X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
היום הוזמנו חמשת העוזרים הפרלמנטרים בכנסת ליום מרוכז של הכשרה במשרד החוץ לקראת הדיונים בבית הדין בהאג; העוזרים יצאו ביום 23.2.04, ישהו שם יומיים ויקיימו הפגנות תחת הסיסמא: הגדר תמנע טרור, תנו סיכוי לשלום"
▪  ▪  ▪

חמשת העוזרים הפרלמנטרים שנבחרו לצאת למסע הסברה בבית הדין הבינלאומי בהאג הוזמנו (ג', 17.2.04) ליום מרוכז של הכשרה במשרד החוץ.
העוזרים מצטרפים למשלחת המונה 57 צעירים שיצאו ביום ב' (23.2.04) בשעה 06:00 בבוקר להאג. בין חברי המשלחת נמנים 35 סטודנטים מכל האוניברסיטאות בארץ (כאלו שעברו מסע הסברה של התאחדות הסטודנטים היהודית העולמית - WUJS) ונציגי 17 משפחות נפגעי הטרור.
העוזרים הפרלמנטרים מייצגים מגוון דיעות של הקשת הפוליטית בישראל והם: קרני אלדד (האיחוד הלאומי - של ח"כ אורי אריאל), אור פרל (ליכוד - אהוד יתום), ערן זיני (העבודה - דני יתום), איילת מור (מפד"ל - שאול יהלום) ומאיה ז'רמן (עם אחד - אילנה כהן).
יו"ר ועד העוזרים הפרלמנטרים בכנסת, ליאור וינטרוב, מסביר כי מדובר באבן דרך שסופה במעורבות בפעילויות חברתיות שונות עם הסוכנות היהודית וארגונים חברתיים בארץ ובעולם. הוועד יצר קשר עם הסוכנות ומיד התקבלה הצעה לשלבם בפרויקט האג.
"לפני כשבועיים ישבנו עם נציג הסוכנות והצענו את שירותנו בתור מסבירנים. יש בקרבנו דוברים מהמוכשרים ביותר בשוק, אנשים בעלי יכולת התבטאות מצוינת המכירים את המערכת הפוליטית ועמדותיה של ישראל. שמחנו לקבל את ההצעה ואנו מקווים שזהו אות להכרה בעוזרים הפרלמנטרים כקבוצה של אנשים שיכולה לתרום".
המשלחת תשהה בהאג יומיים במהלכם יתקיימו הפגנות ואירוע, בו יתקיים מעין שימוע שמביימים נציגי משפחות קורבנות הטרור. הסיסמא שישאו: "Fencs Out Terror, Give Peace A Chance" - (גדר מונעת טרור תנו סיכוי לשלום"). הקבוצה תלון באכסניה סמוך לבין הדין.
אור פרל, עוזרו של ח"כ אהוד יתום: "העוזרים המייצגים מגוון של מפלגות יעבירו מסר אחד וברור בו הם מוחים על שבית הדין בהאג בחר לבחון את סוגיית הגדר תוך התעלמות מוחלטת מהסיבה להקמתה - הטרור. אנחנו נהיה שם בכדי להדגיש שהסיבה שבגינה הוקמה הגדר הם 927 נרצחים בפיגועי הטרור".
בהמשך מארגנים חברי ועד העוזרים הפרלמנטרים סיורים בארץ, כגון במרכזי קליטה ואתרי נוער בסיכון של הסוכנות היהודית. אורי בצרי, חבר בוועד (ע.פ של ח"כ אילן ליבוביץ' - שינוי): "עד היום כל עוזר פעל בצמוד לחבר הכנסת אותו הוא משרת ולא היה תודעה חברתית קבוצתית. בכוונתנו לשדרג את מעמד העובדים שלא יתייחסו אלינו כאל עוזרים בלבד, אלא אנשים מקצועיים. בכוונתנו להדק את הקשר עם הסוכנות ולהצטרף לפרויקטים".
סמנכ"ל הסברה במשרד החוץ: הפלשתינים
עוד יצטערו שזימנו אותנו להאג
גדעון מאיר, סמנכ"ל הסברה במשרד החוץ אמר היום בדיון בוועדת המשנה של חוץ וביטחון בנושא הערכות הסברתית לפני היציאה להאג, כי "הפלשתינים שיזמו את המעבר להאג עוד יצטערו על היום שזימנו אותנו".
עו"ד מאיר רוזן אמר, כי האו"ם עושה ניסיונות רבים להטיל סנקציות על ישראל, כבר בעבר נעשו ניסיונות דומים להעביר את נושא ההתנחלויות להאג, אולם הדבר לא צלח. "זה הליך מתוכנן מאד הולכים בצורה שיטתית כפי שהולכים עם דרום אמריקה. הם רוצים להגיע לסנקציות מעשיות", אמר.
בוועדה בראשות ח"כ נעמי בלומנטל נמסר, כי בין היתר ישתתפו 927 סטודנטים כמספר החללים שגבתה איתיפאדת אל-אקצא. כל אחד מהם ישא את תמונת הנרצח ופרטים אודותיו. כמו-כן יגיעו מספר משפחות שכולות ויהודים מרחבי כל העולם. מהשגרירות הנוצרית יגיעו אנשים מכל רחבי אירופה. ניצולי שואה הולנדים יגיעו בכוחות עצמם.

תאריך:  17/02/2004   |   עודכן:  17/02/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
לדבריו, צרפת מחממת את הקשרים הכלכליים עם ישראל
יפעת גדות
ההרצאה תעסוק במחויבות המחנכים להומניזם, פדגוגיה ביקורתית ואתיקה מקצועית מתוך התמקדות במרחב הציבורי, תרבותי ופחות במרחב הבית ספרי
גל ברגר, עומר כרמון
על-פי הדיווח, ראש הממשלה הפלשתיני, כי בכוונתו להתפטר בעקבות חילוקי דעות עם יאסר ערפאת, בנוגע לרפורמות; אבו עלא: "אינני שוקל כל כוונה כזו"; בסוף השבוע הודיע אבו עלא כי החל מהחודש יקבלו אנשי הביטחון את משכורתם מהבנקים ולא ישירות מהמנגנונים
נועם שרביט
כך נאמר בתצהיר תשובה לצו הביניים שהוציא בג"צ; העותרים: "משרד האוצר מעמיד עצמו מעל החוק ומתחמק מאחריותו לגורל השכבות המוחלשות"; טוענים: בכך מרוקן האוצר מתוכן את הזכות החוקתית לקיום אנושי בכבוד
גלית יצחק
הישראלי הממוצע צורך 3,752 קלוריות ביום; חלקם היחסי של שמנים ושומנים בהרכב המזון עלה מ-13% מהקלוריות בשנת 1950 ל-20% ב- 2002; מקור הקלוריות בישראל הוא 20% מן החי ו-80% מן הצומח; בארה"ב - 27% מן החי ו-73% מן הצומח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il