X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
במכתב ששיגרה התנועה ליועץ המשפטי לממשלה ולשרת החינוך, נטען כי מעיין החינוך התורני ומרכז החינוך העצמאי, מופלים לטובה על פני שאר המוסדות בכך שהם מקבלים 100% מתקצוב משרד החינוך בעוד שמוסדות מוכרים שאינם רשמיים אחרים מקבלים לכל היותר 75%.
▪  ▪  ▪

התנועה לאיכות השלטון שיגרה הבוקר מכתב ליועץ המשפטי לממשלה
ולשרת החינוך שבו היא דורשת להפסיק את מה שהיא מכנה "ההפליה לטובת מעיין החינוך התורני ומרכז החינוך העצמאי".
התנועה טוענת, כי מעיין החינוך התורני ומרכז החינוך העצמאי, מופלים לטובה על פני שאר המוסדות בכך שהם מקבלים 100% מתקצוב משרד החינוך בעוד שמוסדות מוכרים שאינם רשמיים אחרים מקבלים לכל היותר 75%.
עוד נטען במכתב, כי בעוד שמוסדות רשמיים של המדינה אינם רשאים לקיים מדיניות רישום סלקטיבית ולבחור את התלמידים הבאים בשעריהם, מאפשרת המדינה לרשתות החינוך העצמאיות לבחור את תלמידיהם ומשלמת להם, באם הם בוחרים במדיניות רישום זו, 90% מהתקציב לעומת 65% במוסדות מקבילים אחרים.
במכתבה ליועץ המשפטי לממשלה ולשרת החינוך מתייחסת התנועה לדוח שושני אשר על-פי מנסחיו עומדת במרכזו התפיסה, כי מימון מוסדות החינוך היסודי בישראל צריך להיעשות על-פי "קריטריונים שיוויונים, הוגנים, יעילים אפקטיביים ישימים, גלויים, פומביים ואחידים לכלל התלמידים במדינת ישראל".
לאור כך תמהה התנועה מדוע אותו דוח ובעקבותיו חוזר מנכ"ל מוציא את רשת החינוך העצמאי ומעיין החינוך התורני מכלל המוסדות המוכרים שאינם רשמיים, ומעניק להם הטבות אשר אינן עולות בקנה אחד, לא עם מטרות הדו"ח, לא עם חוק יסודות התקציב, ובודאי שלא עם עקרונות השוויון והמנהל התקין, כך על-פי התנועה לאיכות השלטון.
התנועה טוענת, כי חוק יסודות התקציב קובע מפורשות כי שתי רשתות החינוך הללו יתוקצבו בתקציב משרד החינוך "לפי אמות מידה שוות לשתי התאגידים ועל-פי קריטריונים עניינים אחידים ושיוויוניים כמו לכלל ילדי ישראל".
לאור כך, שכלל ילדי ישראל הלומדים במוסדות מוכרים שאינם רשמיים זכאים רק ל-75%, ו-65% בהתאמה, הרי שלטענת התנועה לאיכות השלטון, תקצובן מעבר לשיעור זה, הינו תקצוב מפלה אשר אינו עומד בקריטריונים שהציב הדוח עצמו, וודאי שאינו עומד בנדרש על-פי לשון החוק.
התנועות ממשיכה ודורשת במכתבה מהגורמים הממונים תשובות לטענותיה המועלות בו, וזאת על מנת שתוכל לשקול את המשך צעדיה המשפטיים בנדון.

תאריך:  23/02/2004   |   עודכן:  23/02/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
סיור חברי הוועדה יתקיים ביום ג' הקרוב; החוק עבר לפני כשנה, אך משרד החינוך מתנער מאחריות בטענה שאין תקציבים או שילדים הנזקקים לסיוע צמוד אינם ראויים לשילוב
אלונה קורן
תת מזכיר המדינה האמריקני לנושאי כלכלה: "איני צופה בעיה באישור המנה השנייה של הערבויות, בהיקף 3 מיליארד דולר"
הדר פרבר
בנוסף המליצה לעדכן את מסמך נקדי ולהקצות לאומבודסמן שעה שבועית ברדיו
מיכאל דבורין
שופט בית משפט השלום ברמלה, שמואל ברוך, גזר על המועצה המקומית בית דגן והמועצה האזורית עמק לוד קנס כולל בסך 200,000 ש"ח בגין זיהום מתמשך של מקור מים ואי קיום צו שנתן בית המשפט בנדון
עומר כרמון
שם החוברת, המופקת בידי התאחדות הכדורגל הבריטית: "בכדורגל - הנשים תמיד למעלה"; לפני כחודש אמר נשיא פיפ"א: "שחקניות כדורגל צריכות ללבוש בגדים צמודים יותר, כדי להפוך את המשחק למושך יותר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il