X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עם זאת, ממדדי מנהלי הרכש בארה"ב ובריטניה עולה כי המשקים היצרניים שם ממשיכים במגמת התרחבות
▪  ▪  ▪

מדד מנהלי הרכש של דן אנד ברדסטריט וארגון מנהלי הרכש ירד בינואר ב-1.1%, ועומד על 50.2%, לעומת 51.3% בדצמבר. למרות הירידה עדיין נמצא המדד מעל קו 50%, המעיד על התרחבות המשק, ומשלים חודשיים רצופים של התרחבות הפעילות היצרנית במשק.
רכיב הביקושים לייצוא רשם ירידה של 4.5% בינואר, ועבר להאטה (49.5% לעומת 54.0% בחודש קודם). גם רכיב התעסוקה חזר להאטה, ורשם ירידה של 3.4% (49.1% לעומת 52.5%).
כלכלני שתי החברות אומרים, שמעבר רכיב הביקושים לייצוא להאטה והמשך מגמת הכיווץ ברכיב הביקושים המקומיים, מהווים סיבה לדאגה לחודשים הבאים.
רכיב הביקושים המקומיים רשם ירידה של 1.9%, ומשלים שנה שלמה מתחת לקו 50%. גם רכיב ההזמנות בשוק המקומי משלים שנה של האטה, ורושם ירידה של 1.9% לאחר חמישה חודשי עלייה.
לעומת רכיבים אלו, השלים רכיב המחירים 6 חודשי התרחבות רצופים, ורשם עלייה של 4% (73.2% בינואר לעומת 69.3% בדצמבר). גם רכיב תפוקות הייצור המשיך להתרחב, ורשם עלייה של 4.7% לעומת החודש הקודם, ועלייה של 10.2% בשלושת החודשים האחרונים.
רכיב זמני האספקה בייבוא ממשיך בהאטה - 42.1% לעומת 41.1%, ומעיד על המשך מגמת התקצרות זמני האספקה של מוצרי יבוא. רכיב זמני האספקה בשוק המקומי רשם ירידה של 0.1%.
מנתונים שנתקבלו ממדדי מנהלי הרכש בארה"ב ובבריטניה עולה, כי המשקים היצרניים שם ממשיכים במגמת התרחבות גם בינואר. המדד האמריקני עומד על 63.6% לעומת 66.2%, כאשר רכיבי הביקושים - הן המקומיים והן לייצוא - וכן רכיב תפוקות הייצור, ממשיכים בהתרחבות.
המדד הבריטי עומד על 56.0% לעומת 56.0%, ועדיין זהו הערך הגבוה ביותר שנמדד ב-4 השנים האחרונות. כלכלני שתי החברות מעריכים, כי המשך ההתרחבות במדינות אלו ישפיע בחודשים הקרובים על הביקושים לייצוא במשק היצרני הישראלי, וכך ישפיעו לטובה על המדד הישראלי.

תאריך:  15/02/2004   |   עודכן:  15/02/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
כך עולה מנתוני משטרת ישראל; 163 בני אדם נרצחו ב-2003; ירידה קלה במקרי האונס וכן ירידה בעבירות מין; נרשמה עליה במקרי השוד בארץ; עליה חדה בנושא הסמים; עליה של 5.2% בפשיעת הרכוש; עליה של 5% במעצרי קטינים; ירד מספר ההרוגים בתאונות הדרכים
גל ברגר
מנהל אתר האינטרנט "ג'יהאד און ליין" נעצר לפני יותר משנה למשך ארבעה חודשים על-ידי הכוחות האמריקנים באחת ממדינות המפרץ; לדבריו, חוקריו איימו עליו שאם ימשיך בפעילות הסברתית, יישלח לכלא גואנטנמו
גל ברגר
אבו מאזן, ראש הממשלה הפלשתיני לשעבר, הוזמן שלשום למצרים ונועד בחשאי עם גורמי מודיעין מצרים במסגרת המגעים להשגת הודנא; מדובר באיתות מצרי נוסף לראש הממשלה הפלשתיני המכהן, אבו עלא, על אי השביעות במצרים מאוזלת היד של הממשלה בראשותו
יפעת גדות
הכנס יתמקד בפיתוח הארץ ובעיקר הנגב; הקהילות היהודיות ברחבי העולם נקראות שוב לסייע בבניית עתידו של הנגב
הדר פרבר
באמנסטי אומרים, כי הרעיון לבחינה שנתית של המקרים צריכה ללכת יד ביד עם טיפול הוגן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il