X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חברי הכנסת אינם חוסכים שבטם מטננבאום למרות מצבו; הוועדה לשירותים חשאיים תובעת מרשויות הביטחון ואכיפת החוק להקנות לחוקרים את כל התנאים והאמצעים שידרשו על-מנת למצות את חקירת טננבאום
▪  ▪  ▪

מערכת הביטחון בודקת חשדות לפיהן אלחנן טננבאום שיקר בנוגע לנסיבות הגעתו לביירות. החשדות הועלו היום (ד', 18.2.04) בוועדת המשנה לשירותים חשאיים של הכנסת.
כפי שמסרנו כבר בראשית החודש [ראו קישור] - טננבאום חשוד בבגידה, והוא נחקר בימים אלה בגין חשד זה [ראו קישור].
חברי הכנסת החברים בוועדת חוץ וביטחון אינם חוסכים שבטם מאיש העסקים, אלחנן טננבאום שנפל בשבי החיזבאללה וחולץ על-ידי ישראל, בעסקת חילופי השבויים עם החיזבאללה.
ועדת המשנה למודיעין ושירותים חשאיים של הכנסת ניסחה (יום ד', 18.2.04) הודעה הקוראת להמשך החקירה עד תומה נגד טננבאום.
נוסח ההודעה: "הוועדה תובעת מרשויות הביטחון ואכיפת החוק להקנות לחוקרים את כל התנאים והאמצעים שיידרשו על-מנת למצות את חקירת אלחנן טננבאום ולהגיע לחקר האמת.
"ועדת המשנה עקבה בשנה האחרונה בעניין ודריכות אחרי פרשת טננבאום, כולל חילופי השבויים והחקירה המתנהלת בימים אלה. הוועדה תומכת בחקירה זו ומחזקת את ידיהם של חוקרי השב"כ, הצבא והמשטרה".
"פרשה זו מסתמנת כאחת הפרשיות החמורות והמדאיגות בתולדות ישראל. הוועדה לא תנוח ולא תשקוט עד שתגיע הפרשה לסיומה, כולל בירור נסיבות הגעתו של טננבאום ללבנון והנזקים לביטחון המדינה, ונקיטת הצעדים המתבקשים בהתאם", כך נכתב.
חוקרי השב"כ: טננבאום משקר בחקירתו
חוקרי השב"כ, החוקרים את טננבאום סבורים כי הוא מוסר להם גרסה שקרית על נסיבות הגעתו לביירות-בירת לבנון. החוקרים אינם מקבלים את הסבריו על הדרך שבה נחטף ואולץ להגיע לביירות מדינה במפרץ, ככל הנראה דובאי.
כך לדברי ראש השב"כ, אבי דיכטר, לחברי ועדת המשנה למודיעין ולשירותים חשאיים. לוועדה אף נמסר, כי גרסותיו של טננבאום לא עמדו במבחן של גלאי אמת (פוליגרף), בכל הקשור למה שמסר לחוקריו לגבי שירותו הצבאי. לפי ממצאי הבדיקות עולה כי הוא אינו דובר אמת בנושא זה.
בתדרוך של ראש השב"כ לחברי הוועדה, נמסר עוד כי טננבאום דבק בגירסתו כי יצא מישראל לשם פגישה שנועדה, בין היתר, להשיג מידע על הנווט השבוי רון ארד, אבל הוא קיווה כי השגת מידע זה תאפשר לו לגרוף גם רווחים כספיים. טננבאום טוען בחקירתו כי לא הסגיר מידע סודי לאנשי החיזבאללה בעת שהוחזק בשבי.
גורם ביטחוני בכיר אומר הבוקר (יום ה', 19.2.04), כי טננבאום הוא עבריין בכיר, והצהרת חברי ועדת המשנה לשירותים חשאיים של הכנסת חושפת מציאות שונה מזו שמנסים ליצור עורכי דינו, לפיה הוא צפוי להשתחרר בקרוב". בדבריו לגל"צ: "טננבאום מהתל ומתעתע בחוקריו. אף אחד לא היה בא אליו בטענות אם הוא מסר מידע בשבי, אבל הוא צריך לדבר בהתנדבות, ונראה שלוקח לו יותר מדי זמן להתאושש מהחזרה ארצה. בגרסה שלו יש בעיית אמינות ועקביות".
