X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חברת אוונטיס מכריזה, כי החל גיוס חולים למחקר הבינלאומי; המחקר יכלול 35 מדינות ו-10,000 חולים וימשך 5 שנים; מומחה ישראלי: "אם יצליח המחקר ייתכן שבכך ייפתח סיכוי משמעותי למניעת סיבוכי הסוכרת בעתיד"
▪  ▪  ▪

חברת התרופות אוונטיס הודיעה השבוע, כי החל שלב גיוס החולים למחקר בינלאומי ראשון מסוגו שיבדוק האם לאינסולין "לנטוס", הפועל במשך 24 שעות למתן רמה בסיסית של אינסולין בגוף, ישנה השפעה על התפתחות סיבוכי לב וכלי דם אצל חולים עם סוכרת בשלב התחלתי ואף בשלב קדם סוכרתי.
המחקר, שימשך 5 שנים, ינוהל על-ידי הפרופסורים הרצל גרשטיין וסלים יוסוף מהמרכז לחקר בריאות הציבור באוניברסיטת מקמסטר בקנדה ויתפרס על פני 35 מדינות, בהן 9 מרכזים רפואיים בישראל.
במחקר אמורים להשתתף כ-10,000 חולים. המחקר נקרא ORIGIN Outcome) Reduction with Intial Galrgine Intervention). עד כה גויסו בעולם כ-406 חולים.
"אוריג'ין אמור לעזור לנו להבין את ההשפעה של גורמים מטבולים, כולל יכולת ספיגה בעייתית של אינסולין, על סיבוכים של לב וכלי דם היכולים להיות מסכני חיים", אומר פרנק דאגלאס סגן נשיא לנושא חידושים בתרופות באוונטיס. "המחקר הנוכחי הוא צעד חשוב לקראת הבנת שאלות רבות העומדות בפני הקהילה הרפואית כחלק מההתקדמות לרפואה מונעת ולשימושים הנכונים באינסולין לנטוס".
מחלת הסוכרת ידועה כגורם מרכזי לסיבוכים בתחום הלב וכלי הדם כגון התקפי לב ושבץ. גם המצב הידוע כקדם סוכרת, או ספיגת אינסולין לקויה, או רמת סוכר גבוה מעט בצום נחשב כמעלה את הסיכון לסיבוכים של לב וכלי דם. מחקר האוריג'ין יבדוק את האפקטיביות של האינסולין לנטוס בהשוואה לטיפול הנפוץ בסוכרת בשלבי התחלה או בקדם סוכרת והשפעתם על מניעת סיבוכים בלב ובכלי הדם.
אחד ממובילי המחקר בארץ, פרופ' אליעזר קליינמן, מנהל המרכז לבריאות הלב "גפן" בגבעתיים, מסביר: "כיום ישנם שלושה שלבים לטיפול בסוכרת. בשלב ההתחלתי אנו משתמשים בדיאטה וניסיון להוריד גורמי סיכון נוספים כגון לחץ דם ושומנים בדם. בשלב הבא מקובל כיום לתת טיפול בכדורים ורק לאחר כישלון בשני אלה נותנים אינסולין.
המטרה שלנו היא להגיע לאיזון החולה תוך שמירה על רמות מטרה של בדיקת HbA1C פחות מ-7. המחקר החדש בא לבדוק את הניסיון לאזן את החולים בעזרת אינסולין בשלב מוקדם יותר. מחקרים ראשוניים בתחום הראו תוצאות מבטיחות. אם יצליח המחקר ישתנה הטיפול, ואנו נתחיל במתן אינסולין בסיסי כבר בתחילת הטיפול על-מנת להחזיר את התפקוד הפיזיולוגי לתפקודו הראוי. ייתכן שבכך ייפתח סיכוי משמעותי למניעת סיבוכי הסוכרת בעתיד".

תאריך:  24/02/2004   |   עודכן:  24/02/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות, גיורא סלע: רוב הגניבות לא דווחו בגלל שהמגדלים התיאשו מהטיפול המשטרתי
ענבל אביב
הבעל התקשר לשגרירות ישראל בתאילנד ודיווח כי אשתו נעדרת; לאחר בירור מטעם המשטרה נמצאה גופת האישה, וכן נמצאו שרידי דם בחדרם של בני הזוג במלון
ענבל אביב
בין השירותים שיבוטלו: שירותי הבריאות לתלמיד, בדיקות לגילוי נשאי איידס, קליטת ילדים אוטיסטים במסגרות ועוד; משרד האוצר בתגובה: "חבל שמשרד הבריאות בוחר לנהל את מאבקיו על גבם של החולים"
רנית נחום-הלוי
בעתיד יוכלו חברי הכנסת להנות מעדכוני חדשות שידווחו ישירות למסכי המחשב באולם המליאה; לגבי אינטרנט? הטכנולוגיה קיימת אך העניין - בגדר מחשבה
יואב יצחק
במרס תתכנס הוועדה לבחירת שופטים לדון בבחירת שופטים חדשים לבתי משפט: השלום, המחוזי ובית הדין הארצי לעבודה; יהודית אמסטרדם (תיק אפל) מועמדת למחוזי; כך גם הרמן-הדסי (תיק בלומנטל)
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il