X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המחבלת נלכדה ובכילאה התראיינה ל-sky News; המחבלת-המתאבדת האחרונה, אם לשניים מעזה, נאפה; אחרות לא היו נשואות, או שלא הצליחו להביא ילדים לעולם
▪  ▪  ▪

"רציתי להרוג כמה שיותר מהם"; "בשבילי כל היהודים הם חיילים ואני רוצה להרוג אותם". כך אמרה עובדייה חאליד, מחבלת-מתאבדת שנלכדה זמן קצר לפני ביוע הפיגוע שתיכננה.
בביקור בכלא ישראלי, שוחחה כתבת Sky News, אמה הורד, עם מחבלת פלשתינית, שהיתה אמורה להיות... מחבלת-מתאבדת. דוח בלעדי זה, על-פי Sky News, מספק ראייה חודרת ועמוקה למה שהניע את האשה לצאת לפיגוע טרור.
עובדייה חאליד ישבה בתאה הקטן באגף הביטחוני של כלא השרון הישראלי, ושוחחה ברוגע על רצח. עוביידה היתה רחוקה רק ימים ספורים מביצוע פיגוע ההתאבדות הקטלני, כשנעצרה על-ידי כוחות הביטחון הישראלים.
הכתבת מתארת אותה כאחת מהסוג המפחיד של נשים לוחמניות, המוכנות למות ולהרוג למטרותיהם של הפלשתינים.
כשהיא מסדרת את הרעלה שלה, האשה השלווה בת ה-27 אמרה לכתבת Sky News כי אין לה כל הסתייגות שאזרחים יהוו מטרות. היא מוכנה גם להרוג ילדים. "אם הייתי צריכה להשיג את מטרתי והיו מעורבים בכך ילדים, עדיין הייתי עושה זאת", אמרה. "הייתי יודעת שהייתי מגיעה לגן עדן גם אם הייתי הורגת ילדים".
עוביידה טוענת כי הוא מונעת על-ידי התשוקה לנקמה.
כלא השרון
ארוסה עלי, חבר בארגון הג'יהאד, נהרג על-ידי כוחות צה"ל רק ימים ספורים לפני חתונתם. "הייתי מאורסת, רציתי להינשא ולהביא ילדים לעולם, היו לי כל כך הרבה חלומות, אך כשעלי נהרג זה היה הסוף", אמרה.
"החלטתי למות כקדושה מעונה. בשבילי, מות קדושים מעביר אותך לשלב הבא בחיים. הגוף שלך 'בחתיכות' אבל נשמתך בגן עדן. אם אתה לא מת כקדוש מעונה, עליך להמתין ולראות אם תלך לגן עדן או לגהינום".
אחיה של עובדייה היה מחבל-מתאבד, והיא תיכננה לחזור ולפגוע באותה מטרה בה בחר - בתל אביב, כדי לבצע טבח נוסף. כשנלכדה, היתה כבר עם חגורת הנפץ על מותנייה. "זה גרם לי לשימחה רבה, הייתי כל כך נרגשת", סיפרה.
70 נשים חולקות את הכלא השמור השרון, נשים דתיות צעירות שפניהם המחייכות מסוות את פשעיהן.
צעירה בת 22 סיפרה לכתבת, כשהיא מתבדחת על הנושא, כיצד הסיעה מחבל מתאבד ליעדו. אחרות בכלא ניסו להרוג חיילים ולסייע לתקיפות טרוריסטיות אחרות. אף אחת מהן לא הביעה חרטה.
גברים עדיין מהווים את הזרם המרכזי בתנועות הפלשתיניות הלוחמניות, אך הארגונים המחפשים להרוס את ישראל, מאמצים באופן גובר והולך מדיניות מעוותת של 'שיוויון הזדמניויות'.
ב-3 השנים האחרונות, 7 נשים ביצעו פיגועי התאבדות, כשהן חומקות מכוחות הביטחון הישראלים, שיכלו אולי לעצור אותן אם היה מדובר בגברים.
שינאה, עוני, תיסכול ותשוקה לנקמה הם הסברים מוכרים. אך חוקרים מסויימים מאמינים, כי מחבלות מתאבדות הן בעלות מוטיבציה שונה. שמועה אומרת, כי המחבלת-המתאבדת האחרונה, אם לשניים מעזה, נאפה, אחרות לא היו נשואות, או שלא הצליחו להביא ילדים לעולם. באזורים הפלשתינים השמרניים ראו בהן כישלון לציות.
יהונתן פיגל, מומחה לטרור מהמרכז הבינתחומי בהרצליה, מאמין כי יתכן ומחבלות-מתאבדות מונעות על-ידי התשוקה לזכות בכבוד. "היא מחוץ לחברה, ללא דרך חזרה", אמר. "ברגע אחד היא יכולה להפוך לגיבורה והטעויות שעשתה במהלך חייה נמחקות".
לעוביידה 3 שנים נוספות לרצות בכלא, מתוך עונש מאסר של 5 שנים. אך קשה להאמין כי רשויות ישראל יסתכנו בשחרורה. היא נשארה נחושה בדעתה להרוג.
"כל עוד היהודים על אדמתי אני לעולם לא אעזוב אותם לבד", אמרה. "אם אשוחרר מחר ותהיה ברשותי חגורת נפץ, כשאמי עומדת לא רחוק ממני, עדיין אבצע את הפיגוע". והיא מוסיפה, "אין זה בגלל שאינני אוהבת את אמי, זה בגלל שאני אוהבת אותה ואת מולדתי".

תאריך:  21/02/2004   |   עודכן:  21/02/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
לרגל שבוע התיירות יגיעו לארץ כ-1,000 אורחים מחו"ל, שתרומתם למשק נאמדת בכ-2 מיליון דולר; ב-24-25 לחודש יתקיים יריד תיירות בגני התערוכה
יפעת גדות
מומחי מכון התקנים הישראלי מזכירים לציבור ההורים לבדוק את המוצרים הנרכשים לקראת הפורים ולהשגיח על אופן השימוש בהם
מיכאל דבורין
הכוכבת בת ה-36 הודיעה בלאס וגאס כי היא שוקלת להפסיק לצאת עם גברים, עד שילדיה בני ה-6 וה-7 יגיעו לגיל 18
עמוס באר
יו"ר רשות השידור, אברהם נתן, בהקרה החגיגית: "בשנה הבאה תפיק הרשות 70 שידורים דוקומנטריים חדשים, 40 מהם בהפקה חיצונית ועוד 30 בהפקות מקור"; סיפורם של ההומור הסאטירה והבידור בישראל
גל ברגר
בכנס שנערך בירדן אומר נאיף חוואתמה: ערפאת הפך את אבו עלא לקראזי הפלשתיני; נועד בחשאי עם ראש הממשלה הפלשתיני לשעבר, אבו מאזן; מוסיף: "צריך להיפטר מגדודי אל-אקצא אחרת תקרוס הרשות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il