X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך מפרסם כתב העת "פורבס", שמציין כי רק הנשיא הראשון וושינגטון, והנשיא ג'ון פ. קנדי נחשבו לנשיאים שנתברכו בעושר רב יותר מאשר קרי, אשר כזכור נשוי ליורשת של אימפריית "היינץ" שהונה מוערך בכחצי מיליארד דולר
▪  ▪  ▪

נשיאי ארה"ב לדורותיהם בד"כ לא סבלו מעוני רב וזאת בלשון המעטה, ולרוב כאשר היו מצליחים להגיע לבית הלבן, היו רובם ככולם אישים מבוססים ואמידים גם בקנה מידה אמריקני.
אולם מספר מצומצם של נשיאים התבלט בעושר מופלג ביותר. כך למשל הנשיא הראשון ג'ורג' וושינגטון אשר כיהן בתפקיד בין השנים 1789 - 1797, נחשב לאיש עשיר במיוחד הודות לשדות הרבים שהחזיק בווירג'יניה ולעושרה הרב של אישתו. וושינגטון היה עשיר עד כי לדעת "פורבס", אין כל ספק כי גם במושגים של היום יכול היה להיכנס בקלות לרשימה המסורתית של 400 עשירי העולם ואף במקום גבוה בדירוג.
אם יתממשו הציפיות וג'ון קרי יתמודד מול בוש בבחירות הקרובות בנובמבר הרי שיהיה זה קרב בין שתיים מהדמויות האמידות ביותר בעולם הפוליטי האמריקני. הונו של קרי מוערך בגסות בסכום של כחצי מיליארד דולר ואף יותר, וכמו הסנאטור הקודם ממסוצ'וסטס שנחת בבית הלבן, קנדי, יש להדגיש כי אין המדובר בהונו האישי כי אם הון משפחתי - ובמקרה של קרי בניגוד לקנדי, הון שמגיע מאשתו של קרי תרזה היינץ קרי - שבעצמה ירשה אותו מבעלה המנוח הסנטור ג'ון היינץ ה-3, ממייסדי אימפריית המזון הקרוייה על שמו.
הנשיא קנדי היה כאמור אף הוא כמו קרי עשיר כתוצאה מהון משפחתי, אולם הוא מעולם לא נהנה ממנו שכן כאשר נרצח בשנת 1963, ג'וסף ורוז הוריו, היו עדיין חיים וקנדי לפיכך לא זכה לרשת את הונם האגדי שנאמד בכ-850 מיליון דולרים על-ידי אנשי "פורבס".
"פורבס" מציין, כי ההבדל הגדול בין תקופת קנדי בראשית שנות ה-60 לתקופת קרי כעת, הוא בחוקי מימון המפלגות שהשתנו מקצה לקצה. אם בשנות ה-60 אביו של קנדי היה חופשי לחלוטין לתרום למסע הבחירות של בנו ככל שיחפוץ, זכות אשר הוא כמובן ניצל עד תום, הרי שכיום הוקשחו החוקים והגברת תרזה היינץ קרי לא יכולה לתרום למסע הבחירות של בעלה יותר מ-2000 דולרים, סכום זעום בהחלט, אשר אילץ את קרי לעשות מעשה מוזר במהלך חודש דצמבר 2003 עבור אדם כה אמיד. קרי מישכן את חלקו בבית המשפחתי בכדי שיהיה לו אמצעים לגייס עוד כספים מתורמים.
ואכן, כסף זה שימש את קרי במסע מוצלח מאוד של גיוס תרומות שערך ובמהלכו קיבל תרומות רציניות מגופים מובילים כגון חברת "טיים וורנר" וחברת "סיטי-גרופ" ואף ממספר לא מבוטל של משרדי עורכי דין מהבולטים והגדולים בארה"ב. הצפי הוא כי לקראת התחממות הקרב מול בוש גם הוליווד, הנחשבת למעוז דמוקרטי מסורתי, תיכנס חזק לתמונה ותזרים כספים משמעותיים למסעו של קרי.
מכל מקום המומחים של "פורבס" כי אם ייבחר קרי לנשיאות ארה"ב, יהיה הוא לנשיא השלישי מבחינת עושרו הכל הזמנים, כאשר לפניו מדורגים רק וושינגטון, וקנדי.
אף כי קשה להשוות בין התקופות השונות בהן כיהנו הנשיאים בטווח של למעלה מ-200 שנים, "פורבס" טוענים כי בדקו והעריכו את הנכסים והכספים שהיו לכל נשיא, עם היסטוריונים המתמחים בחקר העניין, ולפיכך הערכתם מדוייקת עד כמה שניתן בנסיבות.
בצמרת הרשימה ניתן למצוא גם את הנשיא הדמוקרטי אנדרו ג'קסון שכיהן בין השנים 1829 - 1837, את הנשיא הדמוקרטי לינדון ג'ונסון שכיהן בין השנים 1963 - 1969 ואת הנשיא הרפובליקני הרברט הובר שכיהן בין השנים 1929 - 1933.

תאריך:  17/02/2004   |   עודכן:  17/02/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
בי"ח רמב"ם דיווח למשטרה על תינוקת המאושפזת במצב בינוני ככל הנראה לאחר שנפלה קורבן למעשי אלימות
הדר פרבר
לפני פחות משבועיים נהרגו 37 בני אדם במנוסת בהלה בחגיגות ראש השנה ובדצמבר נהרגו 243 בפיצוץ צינור גז
הדר פרבר
מבדיקה ראשונה עולה, כי לא מדובר בחומר מסוכן
הדר פרבר
פצצה פגעה ברכבם של שני חיילים; השניים אושפזו ואחד מהם מת מפצעיו
הדר פרבר
אמש עצרה המשטרה את אחד מעובדי החברה; ורטהים: המשטרה סייעה לי בכל דרך אפשרית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il