X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כלל שוק המוסיקה עתיד לגדול, למרות הפיראטיות; שוק הורדות המוסיקה בתשלום יצמח בקצב מהמהירים בהיסטורית השוק הדיגיטלי; כך מעריכה חברת המחקר פורסטר ריסרץ'
▪  ▪  ▪

השילוב בין תביעות רבות כנגד פיראטיות בתחום המוסיקה מחד, ושירותים חוקיים להורדת מוסיקה בתשלום מאידך, הפכו את התעשייה החוקית להורדת מוסיקה לאחת הצומחות במהירות הרבה ביותר אי פעם בעולם הדיגיטלי, כך אומרת חברת המחקר והייעוץ הבינלאומית פורסטר ריסרץ'.
בפורסטר צופים גידול בקצב מהיר ביותר לתעשיית המוסיקה המקוונת, אשר תגיע בשנת 2008 לכשליש מכלל תעשיית המוסיקה בעולם. במקביל, צופה פורסטר התאוששות בשנים הקרובות בהכנסות חברות המוסיקה ממכירות קומפקט-דיסקים (CD). פורסטר צופה, כי שוק המוסיקה החוקית יגדל בהדרגה, בניגוד לחשש רבים כי מוסיקה פיראטית תפגע במכירות המוסיקה החוקית.
פורסטר מעריכה עוד, כי תעשיית הורדות המוסיקה החוקית הניבה הכנסות של 83 מיליון דולר בשנת 2003 בארה"ב לבדה, המהווים 0.8 אחוז מכלל הכנסות תעשיה זו בארה"ב, שהיקפה היה 10.7 מיליארד דולר. כבר בשנת 2004 ניתן יהיה לראות גידול חד בתחום המוסיקה המקוונת, אשר צפויה להניב הכנסות של למעלה מ-300 מיליון דולר. הצפי הוא, כי בשנת 2008, תניב המוסיקה המקוונת הכנסות של למעלה מ-4.5 מיליארד דולר, מתוך 13.8 מיליארד בסך הכל בארה"ב.
חברת המחקר מסבירה, כי שוק הורדות המוסיקה בתשלום נחלק לשני פלחים. פלח השוק הראשון הוא הורדות של שירים בודדים, תוך תשלום עבור כל שיר בודד. בשנת 2003 היה נתח זה הקטן יותר, והניב הכנסות של 36 מיליון דולר, אולם הוא עתיד להפוך לפתח השוק הדומיננטי, ולתפוס כשני שליש ומעלה מתוך שוק הורדות המוסיקה.
פלח השוק השני הוא מנויים בתשלום גלובלי להורדת מוסיקה, אשר בשנת 2003 היה גדול יותר מקודמו, ותפס נתח של 47 מיליון דולר. גם פלח שוק זה יצמח בקצב מהיר ביותר, אך פורסטר מעריכה כי בשנים הבאות הוא יתפוס כשליש מההכנסות בשוק הורדות המוסיקה בתשלום, וכי הנתח הגדול יותר ילך להורדות אקראיות של שירים בודדים.
שירות ההורדות המוביל הוא iTunes של חברת אפל, אשר הכריזה לאחרונה כי סיפקה למעלה מ-30 מיליון הורדות שירים בתשלום. לפי פורסטר, נתח השוק של אפל עומד כיום על כ-70 אחוז מכלל הורדות השירים הבודדים בתשלום. יחד עם זאת, בפורסטר מציינים כי התחרות בשוק זה נמצאת בעיצומה, וחברות ענק רבות מתחרות על שוק אטרקטיבי זה, ובהן HP, סוני, נאפסטר הוותיקה, וכן עוד כחצי תריסר שירותים גדולים נוספים להורדת מוסיקה בתשלום.
שתי החברות המובילות בתחום מכירת מנויים להורדות מוסיקה הן שירות המוסיקה של אמריקה און-ליין, וכן חברת ריל-נטוורקס, כאשר לכל אחת מהן למעלה מ- 100,000 מנויים בתשלום. בפורסטר מציינים כי השירות של אפל מתנגד כיום למכירת מנויים, ומתמקד במכירת שירים בודדים, ומי שעתידה להרוויח מגישה זו בהמשך היא נאפסטר.
תופעה מעניינת שמציינת פורסטר היא, כי בשנתיים הקרובות תהיה התאוששות גם במכירות של קומפקט-דיסקים. החל משנת 2000 נמצאות מכירות הקומפקט-דיסקים בירידה מתמדת, ושנת 2004 תהיה השנה הראשונה בעשור הנוכחי, בה ניתן יהיה לראות גידול בתחום זה. פורסטר צופה גידול נוסף במכירות גם בשתי השנים הבאות, אולם בהמשך העשור והחל משנת 2007, יחלו מכירות הקומפקט-דיסקים לקטון שוב, וייתכן שאף בקצב מהיר למדי. את מכירות הדיסקים יתפסו, כאמור, מכירות של מוסיקה מקוונת, אשר יניבו מיליארדי דולרים מדי שנה.

תאריך:  24/02/2004   |   עודכן:  25/02/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל דבורין
פוטין הודיע על פיטורי ממשלתו של קסיאנוב בשידור חי לאומה; מחליפו הזמני של קסיאנוב בתפקיד ראש ממשלת רוסיה יהיה ויקטור חריסטנקו
אלונה קורן
לאור הרפורמה בקרנות הפנסיה והגידול המשמעותי של השקעות הקרנות בשוק ההון, נתוני התשואות של הקרנות מהווים מרכיב עיקרי בתחרות בין הקרנות
רועי כוכבי
שופטת בית המשפט העליון, דליה דורנר, המכהנת גם כיו"ר ועדת הבחירות המרכזית לכנסת, ביקשה את חוות הדעת בסוגיה המסעירה בשבוע האחרון את הפוליטיקה הישראלית; מבקשת את חוות הדעת לפני פרישתה מתפקידה, בשבוע הבא
עומר כרמון
שלושת עורכי הדין מועסקים בידי יחידת המו"מ של אש"פ, בראשותו של סאא'ב עריקאת; היחידה הוקמה כדי לנהל מול ישראל את המו"מ על הסכם הקבע
נילי גולן
כך עולה ממחקרים חדשים; אלה האוכלים 3 מנות לפחות ביום מפתחים רגישות טובה יותר של האינסולין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il