X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בית המשפט העליון דחה את ערעורם של הקיבוצים על פסק דין של בית המשפט המחוזי בחיפה שניתן בעניין; לו היה הערעור מתקבל, היתה ההסתדרות נאלצת לשלם לקיבוצים למעלה מ-200 מיליון ש"ח
▪  ▪  ▪

שופטי בית המשפט העליון דליה דורנר, אשר גרוניס וסלים ג'ובראן דחו היום (יום ד', 11.2.04) ערעור שהגישו הקיבוצים נגד ההסתדרות ו"שירותי בריאות כללית", בנוגע לתשלום המס האחיד. לו היה הערעור מתקבל, היה הדבר מאלץ את ההסתדרות ואת "בריאות כללית" לשלם לקיבוצים סכום של למעלה מ-200 מיליון ש"ח.
מדובר בערעור על פסק דין של השופט דן ביין מבית המשפט המחוזי בחיפה, אשר דחה תביעה של הקיבוצים כנגד ההסתדרות ו"בריאות כללית" להתחשבנות רטרואקטיבית על המס האחיד.
ביין קבע, כי תקנון לשכת המס של ההסתדרות שונה על-ידי הקיבוצים וההסתדרות בהתנהגות עקבית ורצופה במשך 40 שנה, כך שהמס האחיד ישולם בצמוד למקדמות הביטוח הלאומי וללא התחשבנות רטרואקטיבית, לפי מאזנים. הקיבוצים טענו בבית המשפט העליון כי ההסכמה לא הייתה של כל חברי הקיבוצים, אלא רק של נציגיהם, וכי הנציגים לא היו מוסמכים להסכים לכך.
בית המשפט העליון דחה את טענת הקיבוצים וקיבל את עמדת ההסתדרות ו"בריאות כללית", לפיה נוצר בין הצדדים הסכם חדש, על-ידי התנהגות, שלא לשלם תוספות רטרואקטיביות ולא לקבל החזרים רטרואקטיביים.
בהסתדרות אומרים, כי בעקבות הרפורמה בפנסיה שאישרה הכנסת ביוני 2003, נוצרה פגיעה חמורה ושחיקה של כ-40% בפנסיה של העובדים. מומחים מהתחום הפנסיוני - למשל, דוח קסלמן וקסלמן והמפקח על שוק ההון לשעבר מאיר שביט - קבעו, כי לאחר הרפורמה עלולים רבים מהעמיתים לקבל פנסיה שלא יוכלו להתקיים ממנה. לטענת ההסתדרות, האוצר ביצע שורת גזירות, שמשמעותן הטלת האחריות על גירעונות קרנות הפנסיה הוותיקות, על כתפי העמיתים בלבד.
עוד טוענים בהסתדרות, כי בזכות הסכם שחתמה ההסתדרות עם האוצר, קטנה הפגיעה בעיקר בזכויות הפנסיוניות, של עמיתים שכבר פרשו לפנסיה ושל אלו הקרובים לגיל פרישה. "היה חשוב לנו לדאוג קודם כל לאנשים שנפגעים מהרפורמה באופן מיידי. הגמלאים ועובדים מבוגרים שעתידים לפרוש", אומר יו"ר ההסתדרות החדשה, ח"כ עמיר פרץ, "כעת, לאחר שהצלחנו לצמצם את הפגיעה, נמשיך במאבק במטרה למנוע את ביצוע הגזירות הנוספות, הפוגעות בעיקר בעובדים צעירים יותר".

תאריך:  11/02/2004   |   עודכן:  11/02/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
כך טוען נשיא לשכת סוכני הביטוח בישראל; קורא לציבור לבצע ביטוח רעידות אדמה לעסקים ולדירות; הפרמיה הנפוצה לביטוח רעידת אדמה לעסקים עומדת על 0.08% - 0.1% כאשר ההשתתפות העצמית הנפוצה עומדת על כ-5%
רועי כוכבי
בג"צ קיבל אתמול, ברוב דעות, עתירות של האגודה לזכויות האזרח, המוקד להגנת הפרט, הוועד הציבורי נגד עינויים ולשכת עורכי הדין נגד תקנה 29(ב) לתקנות בתי הסוהר, לפיה ניתן לאסור מפגש של עצור או אסיר עם עורך דינו
חני לוז
טוענים: הממשלה אינה מקצה משאבים ומאמצים ראויים, למרות שהתאונות גורמים ל-500 הרוגים ולכ-40 אלף פצועים בכל שנה
רנית נחום-הלוי
ח"כ והבה מסר כי יפנה לוועדת האתיקה של הכנסת וליו"ר הכנסת בנושא זה; ח"כ איוב קרא נבהל מהלחץ הערבי והחליט שלא להצביע על הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת השתלטות ערבים על אדמות מדינה
אלונה קורן
נתניהו אמר השבוע כי היעד של האוצר הוא למכור את דיסקונט תוך שישה חודשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il