X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הפערים הקיימים בין ישראל למדינות אחרות משקפים את הריכוזיות הרבה של המערכת הבנקאית בארץ ואת העובדה שמקורות האשראי במשק קשוחים למגזר העסקי, אך בעיקר למשקי הבית
▪  ▪  ▪

הפערים במשק בין ריבית החובה הממוצעת על האשראי השקלי הלא צמוד לעומת ריבית הזכות הממוצעת על פיקדונות לא צמודים, הם מהגבוהים במדינות המפותחות. כך עולה מבדיקה שנערכה על-ידי המחלקה הכלכלית באיגוד לשכות המסחר.
על בסיס נתוני בנק ישראל, עמד הפער הממוצע בין ריבית הזכות וריבית החובה בחודש דצמבר 2003 על 4.27 אחוזים. הפער הממוצע במשק בארבע השנים האחרונות עמד על 4 אחוזים.
לעומת זאת, בהשוואת פערי הריביות בעולם (על בסיס נתוני הבנק העולמי לשנת 2000), עולה כי פערי הריבית בישראל הם מהגבוהים בעולם ודומים יותר לפערי הריבית המקובלים במדינות מזרח אירופה.
כך למשל, פערי הריבית הממוצעים בשוויץ עמדו על 1.28 אחוז, קנדה 1.58 אחוז, אנגליה 2.72 אחוזים, ארה"ב 2.83 אחוזים, פורטוגל 2.79 אחוזים, שבדיה 3.67 אחוזים ובאיחוד האירופי 3.63 אחוזים.
בהתייחסו לממצאים אלה, אמר מנכ"ל האיגוד, יוסי שוסטק, כי הפערים הקיימים בין ישראל למדינות אחרות משקפים את הריכוזיות הרבה של המערכת הבנקאית בארץ ואת העובדה שמקורות האשראי במשק קשוחים למגזר העסקי, אך בעיקר למשקי הבית.
כלכלני האיגוד מעריכים כי אילו היו מצמצמים את פערי הריבית ב-0.1 אחוז, המגזר העסקי היה חוסך (או מרוויח) כ-126 מיליון שקל בשנה ואילו מגזר משקי הבית היה חוסך כ-27.5 מיליון שקל. אילו פערים אלה היו מצטמצמים בכ-0.5 אחוז היה הציבור כולו (כולל המגזר העסקי) חוסך או מרוויח כ- 800 מיליון שקל לשנה.
בבחינת הפערים בין ישראל לארה"ב עולה כי פערי ריבית של הבנקים המרכזיים (הריבית המוניטרית) עמדו בנובמבר 2003 על פער של 4.6 אחוזים בין ישראל לארה"ב ושל 2.8 אחוזים בין ישראל לאירופה. פערי הריבית על אג"ח בין ארה"ב לישראל (הפער בין תשואות השחר ל-10 שנים לבין תשואות אג"ח של ממשלת ארה"ב ל-10 שנים) עמדו על 3.3 אחוזים.

תאריך:  09/02/2004   |   עודכן:  09/02/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
מטרת המחקר: השתלת מח עצם אשר מהווה כיום את הדרך הבטוחה והיעילה לריפוי המחלה; המחקר יימשך כשלוש שנים
גל ברגר
העיתונים הפלשתינים מוחים על כך שאחת לכמה זמן מותקף כתב על-ידי חמושים פלשתינים; באחרונה הותקף כתב רשת "אל-ערביה" והמשרדים הראשיים של עיתון פלשתיני עצמאי נפרצו והתכולה הפנימית נהרסה כליל; איגוד העיתונאים: "יש לרדוף את המשוגעים ולהעמידם לדין"
מירב לוי
הפלשתינים: ההרוג - פעיל 'גדודי חללי אל-אקצה'; האזרח הישראלי עסק בעבודות התשתית לבניית גדר ההפרדה
גל ברגר
האם מכתב ההתפטרות שהוגש בסוף השבוע לערפאת היה מהומה על לא מאומה?; חברי תנועת הפת"ח מגלים היום כי החתומים על המכתב כלל אינם חברים בתנועה; "מדובר במכתב מפוברק, החותמים הם אנונימיים והמכתב מכיל שמות של פעילים שהלכו לעולמם"
גל ברגר
משלחת לובית שהגיעה אתמול לקהיר ביקשה מהנשיא מובארק: הפסק את התקפת העיתונים המצרים נגד השליט שלנו; מובארק סירב; "יש לנו עיתונות חופשית והכתבים יכולים לכתוב ככל העולה על רוחם... מה שמתפרסם בעיתונות המצרית אינו מבטא מדיניות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il