X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"ערפאת רץ לדחלאן כאיש החזק ברצועה ערב פינויה על-ידי ישראל", אומרים גורמים פלשתינים ל-Nfc; מגלים: "לפני שבועיים אמר ערפאת שלא מעניין אותו מהעם הפלשתיני - כל עוד הוא במוקאטעה שהעולם יתפוצץ"
▪  ▪  ▪

השלמה בלית ברירה: לאחר נתק של חצי שנה, צפוי ביממה הקרובה להתקיים מפגש "סולחה" בין יו"ר הרשות הפלשתינית, יאסר ערפאת, לשר הפלשתיני לשעבר, מוחמד דחלאן. השניים לא נועדו מאז פירוק ממשלת אבו מאזן בספטמבר אשתקד.
בסביבתם של דחלאן וערפאת מופתעים מעצם קיום הפגישה. גורמים פלשתינים מאשרים הערב ל-Nfc (ד', 18.2.04) כי המפגש בין דחלאן לערפאת יתקיים ביממה הקרובה, ולכל היותר מחרתיים.
ידיעות ראשונות בדבר הפגישה הצפויה החלו להתפרסם כבר אתמול בכלי תקשורת ערביים, לרבות עיתון "אל-איתיחאד" היוצא במפרץ.
הסיבה: ערפאת מודע
לכוחו של דחלאן ברצועה
מדובר בפגישה שיזם ערפאת לאור ההתפתחויות האחרונות בזירה הפלשתינית. בדברים ל-Nfc כורכים גורמים פלשתינים בין עיתוי הפגישה לבין החששות בקרב ההנהגה הפלשתינית מתוכניתו של ראש הממשלה שרון לפנות ישובים ישראליים מרצועת עזה.
לדבריהם, ערפאת מודע היטב לעובדה שדחלאן הנו הדמות היחידה השולטת כיום ביד רמה בשטח הרצועה. "המכות שחטף באחרונה מפקד המשטרה הפלשתינית, ראזי ג'באלי, [ראו קישור] שיגרו מסר חד ליאסר ערפאת עצמו", אומרים הגורמים ומוסיפים, "בכך באה לידי ביטוי החולשה של ערפאת ברצועה, שכן אנשיו של דחלאן נכנסו ל'גוב האריות' מבלי שאיש הוציא הגה".
לקראת נסיגה ישראלית אפשרית מרצועת עזה מתגבשת ברשות הפלשתינית ההבנה שתנועת החמאס תנסה בכל כוחה למלא את החלל שייווצר מכורח הנסיבות. זאת, חרף הצהרותיו של ג'יבריל רג'וב מוקדם יותר היום כי בתנועת החמאס אין כל כוונה לחתור תחת הרשות עם פינוי ההתנחלויות מרצועת עזה.
"ערפאת מבין כעת שהוא צריך את דחלאן לא פחות ממה שדחלאן צריך אותו, אם לא יותר מכך", מדגישים גורמים פלשתינים ל-Nfc.
ערפאת: כל עוד אני
במוקאטעה - שהעולם יתפוצץ
עוד אומרים הגורמים, כי המצב ברשות הפלשתינית גרוע מאי פעם. "הרשות מתפוררת, בג'נין ובשכם הורגים אחד את השני, החמאס צובר תאוצה ואין אג'נדה בתגובה לתוכניות הישראליות".
הגורמים גילו כי לפני שבועיים התכנסו במוקאטעה בכירים פלשתינים שהשמיעו ביקורת חריפה לנוכח המצב בפני הרא'יס. ערפאת, לדברי הגורמים, התנער מכל אחריות למצב ושידר חוסר איכפתיות מוחלטת. "כל עוד אני במוקאטעה - שהעולם יתפוצץ", צוטט.
"ערפאת - זונה לכל דבר"
הגורמים מותחים ביקורת חריפה כלפי שלטונו של יאסר ערפאת ואומרים כי "ערפאת אולי קיבל פרס נובל לשלום, אך באותה המידה הוא יכול לקבל פרס נובל לזנות, שכן הוא זונה לכל דבר. הוא בונה גשרים ומפוצץ אותם".
הגורמים מעריכים, כי ערפאת יגיע בסופו של דבר להבנה שצריך להחזיר את הצמד אבו מאזן-דחלאן לשלטון ברשות הפלשתינית, בין היתר לאור הלחצים המופעלים בעניין זה מוושינגטון, אירופה ומצרים. במקביל, נמשכת הביקורת על אבו עלא: "הוא מעדיף לשתות קפה ולנשק את הלחי של ערפאת במקום לעמוד על שלו לטובת העם הפלשתיני".

תאריך:  18/02/2004   |   עודכן:  18/02/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
פריצקי: השימוש בגז טבעי ליצור חשמל יביא לחיסכון של כ-100 מיליון דולר בשנה
מירב לוי
כך מסרה הפרקליטות לבית המשפט העליון בעתירה שהגישה בתנועה לאיכות השלטון; מזוז: על הוועדה לקבוע את התשתית העובדתית בנוגע לקורות החיים שנמסרו על-ידי עו"ד חפץ
מירב לוי
ה"סופה" נחשב למטוס בעל יכולות יוצאות דופן למגוון משימות מבצעיות, תוך התבססות על מערכות חימוש, בקרת אש ואוויוניקה מהטובות בעולם; עלות 102 המטוסים שהוזמנו - 4.5 מיליארד דולר; מימון העסקה - מכספי הסיוע הביטחוני-אמריקני
יפעת גדות
שימש ב-5 השנים האחרונות מנהל קריאטיב
בשלמור אבנון עמיחי/Y&R; אחראי על עשרות רבות של עבודות שזכו בפרסים בתחרויות פרסום בארץ ובזירה הבינלאומית
גל ברגר
המשלחת נועדה בחשאי עם גורמים בלבנון והשתכנע כי המפתח לפתרון חידת היעלמותם של ארבעת הדיפלומטים האירנים מצוי בידי בכירים ב"כוחות הלבנונים" אשר שוהים כיום בחו"ל; גורמים בבירות נקבו בשמו של רובר חאתם המכונה "קוברה" כמי שעשוי להוביל לפתרון החידה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il