X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מקיים סמינר בנושא המלחמה באנטישמיות הגואה באירופה
▪  ▪  ▪

המשרד הראשי של האיחוד האירופי עורך היום (ה', 19.2.04) סמינר בן יום אחד בו יידונו דרכים למלחמה באנטישמיות הגואה באירופה.
סוכנות הידיעות AP מדווחת, כי בטרם נקבע האירוע, האיצו מנהיגים יהודים באיחוד, אשר עומד להתרחב בימים אלה מ-15 מדינות ל-25 מדינות חברות (ב-1 במאי) - לקחת תפקיד מרכזי במלחמה באנטישמיות, וקראו לפיקוח הדוק יותר של תקריות אנטישמיות, עונשים חמורים יותר למבצעי הפשעים וחינוך הצעירים באירופה גם בתחום מורשת רדיפת היהודים במאה האחרונה ביבשת. עוד דרשו, כי הממשל האירופי יתמוך בניסוח טיוטא של גינוי האנטישמיות על-ידי האיחוד האירופי.
בסמינר יקחו חלק מספר נואמים בהם שר החוץ הגרמני, יוסקה פישר; נשיא הוועדה האירופית, רומנו פרודי; אלי ויזל, זוכה פרס נובל לשלום ב-1986; ונתן שרנסקי, השר לענייני ירושלים והתפוצות.
בשנים האחרונות חלה עלייה בהתקפות האנטישמיות נגד יהודים ורכושם באירופה. אדגר ברונפמן, נשיא הקונגרס היהודי המבוסס בניו יורק, וקובי בנטוב, ראש הענף האירופי, האשימו את פרודי, נשיא הוועדה האירופית, בחודשים האחרונים בבגידה והונאה אינטלטואלית ומורלית, בהתייחסתם לסקר של האיחוד האירופי אשר שם את ישראל בראש רשימת המדינות המהוות את האיום הגדול ביותר לשלום העולמי.
"אזרחים יהודים באירופה מודאגים מכך שאינם יכולים לנהל חיים נורמלים", כך אמר בנטוב לכתבים. "אנטישמיות גוברת היא פניה של האדישות של ממשלות אירופיות", הוסיף.
"אירופה החדשה צריכה להיות אירופה של זכויות המוכרות ומנוסות; אירופה של עם חופשי החי בסולידריות; אירופה שאוכפת צדק וזכויות", כך אמר בתגובה פרודי. אמש אמר בנטוב, כי "אפשר לכרות את האנטישמיות מאירופה, אבל חייב להיות הרצון וצריכה להיות אסטרטגיה".
לפני כשנה, המרכז לפיקוח על גזענות וקסנופוביה (בעת זרים) של האיחוד האירופי בווינה, אוסטריה, מצא כי חלה התגברות בהתקפות אנטישמיות אשר מתבצעת בעיקר על-ידי קיצונים ימנים בקרב קבוצות איסלמיות או צעירים מוסלמים - בעיקר ממוצא ערבי.
תחילה סירב המרכז לפרסם את הממצאים אך אלה פורסמו באתר האינטרנט של EJC (מרכז העיתונות האירופית), בו נכתב גם כי האיחוד האירופי עושה מאמצים לדכא את הקשר שבין אלימות נגד-יהודים באירופה לבין המהגרים הערבים באירופה.
במרכז עצמו אמרו, כי עיכבו את פרסום הדוח מאחר והיה "באיכות נמוכה וחסר ממצאים אמפירים".

תאריך:  19/02/2004   |   עודכן:  19/02/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
נער בן 17 שגלש באינטרנט זיהה את תמונתו - שצולמה כשהיה בן 3 - באתר לחיפוש אחר ילדים חטופים
גל ברגר
בסילת אל-חרתיה נהרס ביתו של פעיל בג'יהאד האיסלמי שניסה לשלח מחבל מתאבד לשטח ישראל באוגוסט אשתקד; בסלפית נהרס ביתו של פעיל תנזים האחראי לפיגועי ירי רבים; 9 מבוקשים נעצרו במהלך הלילה - ביניהן אישה אחת; בידי מערכת הביטחון 49 התרעות לפיגועים
גל ברגר
על-פי הדיווח בעיתון "א-שרק אל-אווסט", מדובר במנכ"ל משרד החוץ; נועד עם בכירים באיחוד האירופי שעות ספורות לפני פגישה דומה שתוכננה עם אבו עלא; טרם התקבל אישור לדברים ממשרד החוץ; סקר דעת קהל: פחות מרבע מהפלשתינים מרוצים מתפקוד אבו עלא
גל ברגר
על-פי הדוח, נגרם נזק ל-680 אלף פלשתינים כתוצאה מבניית הגדר ו-14.5% משטחי הפלשתינים נשארים מחוצה לה; עבד רבו ושר החוץ הסעודי: תוכנית ההינתקות של שרון - צעד לקראת טרנספר של הפלשתינים מהשטחים
רנית נחום-הלוי
ראש הממשלה יציג לשליחים האמריקנים את עיקרי תוכנית ההינתקות החד-צדדית והם יציגו את הסתייגויות הממשל; לארסן: לא היה ראש ממשלה ישראלי בעל תעוזה וכשרון כמו שרון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il