X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שתי חוות דעת סותרות הונחו (יום ג') על שולחן יו"ר הכנסת; אחת סוברת שיש לקיים הבחירות בחשוון תשס"ז והשניה בחשוון תשס"ח; ועדת החוקה שתקיים דיון בנושא ב-1במרס - תקבע עמדתה
▪  ▪  ▪
יו"ר הכנסת, מבולבל

   רועי כוכבי
ועדת החוקה תקיים דיון בנושא הקדמת הבחירות בשנה

משתי חוות דעת שהונחו (יום ג', 17.2.04) על שולחן יו"ר הכנסת ראובן ריבלין נלמד, כי חילוקי הדעות בנוגע למועד הבחירות לכנסת ה-17 רק הולכים ומתחדדים.
חוות דעת אחת הינה של המשנה ליועצת המשפטית לכנסת, עו"ד אתי בנדלר; והשניה - חוות דעת נוגדת, שכתבה היועצת המשפטית לוועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת, עו"ד סיגל קוגוט.
עו"ד בנדלר מחזיקה בדעתם של פרופ' אמנון רובינשטיין, ד"ר סוזי נבות, ועו"ד צבי ענבר, הסבורים כי החוק מחייב את עריכת הבחירות בחודש חשוון התשס"ז (2006). לדעת עו"ד בנדלר, אם הכנסת סבורה שרצוי שהבחירות לכנסת ה-17 יתקיימו ב-2007, עליה להעביר בכנסת תיקון לחוק יסוד הכנסת ברוב של 61 ח"כים.
"נראה לי שאם הכנסת תסבור שרצוי, כי הבחירות לכנסת ה-17 יערכו ב-2007, תתכבד ותגיע לתוצאה זו בדרך של קבלת חוק ברוב של חברי הכנסת ולא בדרך של פרשנות משפטית... ראוי לנקוט בגישה שלפיה מועד קיום הבחירות לכנסת ייקבע בדרך פרשנית שאין לה אחיזה בלשון החוק", היא כותבת בחוות הדעת.
לעומתה, עו"ד קוגוט מחזיקה בדעתם של פרופ' אשר מעוז ופרופ' רון שפירא, הסבורים שהתוצאה המשפטית הראויה היא קיום הבחירות בחודש חשוון התשס"ח (2007). לטענתה, הכנסת ה-16 נבחרה ביום כ"ה בשבט תשס"ג (28.1.03), ארבע שנות כהונתה (כמתחייב בחוק) מסתיימות בחודש שבט התשס"ז, ולפיכך על-פי סעיף 9 לחוק ("הבחירות לכנסת יהיו ביום ג' השלישי לחודש חשוון של השנה שבה תמה כהונתה של הכנסת היוצאת"), על הבחירות להיערך בחודש חשוון התשס"ז.
בישיבה שהתקיימה (יום ג') בהשתתפות יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט ח"כ מיכאל איתן, ונציגי הייעוץ המשפטי של הכנסת, הוחלט להעביר את שתי חוות הדעת הללו לוועדת החוקה שתדון בסוגיה ביום ה-1 למרס ותקבע עמדתה בנושא [ראו קישור - הידיעה המלאה].

תאריך:  17/02/2004   |   עודכן:  17/02/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
על מנת לפטור את בעיית האבטלה נדרשת צמיחה של 5% בשנה בתוצר העסקי
רנית נחום-הלוי
היום הוזמנו חמשת העוזרים הפרלמנטרים בכנסת ליום מרוכז של הכשרה במשרד החוץ לקראת הדיונים בבית הדין בהאג; העוזרים יצאו ביום 23.2.04, ישהו שם יומיים ויקיימו הפגנות תחת הסיסמא: הגדר תמנע טרור, תנו סיכוי לשלום"
יפעת גדות
לדבריו, צרפת מחממת את הקשרים הכלכליים עם ישראל
יפעת גדות
ההרצאה תעסוק במחויבות המחנכים להומניזם, פדגוגיה ביקורתית ואתיקה מקצועית מתוך התמקדות במרחב הציבורי, תרבותי ופחות במרחב הבית ספרי
גל ברגר, עומר כרמון
על-פי הדיווח, ראש הממשלה הפלשתיני, כי בכוונתו להתפטר בעקבות חילוקי דעות עם יאסר ערפאת, בנוגע לרפורמות; אבו עלא: "אינני שוקל כל כוונה כזו"; בסוף השבוע הודיע אבו עלא כי החל מהחודש יקבלו אנשי הביטחון את משכורתם מהבנקים ולא ישירות מהמנגנונים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il