזרו על עצמן
▪  ▪  ▪

כ-40% מהצרכנים שנזקקו לשירות במסגרת תעודת האחריות, עקב תקלה במוצר חדש שרכשו, מדווחים כי היה ניסיון של העוסק להתנער או לסייג את האחריות. כך עולה (יום ב', 9.2.04) מסקר שערכה המועצה הישראלית לצרכנות.
הסקר הוכן לקראת הדיון שייערך מחר (ג') בועדת הכלכלה של הכנסת בתקנות חדשות בנושא תעודות אחריות, שהוכנו על-ידי משרד התמ"ת בשיתוף המועצה לצרכנות. הסקר של המועצה בא לגבות ולהמחיש את חומרת והיקף הבעיה כפי שהיא משתקפת בתלונות המגיעות למועצה לצרכנות, ואת התייחסות המשווקים/יצרנים/יבואנים לנושא.
הסקר עוד הראה, כי 32% מהצרכנים טוענים שאותה תקלה חזרה על עצמה יותר מפעם אחת. בסקר נבדקו גם פרקי הזמן שעל הצרכנים להמתין לקבלת השירות המגיע להם על-פי תעודת האחריות. נמצא, כי כ-32% נאלצו להמתין עד שבוע ימים לקבלת השירות, ואילו כ-40% המתינו בין שבוע לשבועיים ואף למעלה מזה.
משך ההמתנה היה בכ-28% מהמקרים עד 3 שעות, בכ-12% מהמקרים דווח על המתנה של 3 עד 5 שעות, ואילו 7% מהנשאלים דיווחו על המתנה של 5 שעות עד יום שלם. כ-25% מבין הממתינים לשירות דיווחו כי החברה לא עמדה בלוח הזמנים המובטח.
מנכ"לית המועצה לצרכנות, גלית אבישי ציינה, כי התקנות המוצעות הן מלאכת חקיקה צרכנית חשובה ביותר של התמ"ת שכמוה לא נעשתה זמן רב וכי אישור התקנות החדשות עשוי לשפר באופן דרמטי את מצב הצרכנים בכל הקשור לאחריות ולשירות שיקבלו, ומכך באופן עקיף את טיב המוצרים שישווקו להם.
אבישי הוסיפה, כי התקנות שהוכנו מבוססות על החקיקה האירופית המתקדמת שמתייחסת לצרכנייה כאל אזרחים הזכאים להנות מכללי מסחר הוגן וכי המצב בישראל בתחום זה דומה למקובל בעולם השלישי.
המועצה לצרכנות מדגישה, כי טענות התעשיינים/יבואנים/משווקים שקבלת התקנות תגרום לייקור משמעותי של המוצרים חסרת שחר וכי טענה כזו מושמעת על ידם בכל מקרה של חקיקה המקדמת את ענייני הצרכנים. המועצה מבהירה, כי גם כך התקנות המוצעות מעניקות תקופת אחריות פחותה לחלק מהמוצרים כאשר הדירקטיבה האירופית קבעה תקופת אחריות של שנתיים לגבי כל סוגי המוצרים.
התקנות המוצעות - משך האחריות
אחריות ל-3 שנים: מקרר, מזגן, מכונת כביסה ותנור בישול ואפיה; אחריות לשנתיים: כיריים לבישול, מיקרוגל, טלוויזיה, וידיאו או DVD, מערכת סטריאו והיי-פיי, מחשב אישי ואביזריו, תנורי חימום והסקה, שואבי אבק, מייבש כביסה, מדיח כלים; אחריות לשנה: על כל שאר המוצרים שמחירם מעל 150 ש"ח.
להלן עיקרי התקנות
על המוכר לספק לצרכן תעודת אחריות במעמד הקניה ומוצר פגום או מקולקל יתוקן או יוחלף (לפי הצורך) ללא תמורה בתקופת האחריות והצרכן יקבל מסמך בו ייכתבו פרטי מהות התיקון/ההחלפה של המוצר.
במידה והצרכן מזמין טכנאי לביתו, זמן ההמתנה לא יעלה על שעתיים מהמועד המתואם לביקור.
בית העסק בו נרכש המוצר יתפקד גם כתחנת שירות עבור הצרכנים. במקרים בהם לא עמד היצרן בחובותיו כלפי הצרכן במועד שנקבע בתקנות תחול האחריות כלפי הצרכן גם על העוסק שמכר לו את המוצר.

תאריך:  09/02/2004   |   עודכן:  09/02/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס באר
הבעלים מיקי ברקוביץ נוהג בסופרב המפוארת ביותר בארץ
יואב יצחק, ענבל אביב
עו"ד מלכיאל בלאס מסר את הדברים בשם הממשלה, בפתח הדיון בבג"צ בעתירות שהוגשו; הוסיף כי יתכן שחלקים שכבר הוקמו, יוזזו; עו"ד פלדמן: הקמת הגדר נעשית מטעמים פוליטיים
רנית נחום-הלוי, אלונה קורן
ההחלטה התקבלה בשני תנאים: יוקם מנגנון להסדר זכויות פנסיה, שיהיה חלק מההסכם עם העובדים והקרקע לא תמכר עד 6 שנים לאחר ההפרטה
יפעת גדות
בני נוער בגילאים 16-17, אשר מעוניינים ליצור קשר עם ניצולי שואה לבין ניצולים המטופלים ב"עמך" יוכלו לעשות זאת דרך האינטרנט; התלמידים והניצולים יפעלו בשתי קבוצות וירטואליות
רנית נחום-הלוי
על-פי הצעת החוק, אותם עקרונות יחולו גם על דיינים, קאדים, שופטי בית הדין לעבודה ושופטים צבאיים; הוועדה החליטה לתקן גם את חוק לשכת עוה"ד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il