X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
17 שרים הצביעו בעד הצעת האוצר, 6 התנגדו; סכום השינויים הוגדל ב-334 מיליון שקלים; שרון החליט להעביר 200 מיליון שקלים מכספי הביטחון למשרד החינוך; נתניהו ביטל 60% מהקיצוץ בתקציב משרד הקליטה
▪  ▪  ▪

הממשלה אישרה הבוקר (ד'), בישיבת תקציב מיוחדת, את הצעתו של שר האוצר בנימין נתניהו לשינויים בתקציב משרדי הממשלה בסכום כולל של 4.85 מיליארד ש"ח. ההצעה אושרה ברוב של 17 שרים מול 6 שרים שהתנגדו לה.
ראש הממשלה אריאל שרון אמר בתום ההצבעה על הקיצוץ, כי לא יהיה עוד קיצוץ רוחבי בתקציבי המשרדים במהלך שנת התקציב הקרובה. לשר האוצר ולאנשיו הוא אמר "אל תבואו עם פתרונות כאלה. אם יהיה צורך, תבואו עם רעיונות חדשים".
בפתח ישיבת הממשלה הודה שרון לשר הביטחון שאול מופז על כך שהציע לסייע בנושא החינוך: "אני לא פניתי אליך בנושא הזה. אני חושב שעשית זאת בהבינך את החשיבות האסטרטגית של נושא החינוך ורציתי להודות לך על הצעתך זו, שסייעה לנו לסיים את הנושא".
סכום השינויים הוגדל ב-334 מיליון שקלים - לאור הסיכום שהושג בשבוע שעבר בין האוצר למרכז השלטון המקומי על תוכנית ההבראה של הרשויות המקומיות, דבר המחייב מקור מימון לסיכום זה.
לאור זאת, עידכן משרד האוצר את סעיף ההפחתה האחידה בתקציב משרדי הממשלה, והגדילו ב-1% (מ-5% ל-6%), כאמור בסכום של 334 מיליון ש"ח.
ראש הממשלה, אריאל שרון, הודיע השבוע, כי החליט להעביר 200 מיליון שקלים מכספי הביטחון, למשרד החינוך. משמעות ההחלטה: התוספת לתקציב הביטחון שהיתה אמורה להסתכם ב-1.6 מיליארד שקל, תוקטן ב-200 מיליון שקל ותעמוד על 1.4 מיליארד שקל בלבד.
אתמול נעתר שר האוצר, בנימין נתניהו, לפנייתה של השרה לקליטת עלייה, ציפי לבני, וביטל 60% מהקיצוץ בתקציב משרדה. הקיצוץ בפועל הופחת מ-31 מיליון שקל ל-10 מיליון שקל בלבד.
תגובות
- יו"ר סיעת ש"ס, ח"כ אלי ישי תוקף את הממשלה הפועלת בשיטת הסלמי ומקשה על הציבור במחשבה מוטעית כאילו הציבור שכח את הקיצוצים הקודמים. "ח"כ ישי: "אני בטוח שלקראת פורים רווח והצלה יעמוד ליהודים ממקום אחר והממשלה תאבד פוליטית", לדבריו.
- ח"כ רן כהן (מרצ) תוקף את החלטת הממשלה לבצע קיצוץ בתקציב המשרדים החברתיים ואומר כי כל יעילותה של הממשלה היא בקיצוץ אגרסיבי בתקציבים החברתיים והוספת כספים להתנחלויות. "הממשלה הזו אינה מסוגלת להחמיץ הזדמנות להכות בתשתית חברת הרווחה בישראל ולוודא הריגה בסיכויים של עמד הביניים והשכבות החלשות. הממשלה זורעת סופת חוסר צדק חברתי אך תקצור הוריקן חברתי-כלכלי", כך לדבריו.
