X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בין השירותים שיבוטלו: שירותי הבריאות לתלמיד, בדיקות לגילוי נשאי איידס, קליטת ילדים אוטיסטים במסגרות ועוד; משרד האוצר בתגובה: "חבל שמשרד הבריאות בוחר לנהל את מאבקיו על גבם של החולים"
▪  ▪  ▪

משרד הבריאות הודיע הערב (ג', 24.2.04) בישיבת חירום שנערכה בלשכת שר הבריאות, דני נוה, לקראת ישיבת הממשלה מחר, כי לאור הקיצוץ הצפוי בתקציב המשרד ייסגרו מספר שירותים חיוניים החל מהשבוע הבא.
בין השאר - ייסגרו שירותי הבריאות לתלמיד, 4 חדרי מיון של בתי חולים פסיכיאטריים ממשלתיים אשר לא תתבצע בהם קליטה של חולים חדשים. יופסקו בדיקות לגילוי נשאי איידס, תופסק קליטת ילדים אוטיסטים במסגרות לטיפול יום ותופסק קליטת מכשירי שיקום לאנשים בעלי מוגבלויות.
בתוך כך, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' אבי ישראלי, הודיע היום ליושבת ראש חטיבת בריאות הציבור בהסתדרות האחיות כי במהלך 24 השעות הקרובות יוצאו מכתבי פיטורים ל-900 אחיות בתי הספר.
לדברי מוריה אשכנזי, יו"ר חטיבת אחיות בריאות הציבור בהסתדרות האחיות: "המשמעות הישירה של הפיטורים היא פגיעה בשירותי בריאות התלמיד ועליה בתחלואה בקרב שכבות חלשות בחברה ובאוכלוסיות בסיכון. שירותי בריאות התלמיד משמשים בעבור שכבות רבות באוכלוסיה הממשק היחיד עם מערכת הבריאות ורשת ההגנה האחרונה. פגיעה בפעילות מערך זה תוביל לניתוקן של שכבות אלה משירותי רפואה, גילוי מוקדם ומניעה וטיפול במחלות".
ממשרד האוצר נמסר בתגובה, כי בעוד שבמשרדי הממשלה הקיצוץ הרוחבי עומד על 7%, במשרד הבריאות הקיצוץ הנו פחות מ-1%.
"הודעת שר הבריאות לגבי הצעדים שיינקטו באם יעברו הקיצוצים במשרדי הממשלה תמוהה בעיקר לנוכח העובדה שהקיצוץ במשרד הבריאות עומד על כ-17 מיליון ש"ח (מתוך תקציב כולל של כ-3 מיליארד ש"ח) ובמקביל ניתנת למשרד תוספת של 300 מיליון ש"ח שמובאת גם היא להחלטת הממשלה מחר.
בעוד שעל משרדי הממשלה האחרים חל קיצוץ רוחבי של 7%, במשרד הבריאות הקיצוץ הינו פחות מאחוז אחד בלבד מתקציבי הקניות והתפעול בגין החרגת מרבית תקציבי התפעול של המשרד.
כמו-כן, במסגרת הקיצוץ הרוחבי, משרד האוצר לא קיצץ, ולו שקל אחד בבריאות התלמיד ובבריאות הציבור בהתאם לסיכום בין שרי האוצר והבריאות מיולי 2003.
חבל שמשרד הבריאות בוחר לנהל את מאבקיו על גבם של החולים ולאיים באופן ציני בפגיעה בשירותים חיוניים במקום להתייעל, מה גם שההוצאה לבריאות לנפש הנה מהגבוהות בעולם".

תאריך:  24/02/2004   |   עודכן:  24/02/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
בעתיד יוכלו חברי הכנסת להנות מעדכוני חדשות שידווחו ישירות למסכי המחשב באולם המליאה; לגבי אינטרנט? הטכנולוגיה קיימת אך העניין - בגדר מחשבה
יואב יצחק
במרס תתכנס הוועדה לבחירת שופטים לדון בבחירת שופטים חדשים לבתי משפט: השלום, המחוזי ובית הדין הארצי לעבודה; יהודית אמסטרדם (תיק אפל) מועמדת למחוזי; כך גם הרמן-הדסי (תיק בלומנטל)
רנית נחום-הלוי
לאחרונה התקבלה שיחה אנונימית מאלמוני המבקש להתנקש בשני האחים; קצין הכנסת עדכן את חברי הכנסת והמשטרה
ענבל אביב
את ההצעה יזם מרכז השלטון המקומי; התועלות שמהלך זה יביא: חיזוק יסודות הבניינים והשלדים; בנייתן של כ-11,000 יחידות דיור בתוך זמן קצר יחסית
גל ברגר
פקחי סבא"א גילו אינדיקציות לחומר פולוניום - חומר רדיואקטיבי המשמש ליצירת תגובת שרשרת גרעינית; החומר נחשב לחומר שיכול לשמש למטרות צבאיות ובעיקר כמאיץ ניוטרונים בכלי נשק גרעיניים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il