X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
שופט בית משפט השלום ברמלה, שמואל ברוך, גזר על המועצה המקומית בית דגן והמועצה האזורית עמק לוד קנס כולל בסך 200,000 ש"ח בגין זיהום מתמשך של מקור מים ואי קיום צו שנתן בית המשפט בנדון
▪  ▪  ▪

מגמת ההחמרה עם הרשויות המקומיות והמועצות האזוריות בנושאי זיהום של איכות הסביבה נמשכת וביתר שאת.
היום (23.2.04), הטיל שופט ביהמ"ש השלום ברמלה שמואל ברוך, קנס כבד בסך של 200,000 ש"ח על המועצה המקומית בית דגן והמועצה האזורית עמק לוד בגין זיהום מקורות מים. שתי המועצות לא צייתו לצו מניעה זמני של בית המשפט שהוצא לבקשת המשרד לאיכות הסביבה, ובו הורה בית המשפט לנאשמות לחדול מהזרמת השפכים לאפיק נחל שפירים. הנאשמות לא קיימו את הצו, וזאת למרות הארכות מספר שניתנו להן, וכן לא הסדירו את חיבורן לקו ביוב מוסדר.
משרד האיכות והסביבה טען במהלך המשפט, כי בשנים 1996-2001 הגלישה מועצה מקומית בית דגן שפכים מתחנת השאיבה הראשית שבתחומה ישירות וללא כל טיפול לנחל שפירים, שהוא יובל של נחל הירקון - איילון, וזאת תוך יצירת מפגעי ריח ויתושים, ותוך זיהום של הנחל וסיכון איכות מי התהום.
המועצה האזורית עמק לוד הואשמה בכך שבשנים 1997-1998 הועברו שפכי כפר חב"ד באמצעות תחנת שאיבה לקו הביוב של המועצה, ומשם הוגלשו לנחל שפירים, כשהם בלתי מטופלים ובאיכות ירודה ביותר, תוך זיהום מקור מים עילי וסיכון מי התהום.
שתי הנאשמות הואשמו בעבירות על חוק המים, ועל חוק שמירת הניקיון.
ביום 18.5.03 במסגרת בקשה למתן צו זמני למניעת זיהום מים, נתן בית המשפט צו, בו הורה לנאשמות לחדול מהזרמת השפכים לאפיק נחל שפירים החל מיום 1.8.03. שתי המשיבות לא קיימו את הצו ולא הסדירו את חיבורן לקו ביוב מסודר עד למועד הקבוע בצו, ולפיכך הוגשה בקשה לפי פקודת בזיון בית המשפט 1925, לאכוף על הנאשמות בקנס למלא אחר צו בית המשפט.
ביום 21.12.03 קבע בית המשפט, כי לנאשמות ניתנת ארכה נוספת בת 60 יום להשלים את החיבור לקו הביוב ולחדול מלהזרים שפכים לערוץ נחל שפירים, וכי אם לא יקויים הצו כלשונו בחלוף תקופה זו, תשלם כל אחת מן הנאשמות קנס בסך 100,000 ש"ח לכל חודש בו הצו אינו מקויים, וזאת עד להפסקת הזרמת השפכים לערוץ נחל שפירים.
בהחלטתו מהיום דחה בית המשפט את טענת הנאשמות כי עשו את כל שניתן לעשות למען קיום הצו, וקבע כי לא ניתן לו כל הסבר מניח את הדעת מדוע לא נעשה כל ניסיון אמיתי לקדם את מהלך ההתחברות לקו הביוב.
המשרד לאיכות הסביבה יוצג על-ידי משרדו של עו"ד דרורי.

תאריך:  23/02/2004   |   עודכן:  23/02/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
שם החוברת, המופקת בידי התאחדות הכדורגל הבריטית: "בכדורגל - הנשים תמיד למעלה"; לפני כחודש אמר נשיא פיפ"א: "שחקניות כדורגל צריכות ללבוש בגדים צמודים יותר, כדי להפוך את המשחק למושך יותר"
הדר פרבר
בקרוב יעלה לאוויר הקמפיין של "פיצה מטר" באמצעות מקאן קהילות
הדר פרבר
רייטינג ממוצע לפרק הראשון בסדרה 11.3%, ושיא רייטינג של 14.2%
יפעת גדות
"אי אפשר לספר, אי אפשר להבין, אי אפשר להאמין", כך התבטא לא פעם משה ברזניאק בשעה שסיפר לבני משפחתו את קורותיו בתקופת השואה
יפעת גדות
יתקיים בשבוע הבא באוניברסיטה העברית בירושלים ובמשכנות שאננים; בין הנושאים שיידונו: השפעת העדויות על דעת הקהל, היבטים אתיים חוקיים ותרבותיים של מתן עדויות, דילמות מצפוניות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il