X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
במטרה לצמצם זיהום אוויר ממכוניות "כמו בחו"ל", ולעודד במקביל מכוניות היברידיות; נזק הכלכלי למשק מזיהום כלי רכב מגיע ל 2.4 מיליארד שקלים בשנה
▪  ▪  ▪

בכנס שהוקדש להפחתת זיהום אוויר מתחבורה באמצעות דלקים נקיים, טכנולוגיות רכב מתקדמות וניהול תחבורה, אשר נערך במוסד נאמן שבטכניון, נודע כי משרד האוצר שוקל תהליך של הפנמת עלויות חיצוניות בכל הקשור לקבלת החלטות תקציביות בתחום. בסדנא שאורגנה על-ידי מוסד נאמן, המשרד לאיכות הסביבה והמכון לחקר התחבורה בטכניון, השתתפו מומחים בתחום זהום האוויר מתחבורה.
לדברי דר' אופירה אילון, העומדת בראש המהלך מטעם מוסד שמואל נאמן, "בתחומים מסוימים, בהם נבדקים פרויקטים, גוברת, סוף סוף, ההכרה כי לכל פרויקט יש השלכות סביבתיות שיש לאמוד את עלותם או תועלתם".
לדבריה מתברר כי כלי הרכב הישנים (משנתון 1980 ומטה), המהווים כ 10% מכלל המכוניות הפרטיות הנעות על כבישי ישראל, תורמים ל 80% מכלל זהום האוויר התחבורתי בישראל. גריטת כלי רכב אלה יכולה להפחית בצורה ניכרת את זהום האוויר. משרד האוצר מוכן לדבריה לבחון לגופו של עניין, מימון ישיר לבעלי מכוניות אלה אשר יוכיחו כי אכן המכונית נגרטה. מדובר בסכום של כ-3000 שקלים למכונית, והדבר נהוג במדינות רבות בעולם המערבי.
משרד האוצר גם מוכן לעודד רכישת מכוניות היברידיות (בעלות מספר יחידות הנעה), מתוך הכרה כי מכוניות כאלה יכולות לשפר את איכות האוויר, בעיקר בערים.
עוד עלה במסגרת הסדנא כי מיתון הפגיעות של מערכת התחבורה בסביבה, יכול להיעשות על-ידי שילוב של מגוון אמצעים: הפחתת זיהום אוויר מתחבורה על-ידי סוגי דלק נקי, טכנולוגיות רכב מתקדמות, לדוגמא: רכב מונעים בגז, חשמל, מנועים היברידיים ושמוש באמצעים שונים לטיפול בגזי הפליטה של מנוע דיזל כגון ממיר קטליטי מחמצן, מלכודת חלקיקים למיניהן, וסופח תחמוצות חנקן.
האמצעי השלישי הוא ניהול תחבורה, קרי אמצעי מדיניות. המטרות של אמצעי מדיניות כוללות הפחתת הצורך בנסיעות, הקטנת מרחקי הנסיעה, שינוי אמצעי הנסיעה, שינוי זמן הנסיעה ואף שינוי מסלול הנסיעה. אמצעי מדיניות יכולים לכלול שיפורי תנועה, שפור נידות באמצעים אלטרנטיביים לרכב הפרטי, הגבלות להיצע לרכב פרטי (הגבלות חניה, הגבלות פיזיות), תמחור ומיסוי, תכנון משולב של תחבורה ושימושי קרקע וכן שינויים ארגוניים (עידוד עבודה מהבית והגמשת שעות העבודה).
מידע וחינוך לנהיגה נכונה ולמלוי אוויר ברמה הנכונה יכולים להפחית גם הם את צריכת הדלק ואת זהום האוויר הנלווה לכך. מתחשיב שעשתה חברת פארטו הנדסה עבור המשרד לאיכות הסביבה עולה כי, הנזק הכלכלי למשק מזיהום כלי רכב מגיע ל 2.4 מיליארד שקלים בשנה. רוב הנזק (1.5 מיליארד שקלים), נובע מכלי רכב פרטיים והיתרה משאר קבוצות כלי הרכב.
משאיות ואוטובוסים מזהמים יותר מכלי רכב פרטיים (עד פי 30), אך כמות כלי הרכב הפרטיים מגיעה ל 1.5 מיליון כלי רכב, לעומת 60 אלף משאיות ואוטובוסים בלבד - רק 4% ממצבת כלי הרכב.

תאריך:  09/02/2004   |   עודכן:  09/02/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
הפערים הקיימים בין ישראל למדינות אחרות משקפים את הריכוזיות הרבה של המערכת הבנקאית בארץ ואת העובדה שמקורות האשראי במשק קשוחים למגזר העסקי, אך בעיקר למשקי הבית
מירב לוי
מטרת המחקר: השתלת מח עצם אשר מהווה כיום את הדרך הבטוחה והיעילה לריפוי המחלה; המחקר יימשך כשלוש שנים
גל ברגר
העיתונים הפלשתינים מוחים על כך שאחת לכמה זמן מותקף כתב על-ידי חמושים פלשתינים; באחרונה הותקף כתב רשת "אל-ערביה" והמשרדים הראשיים של עיתון פלשתיני עצמאי נפרצו והתכולה הפנימית נהרסה כליל; איגוד העיתונאים: "יש לרדוף את המשוגעים ולהעמידם לדין"
מירב לוי
הפלשתינים: ההרוג - פעיל 'גדודי חללי אל-אקצה'; האזרח הישראלי עסק בעבודות התשתית לבניית גדר ההפרדה
גל ברגר
האם מכתב ההתפטרות שהוגש בסוף השבוע לערפאת היה מהומה על לא מאומה?; חברי תנועת הפת"ח מגלים היום כי החתומים על המכתב כלל אינם חברים בתנועה; "מדובר במכתב מפוברק, החותמים הם אנונימיים והמכתב מכיל שמות של פעילים שהלכו לעולמם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il