X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שרון הבטיח לנתניהו תמיכה בתוכנית הקיצוצים

השרים לבנת ואורלב הודיעו לנתניהו: נתנגד לקיצוצים

השרים לבנת ונוה: "ביטול קיצבאות הילדים לעשירונים העליונים יבטל את הצורך בקיצוץ החדש בקציבי המשרדים"; את התוספת הגדולה ביותר יקבל משרד הביטחון - 1.8 מיליארד ש"ח
▪  ▪  ▪

שר האוצר בנימין נתניהו, עומד להביא ביום ראשון הקרוב (15.2.04) לדיון את תוכנית הקיצוץ בסך 4.5 מיליארד ש"ח בתקציבי חלק מהמשרדים. שר הבריאות, דני נוה, שרת החינוך, לימור לבנת, שר הרווחה, זבולון אורלב, והשר לביטחון פנים, צחי הנגבי, הודיעו כי יתנגדו להצעת הקיצוץ.
ראש הממשלה אריאל שרון כבר הבטיח לנתניהו, כי יתמוך בתוכנית הקיצוצים. שרון ציין, כי כל עוד נתניהו מוביל מהלך כלכלי ושומר על מסגרת התקציב, הרי שהוא, שרון, יתמוך בזאת.
שר הרווחה ציין, כי מדובר בקיצוץ של 6% בתקציב המשרד ועוד 5% מהרזרבה [ראו גם קישור]. לדבריו, קיצוץ זה יגרום לסגירת מועדונים לקשישים, יחידות לטיפול באלכוהוליסטים, מעונות לנערות במצוקה, ויביא לסגירת לפחות שני מקלטים לנשים מוכות". כמו כן, יופסק שילובם של 50 ילדים נכים במסגרות רגילות, 100 נכים לא יקבלו שיקום במרכזי שיקום וכ-1000 ילדים במצבי סיכון ייפלטו ממרכזי יום.
שרת החינוך, לימור לבנת, ושר הבריאות, דני נוה: "ביטול קיצבאות הילדים לשני העשריונים העליונים, יבטל את הצורך בקיצוץ החדש בתקציב משרדי החינוך, הבריאות והרווחה.
כאמור, צפוי להגיע הקיצוץ בתקציב החינוך לסך של 240 מיליון ש"ח".
השר הנגבי האשים את השר נתניהו, כי הימרה את הוראת ראש הממשלה - שחייב לממן תוכנית ללוחמה בפשיעה בישראל במסגרת התקציב של המשרד. הקיצוץ הצפוי בתקציב המשרד מגיע לסך של כ-70 מיליון ש"ח. מפכ"ל המשטרה, שלמה אהרונישקי, אמר בתגובה: "אני יודע לנהל את המשטרה עם תקציב כל כך מגוחך, שאינו עונה על צרכיה המינימלים".
למרות התנגדות השרים, נראה כי הצעת האוצר תיזכה לרוב של שרי הממשלה. שר האוצר, בנימין נתניהו, הודיע כי כספי הקיצוץ ישמשו בעיקר למימון תוספות תקציביות למשרדי הביטחון והפנים.
את התוספת הגדולה ביותר יקבל משרד הביטחון - 1.8 מיליארד שקל; 900 מיליון שקל יועברו לרשויות המקומיות, במסגרת תוכנית הבראה ומענקי איזון מיוחדים; 450 מיליון יועברו למחקר ופיתוח ולתמיכה בקידום הייצוא; 300 מיליון שקל יתווספו לתקציב משרד הבריאות; 214 מיליון שקל למשרד החינוך; ו-100 מיליון שקל לצורך מלחמה בפשיעה כלכלית.
במקביל הודיעו אתמול ראשי הרשויות המקומיות על הפסקת השביתה בשירותים העירוניים. ההחלטה התקבלה לאחר ששר האוצר הודיע כי לא יאשר תוספת מעבר למה שסוכם במו"מ עם השר שטרית.
נתניהו ביקש להיפגש עם השרים "המורדים", במטרה לשכנעם לתמוך בתוכניתה קיצוצים. סמוך ל-15:00 סיים נתניהו את פגישתו עם השר זבולון אורלב. זה האחרון הודיע לנתניהו, כי לא יוכל לתמוך בתוכנית, העלולה לפגוע קשות בשכבות החלשות. מאוחר יותר נפגש עם השרה לבנת. השרה הודיעה לנתניהו, כי לא תוכל להצביע בעד תוכניתה קיצוצים, שכן משמעות הדבר היא קיצור יום הלימודים בבתי הספר.

תאריך:  13/02/2004   |   עודכן:  14/02/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
יו"ר מפלגת העבודה, שמעון פרס, המבקר בטורקיה, סיפר כי הציג את תוכניתו: "תמריצים ולא לחצים" בפני ראשי האיחוד האירופי; סולאנה, פישר ופלאסיו, כבר השתכנעו
עומר כרמון
"שכניה של ישראל רוצים לזרוק אותה לים ולכן היא עושה את מה שצריך לעשות כדי לא להיזרק לים", אמר שר ההגנה האמריקני
אלונה קורן
היום - יום האהבה הבינלאומי, ה"וולנטיין די"
גל ברגר
צה"ל והשב"כ עצרו שלשום תושבת מזרח ירושלים ששימשה גורם מקשר בין תנזים-פת"ח לחיזבאללה; המפעיל שלה, היושב במוקאטעה לצד יאסר ערפאת, אכוון בימים אלה להוציא פיגוע בישראל
גל ברגר
"זהו צעד דחוף ביותר, הפלשתינים חייבים לפעול", כך אומר הערב מזכיר המדינה האמריקני, קולין פאוול; "הצהרת שרון: פתח לתקווה"; "העימות הישראלי-פלשתיני משליך על המצב בעירק"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il