X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הפחתת המע"מ - בתוקף ממרס; הפחתת המחירים הינה על מוצרי חשמל עממיים; במקביל הודיע נתניהו על קיצוץ רוחבי של 6% בתקציבי משרדי הממשלה
▪  ▪  ▪

יומיים בלבד לאחר שאזרחי ישראל התבשרו על העלאה דרמטית של מחיר הלחם [ראו קישורים], קיים (יום ד', 11.2.04) שר האוצר בנימין נתניהו מסיבת עיתונאים, תחת הכותרת: "התוכנית להפחתת מסים לטובת השכבות החלשות".
במסיבת העיתונאים הודיע נתניהו על הורדת שיעור המע"מ (מס ערך מוסף) ב-1% - מ-18% ל-17%. הורדת המע"מ צפוייה להיכנס לתוקף כבר בחודש מרס.
במקביל, הודיע נתניהו במפתיע על הפחתת המחירים בשורה ארוכה של מוצרים בני קיימא ומוצרי צריכה בסיסיים, במיוחד על מוצרי חשמל עממיים כמו מקררים, תנורי בישול, מכונות כביסה, טלוויזיות ומכשירי וידאו. המטרה, לדברי נתניהו: לסייע לשכבות החלשות.
נתניהו הודיע, כי הפחתת המחירים תיעשה בדרך של הפחתת מיסי הקנייה והמכס על מוצרים בני קיימא ומוצרי צריכה שוטפים. המיסים על קניית מוצרים אלה יופחתו בשיעור של 5%-30%, החל מהלילה. המכס על מוצרי צריכה בסיסיים כמו אורז, ביצים, סוכר, קפה, אטריות ומרגרינה, יופחת בשיעור של 5%-12%.
נתניהו ציין, כי הפחתת המחירים תגיע לכ-900 ש"ח בחלק מהמוצרים. כך, לדוגמא, על מקרר בשווי ממוצע של כ-6,000 ש"ח ייזכה הצרכן להנחה בסכום של 900 ש"ח; ההנחה בגין רכישת תנור בישול תגיע ל-400 ש"ח, ובעת רכישת טלוויזיה תגיע ההנחה ל-500 ש"ח.
באשר למע"מ, הסביר נתניהו - מלכתחילה נקבע בחקיקה כי שיעור המע"מ יעלה ל-18% למשך שנה אחת בלבד, החל מיוני 2003. ואולם, עקב הירידה החדה בהכנסות המדינה ממיסים, הוחלט באוצר לא להחזיר את המע"מ ל-17% עד סוף 2004.
על הפחתת המיסים הוחלט בעקבות השיפור בהכנסות המדינה ממיסים - מה שמאפשר לאוצר להוריד מעט את שיעור המע"מ:
- בינואר 2004 הסתכמו הכנסות המדינה ממיסים בכ-12.5 מיליארדי שקלים - עלייה ריאלית של כ-16% לעומת החודש המקביל אשתקד.
- גביית אגף המכס והמע"מ בינואר 2004 הסתכמה בכ-5.7 מיליארדי שקלים - עלייה ריאלית של כ-18% לעומת החודש המקביל אשתקד. חלק מהעלייה נובעת מהפרשי עיתוי בהחזרי מע"מ וכן מהעלאת הבלו על הסולר.
"ברגע שיכולנו להוריד מסים - עשינו זאת. נמשיך להוריד מסים ישירים ועקיפים לפי יכולתנו. זאת, בד בבד עם הורדת הגירעון בתקציב. הורדת מסים זה צעד נכון הן מבחינה כלכלית והן מבחינה חברתית. האזרח הישראלי משלם מסים עקיפים בשיעור הגבוה ביותר בעולם", אמר נתניהו, יותר מהאיחוד האירופי, קנדה, אוסטרליה וארה"ב.
נתניהו צופה כי השנה יצמח המשק בשיעור הגבוה מ-2.5%. לדבריו, כל שקל שיגיע לאוצר כתוצאה מהצמיחה במשק - ילך להורדת מסים.
נתניהו הסביר כי האוכלוסיות החלשות אינן נהנות מהפחתת שיעורי מס הכנסה, מכיוון שהכנסתם הנמוכה בקושי חייבת במס. לכן הוא החליט על הפחתת המסים העקיפים. לדבריו, שווי הפחתת המס למשפחה מהעשירון התחתון היא כ-1,000 שקל בשנה.
"העשירון התחתון מקבל כאן הטבה של קרוב ל-4% מהכנסתו, ואילו העשירון העליון מקבל הטבה של פחות מ-1% מהכנסתו", הדגיש נתניהו.
לדברי נתניהו, עלות התוכנית החדשה לממשלה תסתכם ב-2.1 מיליארד שקל עד סוף 2004 - דהיינו עלות של 2.6 מיליארד שקל במונחים שנתיים.
נתניהו הודיע במקביל על קיצוץ רוחבי של 6% בתקציבי משרדי הממשלה - בעיקר משרד החינוך והבריאות - על-מנת לממן את תוספות התקציב למשרד הביטחון ואת תוכנית ההבראה לרשויות המקומיות. ביום ראשון יבקש נתניהו מהממשלה לאשר את הקיצוץ, בהיקף כ-2 מיליארד שקלים.
שרת החינוך לימור לבנת הודיעה, כי נתניהו מתכנן קיצוץ של 6% בתקציב משרדה, וכי הקיצוץ יכניס את מערכת החינוך למצב של "הישרדות". גם תקציב משרד הבריאות יקוצץ בשיעור דומה. שר הבריאות, דני נווה, אמר שהקיצוץ יביא את מערכת הבריאות למצב קשה.

תאריך:  11/02/2004   |   עודכן:  12/02/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
כך עולה מדיון בוועדת הכנסת על המלצות ועדת גרונאו בקיצוץ שכר ותשלומים לח"כ; חברי הכנסת טענו שיש לקצץ אך קבלו נגד החלטות הוועדה בסעיפים שונים
הדר פרבר
גורם רשמי במשרד ההגנה האמריקני הביע דאגה מהטילים הסינים המכוונים לעבר טייוואן
גלית יצחק
כך עולה מסקר שערכו האיגוד הישראלי לתיפקוד מיני והאיגוד הישראלי לטיפול מיני; 39.1% מתושבי חיפה מעוניינים לשפר את התפקוד המיני שלהם; שירותי בריאות כללית בשיתוף רמב"ם פתחו מרכז לתפקוד מיני
עומר כרמון
ישראל ופלשתין צורפו כחברות באקדמיה האירופית לסרטים; מנהלת האקדמיה הביעה תקווה כי הצעד יזרז את המהלכים הפוליטיים להקמת מדינה פלשתינית; נספחת התרבות של ישראל בגרמניה: "נחמד מאוד להיות חלק מדבר כזה"
אלונה קורן
איגוד לשכות המסחר: העלייה במספר המשרות מהווה סממן חיובי נוסף להתאוששות המשק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il