X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
על-פי מחקר חדש, מוח דיסלקטי יכול להשתנות בעקבות טיפולים המתמקדים בהיבטים שונים של לימוד מילים; הנחיה והדרכה יכולות לגרום לשינויים במוח, מאחר וסוג ההנחיה משפיע על תגובת המוח
▪  ▪  ▪

סיוע לאנשים הסובלים מדיסלקציה לקשר בין הצליל, האיות וחלקי המילים ומשמעותן, יעיל ביותר באם יסייעו להם להתגבר על הקשיים בקריאה.
מוח דיסלקטי יכול להשתנות בעקבות התערבות בסיוע בקריאה, וטיפולים המתמקדים בהיבטים שונים של לימוד מילים מייצרים כפי הנראה תגובות שונות במוח, כך לדברי החוקרים.
ב-Reutershealth דווח (יום א', 15.2.04) כי חוקרים גילו, שילדים הלוקחים חלק בתוכנית טיפולית, בה הם מתמקדים בהתאמת איות המילה לצליל, חווים שינויים שונים בפעילות המוח מאשר ילדים המטופלים על-ידי עזרה בהפרדת מילים לחלקים, כמו תחילית המילה וסיומת המילה.
"הנחיה והדרכה יכולות בהחלט לגרום לשינויים במוח, מאחר וסוג ההנחיה משפיע על תגובת המוח, אמרה מובילת המחקר, ד"ר וירג'יניה ברנינגר, מאוניברסיטת וושינגטון בסיאטל.
ברנינגר ציינה, כי ממצאים אלו מצביעים על-כך שתוכניות קריאה לילדים דיסלקטים חייבות להתמקד בכל ההיבטים של הקריאה, ולא רק באחד מהם, ולסייע לילדים ליצור את הקשר בין הצלילים, האיות והחלקים המשמעותיים המרכיבים את המילה.
"עלינו לסייע לילדים להבין אות, צליל ומשמעות", הוסיפה.
בדוח קודם, הדגימו ברנינגר ועמיתיה, כי מוחם של ילדים דיסלקטים עובר שינויים פיסיים, בעקבות תוכנית שתוכננה לסייע להם לקרוא. עם השינויים, דומה מוחם יותר למוחם של ילדים לא דיסלקטים.
כדי לקבוע את אופיה והשפעתה של ההתערבות על השינויים במוח, ביצעו החוקרים מחקר עוקב, בו ערכו סריקות מוח ל-10 ילדים דיסלקטים לפני ואחרי שהתנסו בהתערבויות שונות של סיוע בקריאה.
במהלך אחת ההתערבויות, ברנינגר וצוותה ביצעו צעדים נוספים כדי לעזור לילדים דיסלקטים להתאים צליל של מילה לדרך בה היא מאויתת. בהתערבות אחרת, קיבלו ילדים סיוע בחלוקת המילה לחלקים, מציאת המשמעות מאחורי חלקים אלו, והתאמתם למשמעות המילה, לאיות ולצליל.
בראיון, מסבירה ברנינגר כי תאוריה אחת המסבירה מדוע דיסלקטים נאבקים בקריאה, מבוססת על הרעיון כי למוח מערכת מסובכת לאכסון מידע של מילים, כשאותה מילה למעשה מוצפנת ב-3 אופנים - על-פי הצליל שלה, האיות ומשמעות חלקיה.
בעוד המוח של ילדים לא דיסלקטים מזהה בדרך כלל כי אותה מילה מוצפנת ב-3 דרכים שונות, מוחם של דיסלקטים יאבק למצוא את הקשר הזה, ויזהה מילה אחת המוצפנת פעמיים - פעם בביטוי של איות ופעם כצליל - כשתי מילים שונות, אמרה.
העובדה כי מוחם של ילדים דיסלקטים מגיב אחרת לאחר התערבויות שונות, מצביע על כך שמורים לילדים דיסלקטים צריכים לכלול את סוגי ההדרכות בשיעורים.
"הדרך בה המוח מגיב תלויה באופי ההדרכה - ולא כל הדרכה תעשה זאת", אומרת ברנינגר.
ברנינגר וצוותה הציגו את ממצאיהם בסוף השבוע, במהלך כינוס שנתי של האיגוד האמריקני לקידום המדע בסיאטל, וושינגטון.

תאריך:  16/02/2004   |   עודכן:  16/02/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
החשוד, אלירן אהרון, שלח מכתבי איום ובו דרש מהמתלוננת עשרות אלפי שקלים, ואם לא תשלם סכום זה הוא יפגע בה ובבני משפחתה; צפויים מעצרים נוספים; ורטהים: "במשך כ-8 חודשים ישנם ניסיונות לסחוט אותי באופן כספי. פניתי מיוזמתי למשטרה ..."
עומר כרמון
"אנו לא סוכנים של האויב, אנו הערבים האמיתים" - אמר אחמד אסעד - מנהיג התנועה הדרום לבנונית, כפאא'ת ובנו של יו"ר הפרלמנט לשעבר, כאמל אסעד
יפעת גדות
דיאנה מדברת על חייה לפני שהצטרפה למשפחת המלוכה, המלחמה בהפרעות האכילה ונסיונות ההתאבדות שלה
הדר פרבר
התחרות תצולם בתיאטרון ירושלים; מאורגנת ביוזמת משרד החינוך מספר שנים וכעת מופקת על-ידי עמותת "אומנות לעם" במטרה לקדם תרבות בישובי הפריפריה בארץ
גל ברגר
החלטה בירדן: להדק הפיקוח על אגודות הצדקה; המטרה: לבדוק לעומק האם האגודות פועלות במסווה של סיוע למעוטי יכולת, לשם מימון ארגוני טרור; הרקע להחלטה: לחץ בינלאומי גובר וריבוי ניסיונות לבצע פיגועים על אדמת ירדן בעת האחרונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il