X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הצעת החוק אושרה בקריאה טרומית ברוב של 10 ח"כים; חברי הכנסת הערבים וח"כ מסיעת ש"ס התנגד להצעת החוק; לדבריהם, הדבר יפגע בייצוג דמוקרטי של מיעוטים
▪  ▪  ▪

ועדת חוקה חוק ומשפט בראשות ח"כ מיכאל איתן, אישרה (יום ד', 25.2.04) לקריאה ראשונה הצעת חוק להעלאת אחוז החסימה ל-2%. ההחלטה התקבלה ברוב של 10 חברי כנסת מול מתנגד אחד.
קודם להצבעה הושג הסכם פשרה בין יו"ר הקואליציה, ח"כ גדעון סער (ליכוד), יו"ר סיעת העבודה, ח"כ דליה איציק (עבודה) ויו"ר סיעת שינוי, ח"כ רשף חן להעלאת אחוז החסימה ל-2% בלבד.
בשבוע שעבר הונחו על שולחן הוועדה שבע הצעות חוק שונות [ראו קישור] בדרישה להעלות את אחוז החסימה ל-3% (ח"כ אופיר פינס-פז ואורית נוקד - העבודה וח"כ איוב קרא - ליכוד) ל-2.5% (ח"כ גילה פינקלשטיין - מפד"ל ואבשלום וילן - מרצ).
חברי הכנסת הערביים, שלסיעותיהם 2-3 מנדטים בלבד, התנגדו היום נחרצות להצעת החוק. ח"כ ניסים זאב (ש"ס), היחיד שהצביע נגד אישור הצעת החוק הסביר לח"כים הערבים, "אני הגנתי עליכם". זאב: "זוהי הצעת חוק אנטי דמוקרטית שתפגע בייצוג של מיעוטים. אני הצעתי שיגישו הצעת חוק לאיחוד מפלגות קטנות, אך הדבר לא התקבל".
ח"כ ג'מאל זחאלקה (בל"ד), "הקואליציה איימה כי זה לא סוף פסוק ויש כוונה להעלות את אחוז החסימה עוד ועוד. ח"כ סער כבר התבטא שאחת ממטרותיו היא למנוע יצוג של זרמים שונים, בהם הערבים. אם ימשיכו כך הם יפגעו לא רק בציבור הערבי אלא גם בציבורים שונים ואחרים. זהו דבר הרסני".
"סיעת בל"ד לא תיפגע. קיבלנו בבחירות האחרונות עודף גדול. ללא ספק ניאלץ להתאחד אם אחוז החסימה ימשיך לעלות מעבר ל-2%. הסיעות הערביות בכנסת מייצגות ציבורים שונים, חילונים ודתיים. עד עכשיו התאפשר ייצוג של הזרם הקומוניסטי, דמוקרטי-ליברלי וזרמים איסלמים", אמר זחאלקה ל-Nfc.
במצב הנוכחי הסיעות הערביות, להן 2-3 מנדטים, נפגעות במיוחד. משמעות הדבר היא, כי מפלגה עם פחות משלושה חברי כנסת לא תוכל להיבחר. תומכי העלאת אחוז החסימה טוענים כי ריבוי סיעות קטנות מהווה אחת הבעיות המרכזיות בבחירות לכנסת, ופוגע ביכולתו של השלטון לתפקד. בעקבות ריבוי המפלגות בשנים האחרונות יש קושי בהרכבת ממשלה, העברת חוקים וניהול תקין של הכנסת.
בבחירות לכנסת ה-16 הועלה אחוז החסימה מ-1% ל-1.5%. ראוי לציין עוד, כי ברוב המדינות הדמוקרטיות בעולם עומד אחוז החסימה מעל 2% ויש כאלה, כמו ארה"ב, שאחוז החסימה מגיע אף ל-5%. לצורך אישור הצעת החוק הנידונה היום במליאת הכנסת, נדרש רוב של 61 חברי כנסת בשלוש הקריאות.

תאריך:  25/02/2004   |   עודכן:  25/02/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
אלי כהן (33) מרחובות, הינו עבריין לשעבר בתחום הסמים בישראל, אשר שיתף פעולה עם המשטרה כשהעיד נגד סוחרי סמים גדולים; החשד: כהן ביתר את גופת אשתו לחלקים, הכניסה למזוודה והשליך את המזוודה לים
גלית יצחק
הכנס החל הבוקר ויימשך עד מחר באוניברסיטת בן גוריון בנגב; הכנס יעסוק בשינויים החברתיים בישראל בעידן הגלובליזציה; בכנס ידונו בהשפעותיה על המארג החברתי ועל המרקם התרבותי בישראל ועוד
הדר פרבר
בקנסיגטון שבמרכז לונדון משלמים הרבה - עבור מקום חנייה בקרבת הרודס
יפעת גדות
חוקרים מצאו, שנשים אשר השתמשו בתחליפי הורמונים, סבלו מסוג מסויים של חירשות הנקראת presbycusis (שמיעה לקוייה עקב זקנה); לדברי רופא בריטי, "זהו מחקר מצומצם ולמדנו לנקוט בזהירות מרבית ביחס למחקרים אמריקנים"
יפעת גדות
זו השנה השלישית ברציפות בה שירות החדשות של Sky זוכה בפרס היוקרתי 'תקני הזהב' של איגוד הטלוויזיה המלכותי; ג'ון אירווין מחדשות ITV, נבחר ל"עיתונאי השנה" על דיווחו מעירק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il