X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
סכום הקיצוץ הוגדל ב-334 מיליון שקלים - לאור המימון הנדרש לתוכנית ההבראה של הרשויות המקומיות
▪  ▪  ▪

הממשלה אמורה להצביע ביום ראשון הקרוב על השינויים בתקציב המדינה בהיקף כולל של כ-4.85 מיליארד שקל.
מהאוצר נמסר כי סכום השינויים הוגדל ב-334 מיליון שקלים - לאור הסיכום שהושג ביום א' בערב עם ראשי מרכז השלטון המקומי על תוכנית ההבראה של הרשויות המקומיות, "שמחייב מקור מימון לסיכום זה".
לאור זאת, עידכן משרד האוצר את סעיף ההפחתה האחידה בתקציב משרדי הממשלה והגדיל אותו ב-1% (מ-5% ל-6%) כאמור בסכום של 334 מיליון ש"ח.
להלן נוסח הצעת ההחלטה:
1. להפחית את בסיס תקציבי משרדי הממשלה לשנת 2004 ב-6%, כמפורט בנספח א' המצ"ב.
2. להפחית בשיעור אחיד של 6% את התשלומים והתעריפים המשולמים על ידי משרדי הממשלה השונים לתאגידים וליחידים, במסגרת תקציבי תמיכות, תשלומי העברה והשתתפות בהוצאות, כמפורט בנספח א' המצ"ב.
3. לנוכח הפחתת שיעור המע"מ מ-18% ל-17%, להפחית את בסיס תקציבי משרדי הממשלה ואת התשלומים והתעריפים, כאמור בסעיפים 1 ו-2, ב-1% נוסף.
ההפחתה כאמור בסעיף זה ובסעיפים 1 ו-2 תבוצע על אף האמור בהחלטות ממשלה קודמות, ולפיכך תחול גם על תקציבים שהוקצו ליישום ההחלטות האמורות.
4. על אף האמור בסעיפים 1 עד 3, לא תבוצענה הפחתות בסעיפי תקציב שעניינם ביצוע חקיקה ראשית בה מוגדרים סכומי או שיעורי התקציב שיש להקצות לשם יישומה ובסעיפי תקציב שנועדו למילוי מחויבות חוזית של הממשלה לביצוע הוצאה (לרבות הסכמי שכר והסכמים אחרים אך למעט התחייבות להוציא הוצאה לפי תעריפים הקבועים בחיקוק).
5. בהתאם לאמור בסעיפים 1 עד 4 שלעיל, להטיל על שר הרווחה ועל שר האוצר להורות למוסד לביטוח לאומי, מתוקף סמכותם לפי סעיף 24(א) בחוק יסודות התקציב, התשמ"ה-1985, להפחית 21 מיליוני ש"ח מבסיס התקציב של המוסד לביטוח לאומי לשנת הכספים 2004.
6. להעביר את תקציבי הרזרבה לעמידה ביעדי הגירעון בכל אחד מסעיפי תקציב המדינה אל סעיף הרזרבה הכללית, ולהפחית את בסיס תקציב משרדי הממשלה לשנת 2004 בהתאם.
7. להעביר לתקציבי משרדי הממשלה, בהתאם למפורט בנספח ב' המצ"ב, את הסכומים שהועברו לסעיף הרזרבה הכללית, כאמור בסעיף 6 לעיל, ואת הסכומים שהופחתו כאמור בסעיפים 1 עד 5. להסמיך את שר האוצר לבצע שינויים באמור בנספח ב' בהתאם לצורך ובתנאי שסך ההוצאה לא יגדל.
8. החלטה זו הינה בנוסף להחלטות הממשלה הקודמות בדבר הפחתות בתקציבי משרדי הממשלה, ואינה גורעת מן ההחלטות האמורות.
דברי הסבר:
לנוכח הצורך לבצע התאמה בתקציב המדינה לשנת 2004, עקב תוספות תקציביות הנדרשות למערכת הביטחון, לרשויות המקומיות ולהוצאות אחרות, כמפורט בנספח ב' המצ"ב, מוצע להפחית 6% מבסיס תקציבי משרדי הממשלה (להלן: המשרדים) לשנת 2004.
במקביל מוצע להפחית נקודת אחוז נוספת, מבסיס תקציבי המשרדים, עקב קיטון הוצאותיהם הנובע מהורדת שיעור המע"מ, כאמור לעיל. ההפחתות הללו יחולו גם על סעיפי תקציב שהם פועל יוצא של החלטות ממשלה קודמות.
יחד עם זאת, לא יופחתו הוצאות המעוגנות בחקיקה ראשית ובהסכמים. בנוסף מוצע להעביר לרזרבה הכללית את תקציבי משרדי הממשלה המיועדים לרזרבה לעמידה ביעדי הגירעון, ולהעביר גם אותם למימון ההוצאות התקציביות המפורטות בנספח ב'.
ההחלטה האמורה תאפשר הקצאת 4,853 מיליוני שקלים שמתוכם ממומנים 2,794 מיליוני שקלים מהרזרבה הכללית, היעודה לגירעון והחיסכון הנובע מהירידה במע"מ והיתרה בסה"כ 2,059 מיליוני שקלים ממומנת מהפחתת תקציבי הקניות של המשרדים ב-6%.

תאריך:  18/02/2004   |   עודכן:  18/02/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
ההצבעה תתקיים ביום רביעי הבא; ועדת החוקה דנה היום בשבע הצעות חוק שונות להעלאת אחוז החסימה
מירב לוי
מבהיר: האמריקנים לא יתנגדו לפינוי ישובים ישראלים כל עוד המהלך יעלה בקנה עם 'מפת הדרכים' האמריקנית; לארסן תומך בתוכנית ההינתקות של שרון; שלושת השליחים נועדו דב וייסגלס; מחר ייפגשו השליחים האמריקנים עם ראש הממשלה [צילום: בוצ'צ'ו]
גל ברגר
"ערפאת רץ לדחלאן כאיש החזק ברצועה ערב פינויה על-ידי ישראל", אומרים גורמים פלשתינים ל-Nfc; מגלים: "לפני שבועיים אמר ערפאת שלא מעניין אותו מהעם הפלשתיני - כל עוד הוא במוקאטעה שהעולם יתפוצץ"
אלונה קורן
פריצקי: השימוש בגז טבעי ליצור חשמל יביא לחיסכון של כ-100 מיליון דולר בשנה
מירב לוי
כך מסרה הפרקליטות לבית המשפט העליון בעתירה שהגישה בתנועה לאיכות השלטון; מזוז: על הוועדה לקבוע את התשתית העובדתית בנוגע לקורות החיים שנמסרו על-ידי עו"ד חפץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il