חברי הכנסת: למצות את החקירה עד תום
- ח"כ אהוד יתום, לשעבר בכיר בשב"כ וחבר בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת אמר בתגובה, כי "בתום מיצוי חקירה ובמידת הצורך יש למצות עימו את הדין, ללא קשר לישיבתו בשבי".
- ח"כ רן כהן (מרצ) החבר בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת ולשעבר חבר בוועדה לשירותים חשאיים, מצדיק את המשך החקירה נגד טננבאום. "החלטת הוועדה היא נכונה. טננבאום הגיע ללבנון בנסיבות לא כשרות. אני הייתי בעד עסקת חילופי השבויים אך יחד עם זאת החוק צריך להיעשות והוא תקף גם על טננבאום, למרות הסבל הגדול שעבר. החקירה צריכה להיות מורכבת ומעמיקה ולברר מה הוא עשה שם ומה גרם לו להגיע לשם.
- יו"ר סיעת ש"ס, אלי ישי, החבר בוועדה לשירותים חשאיים אומר בתגובה להחלטת הוועדה להמשיך בחקירת אלחנן טננבאום, כי עצם העובדה שהוועדה באופן נדיר מוציאה הודעה, מצביעה על מרכזיותה של הפרשה. ח"כ ישי סבור שהשיקול העליון בהתמודדות כל הגורמים עם טננבאום, הוא שיקול הפגיעה בביטחון המדינה. "כל יחס לו זוכה טננבאום אינו גורם מעכב בחקירה. ביטחון המדינה עומד מעל לכל", כך לדבריו.
- ח"כ אילן ליבוביץ' (שינוי), תומך בכך בעיקר לאור עברו העשיר של טננבאום כאיש צבא. "הוועדה מדברת בעד עצמה. כל אזרחי ישראל ראו בתקשורת, מצד אחד ידיעות שטננבאום נכשל בפוליגרף, ומצד שני שעורך דינו אמר שלא יוגש נגדו כתב אישום. כמי שהתנגד לעסקה, אני חושב שיש למצות עימו את הדין והחקירה עד תום. יש לזכור, טננבאום היה אלוף משנה בצבא ובשל כך היה חשוף לסודות מודיעינים וצבאיים", כך לדבריו.
- ח"כ אורי אריאל (איחוד לאומי) חבר בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת אומר בתגובה כי יש להמשיך את החקירה, "מדובר בנושא קשה, פרשה חמורה, עוד יתגלו פה סיפורים מעניינים".
בית משפט השלום בפתח תקוה האריך אמש (יום ג') ב-10 ימים נוספים את תקופת החזקתו של אלחנן טננבאום בתנאים מגבילים. ההחלטה נתקבלה בהסכמה, לאחר קיום דיון בדלתיים סגורות, וכאשר טננבאום עצמו נוכח, לראשונה, באולם בית המשפט. כזכור, טננבאום הינו אזרח ישראלי ששוחרר בעסקת השבויים עם החיזבאללה, לאחר שעסק כנראה בפעילות מפוקפקת במדינות ערביות [ראו קישור].

תאריך:  18/02/2004   |   עודכן:  19/02/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי כוכבי
כך אומר היום סגן שר התמ"ת, מיכאל רצון, בתשובה לשאילתא של ח"כ איוב קרא בעניין בעיות התעסוקה של הדרוזים; מכחיש את טענת קרא, כי שיעור האבטלה בקרב הדרוזים עומד על 40%; לדבריו השיעור האמיתי נמוך מ-10%
הדר פרבר
על בעלי המחשבים ומנהלי המערכות, לבדוק ולנקות את המחשבים שלהם באמצעות כלי ניקוי מקצועיים
עומר כרמון
מקורות ביטחון עירקיים, מסרו כי בחודשיים האחרונים החל החיזבאללה לסייע לארגון אנסאר אל-איסלם; הם מעריכים כי שיתוף פעולה כזה לא היה מתבצע ללא אישורה של אירן
גלית יצחק
החלטה זו נובעת בשל סיווגה של הסדרה המיועדת לצפייה לגילאי 14+; הועדה החליטה להגביר את הבקרה על התוכנית "אקזיט" - זאת כדי לוודא האם תכניה מותאמים לקהל הצופים
הדר פרבר
באתר ה-CIA: "הממשלה האמריקנית מציעה פרסים לעירקים אשר מוסרים מידע אמין ומדויק אשר עוזר לעירקים לפטור את המדינה מחומרים וממתקנים מסוכנים אלו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il