X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
על מועד השימוע נמסר רשמית לבית המשפט העליון, במהלך הדיון בעתירה המבקשת להעמידו לדין פלילי; עו"ד אבי-יצחק קבל על הדחיות ביישום הוראת רובינשטיין: להדיח את מזרחי, בכפוף לשימוע
▪  ▪  ▪

השימוע לראש אגף החקירות במשטרה, ניצב משה מזרחי, בפרשת האזנות הסתר הבלתי חוקיות - בהן נמצא אחראי, יתקיים ביום 9.3.04. את השימוע יערוך מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב שלמה אהרונישקי. כך נמסר רשמית לבית המשפט העליון, בשבתו כבג"צ, במהלך הדיון הבוקר (יום ב') בעתירה שהגיש ח"כ גלעד ארדן, המבקש להורות ליועץ המשפטי לממשלה להגיש כתב אישום נגד מזרחי, בגין עבירות פליליות.
הדיון התקיים בפני הרכב שלושה: אליהו מצא (אב"ד), יעקב טירקל ומרים נאור. ארדן מיוצג על-ידי עו"ד דן אבי-יצחק; מזרחי מיוצג על-ידי עורכי הדין חנה ברוכי ואורי פנסו; היועמ"ש מיוצג על-ידי עו"ד שי ניצן. השופטים איפשרו לעו"ד אבי-יצחק לשטוח את טיעוניו במשך יותר משעה.
העתירה הוגשה בעקבות פרשת האזנות הסתר, והדוח שהגיש היועמ"ש היוצא, אליקים רובינשטיין. על-פי ממצאי הדוח, הורה מזרחי לפקודיו ביחאב"ל לבצע האזנות סתר ותימלולים באופן בלתי חוקי לכאורה בכמה פרשות. הבולטות שבהן: חקירה בעניינו של אביגדור ליברמן.
רובינשטיין שקל האם להגיש כתב אישום נגד מזרחי, ובסופו של דבר, על-אף המעשים החמורים שהתגלו, הכריע: להדיח את מזרחי מתפקידו כראש אגף החקירות במשטרה, וזאת בכפוף לשימוע שייערך לו. החלטה זו, אגב, טרם יושמה - למרות הקביעה הברורה של רובינשטיין.
ארדן מבקש כאמור מבג"צ להורות על העמדת מזרחי לדין - נוסף להדחתו מתפקידו - בגלל העבירות הפליליות שביצע לכאורה בפרשה זו. מזרחי, לעומת זאת, טוען כי הוא נרדף על-ידי בעלי הון וחשודים המנסים לפגוע בו.
בא-כוחו של ארדן, עו"ד דן אבי-יצחק, תקף את החלטת היועץ רובינשטיין וגם את העובדה שהשימוע עדיין לא נערך: "אני חושב שההחלטה של היועמ"ש, לאור הממצאים שהוא עצמו קבע, היא בלתי סבירה לחלוטין והתוצאה היא בלתי נסבלת, משום שהממצאים שהוא עצמו קבע, מעידים לא רק על הפרת צו בית המשפט אלא גם על רשלנות חמורה ביותר, נוהגי עבודה בלתי נסבלים ותוצאות קשות ביותר שנגרמו בדרך התנהלות היחידה, על-ידי מי שהיה אז מפקדה והיום הוא ראש אגף החקירות, ניצב מזרחי".
"פשוט בלתי אפשרי להאמין, שאחרי כל אלה, לא הוגש נגדו - לא אישום פלילי ולא אישום משמעתי. יתר על כן, גם התוצאה האחרת, שבה רצה היועץ המשפטי לממשלה, דהיינו: הדחתו של מזרחי בהליך מינהלי, נמנעה למעשה, משום שעד היום, למעלה מ-4 חודשים אחרי ההחלטה-ההמלצה, לא נעשה שום דבר והאיש ממשיך לכהן בתפקידו, וכפי שאני מבין, הכוונה היא לתת לו לסיים את הקדנציה שלו, שמסתיימת ממילא, ובלבד שלא לאפשר להדיח אותו".
מנגד, אמרה פרקליטתו של מזרחי, עו"ד חנה ברוכי, כי עוד בטרם פרסם היועץ דאז רובינשטיין את החלטתו, ביקש מזרחי לערוך לו שימוע. בנוגע לעתירה, אמרה עו"ד ברוכי: "העתירה הוגשה ממניעים זרים, מתוך כוונה להכפיש ולהטיל אימה על עובד ציבור בכיר ונאמן, שמבצע את מלאכתו בצורה נאמנה ומסורה, ואין שום עילה משפטית לעתירה הזו".
גם נציג המדינה, עו"ד שי ניצן, ביקש בדיון לדחות את העתירה ואמר כי החלטתו של רובינשטיין היתה סבירה, עניינית ומקצועית ולא היה בה כל עיוות מהותי.
בג"צ 10243/03 גלעד ארדן נ' היועץ המשפטי לממשלה ואח'

תאריך:  16/02/2004   |   עודכן:  16/02/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עדנה ארבל / Edna Arbel
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
מסתבר שערפאת מגיב ללחצים - העיתונאים הפלשתינים הפסיקו לסקר פעילות הרשות ופתח בשביתה לנוכח גל התקיפות נגדם באחרונה; ערפאת שיגר שליח להרגעת האווירה והבטיח: מנגנוני הביטחון קיבלו הוראה ללכוד האחראים; העיתונאים תוהים כעת האם מדובר רק במס שפתיים
נועם שרביט
השופט מצא דחה את בקשתו של יעקב נמרודי, שטען בעתירה המקורית לבג"צ כי מזרחי שיבש הליכי חקירה, העלים מידע מבית המשפט, שיקר בעדותו וכו' - הכל כדי להפליל את עפר נמרודי; מצא קבע: אין כל חידוש משפטי בפסיקת בג"צ
ענבל אביב
ירידה של 26% נרשמה במספר ההעתקות בבחינות הבגרות; צומצמה רמת הנשירה מבית הספר; 70% מהניגשות לבגרות, אכן קיבלו תעודת בגרות, לעומת 31% מהבנים בלבד
רנית נחום-הלוי
אמש נפגש ח"כ ברכה עם מזכ"ל החזית הדמוקרטית לשחרור פלשתין; חוואתמה קרא להקמת שתי מדינות בגבולות 67', הפסקת הפיגועים ויוזמת שלום משותפת פלשתינית-ישראלית שתוצג בוועידת הפיסגה הערבית, שתתקיים החודש בטוניס
הדר פרבר
הפרק ה-13 לעונה האמריקנית ישודר היום בשעה 23:00 בהפרש של פחות מחודש וחצי ממועד השידור הראשון בארה"ב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il