פורז מברך על ההחלטה להוסיף לתקציב הרשויות המקומיות 1,100 מיליארד
שר הפנים, אברהם פורז, אמר היום כי הצביע בעד הקיצוץ בתקציב המדינה "לאחר שהמאמצים הרבים והצודקים להחזרת הקיצוץ בתקציב הרשויות המקומיות - נשאו פרי".
השר פורז בירך על כך כי רה"מ, אריאל שרון ושר האוצר,
בנימין נתניהו, תמכו בדרישות הצודקות ואכן הוחזר לתקציב השלטון המקומי סך של 1,100 מיליארד שקל: 500 מיליון שקל לתכניות הבראה ו-600 מיליון שקל למענקי האיזון. "סכום זה מהווה חלק נכבד מתקציב משרד הפנים לרשויות המקומיות שקוצץ בשנים 2002 ו-2003", אמר פורז.
השר פורז רואה בכך הישג חשוב למשרד הפנים ומודה למנכ"ל המשרד, גדעון בר-לב, שלא חסך זמן ועבודה, ובמשותף עם מרכז השלטון המקומי עשו הכל למציאת פתרונות הולמים למצוקות הרשויות המקומיות ומנעו סבל וקריסת השירותים.
"עם השגת התקציב הנוסף ולאחר שהסתיימה תקופת הבחירות, נתחיל במשותף עם הרשויות המקומיות בדרך חדשה להבראת השלטון המקומי" אמר השר פורז. "הרשויות המקומיות יתבקשו להתחיל בצעדי התייעלות ולפעול במסגרת תכניות הבראה", הוא אמר.
השר אורלב: מדובר בישיבת ממשלה היסטורית
שר הרווחה זבולון אורלב הביע סיפוק רב מהחלטת הממשלה לבטל את הקיצוץ בשירותי הרווחה בסך 24 מיליון שקלים. "זוהי הפעם הראשונה בשנים האחרונות שלא הושת שום קיצוץ על שירותי הרווחה וקצבאות הביטוח הלאומי. הממשלה הבינה שאסור לפגוע יותר בשכבות החלשות" אמר אורלב.
עוד אמר אורלב, כי מבחינתו זוהי ישיבת ממשלה היסטורית שמשקפת מפנה ביחס לשירותים החברתיים ולאוכלוסיות החלשות. "החלטת ממשלה זו מצטרפת להחלטות נוספות של הממשלה להקים צוות שרים בראשותי לצמצום עוני בקרב ילדים, להקים ועדת מומחים שמונתה ע"י ראש הממשלה ועל ידי לגיבוש פתרונות לילדים ולנוער במצבי סיכון ומצוקה וכן למנות צוות מומחים ע"י שר האוצר ועל ידי לבדיקת מיסוי קצבאות כדי לפנות משאבים לפתרונות חברתיים לילדים עניים בסיכון".
שר הרווחה זבולון אורלב אמר כי לאחר ביטול הקיצוץ בשירותי הרווחה ובחינוך - הוא יכול היה לתמוך בלב שלם בהצעת משרד האוצר על קיצוצים במשרדי הממשלה.

תאריך:  25/02/2004   |   עודכן:  25/02/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
סדרת הרכש הנצפית ביותר בישראל "סקס והעיר הגדולה" - זכתה לרייטינג של 15.9%
אלונה קורן
תנודתיות נמוכה בשוק המט"ח: סטיות התקן באופציות השקל-דולר התייצבו ברמה נמוכה של 6%
אלונה קורן
עליה של 19% ביצוא מישראל למקסיקו בשנת 2003; מעל 25 חברות ישראליות ביקרו במקסיקו מתחילת השנה לבחינת שיתופי פעולה
אלונה קורן
חברת סולבר עוסקת בייצור, שיווק ופיתוח מוצרי חלבון סויה המיועדים בעיקר לתעשיית המזון ומוצרי הבריאות
עומר כרמון
הארגון היהודי-אמריקני, הליגה למניעת השמצה, ערך את הסקר ערב יציאתו לאקרנים של סרטו מעורר המחלוקת של מל גיבסון, 'הפאסיון של ישו'
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il