X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בהרארה, החל שלב הסיכומים במשפטו של מנהיג האופוזיציה בזימבבואה, החשוד כי קשר קשר לרצוח את הנשיא; סוחר הנשק הישראלי, ארי בן-מנשה, הוא עד התביעה הראשי; פרקליטו של החשוד: "אלוהים. בן-מנשה הוא ליצן ושקרן בעל מוניטין בינלאומי"
▪  ▪  ▪

בהרארה, בירת זימבבואה, החל ביום ג' (24.2.04), שלב הסיכומים במשפטו של מנהיג האופוזיציה בזימבבואה, מורגן סבנגיריי, החשוד כי קשר קשר לרצוח את נשיא זימבבואה, רוברט מוגאבה.
על-פי החשד, נפגש סבנגיריי במונטריאול, קנדה, ערב הבחירות לנשיאות זימבבואה במרס 2002, עם קצין המודיעין הישראלי לשעבר וסוחר הנשק - ארי בן-מנשה, והציע לו מיליוני דולרים בתמורה לרציחתו של נשיא זימבבואה. במשפט הוצגה קלטת וידיאו, אשר הנציחה את המפגש בין סבנגיריי לבן-מנשה. ארי בן-מנשה אשר העיד גם הוא במשפט, אישר את טענות התביעה.
מנהיג האופוזיציה, סבנגיריי, הכחיש בכל תוקף את טענות בן-מנשה ואמר כי מדובר בקנונייה של מערכת הביטחון במדינה.
ההגנה במשפט גורסת, כי בן-מנשה הוא אדם שאמינותו שנויה במחלוקת ואין להאמין לעדותו. פרקליטו של סבנגיריי, טען (ג', 24.2.04) כי בן-מנשה אינו אמין. "אלוהים, מדובר בליצן", אמר הפרקליט. "הוא סתר את עצמו בעדותו שוב ושוב. הוא שיקר פה, הוא שיקר בכל מקום. בן-מנשה הוא שקרן בעל מוניטין בינלאומי. האנשים המסוכנים ביותר, הם אלו אשר משקרים גם לגבי עצמם. בן-מנשה קיבל 200 אלף דולר מממשלת זימבבואה בעבור הקלטת. עוזרתו האישית, טארה תומס, קיבלה תמורת עדותה במשפט 8,000 דולר, סכום השווה למשכורתה השנתית".
לפני שבועיים, העיד במשפט, וולשמן נקובה, עוזרו של סבנגיריי ומזכ"ל מפלגת האופוזיציה בזימבבואה - "התנועה לשינוי דמוקרטי" (MDC). נקובה סיפר על פגישתו עם ארי בן-מנשה במונטריאול. לטענתו, ארי בן-מנשה הציג עצמו כמרגל ישראלי לשעבר, המקורב למנהיגי עולם, כנשיא אירן - מוחמד חתאמי ונשיא ארה"ב לשעבר - ביל קלינטון.
בן-מנשה סיפר לנקובה, כי החברה בבעלותו: "Dickens and Madison", היא חברה רבת השפעה ובעלת קשרים בקרב מנהיגי העולם, אולם מאוחר יותר התחוור לנקובה, כי בן-מנשה הוא שקרן וחברת "Dickens and Madison", היא חברה קטנה, חסרת קשרים ולקוחות.
נקובה טען, כי בן-מנשה סיפר לו כי הוא ניהל מגעים עם נשיא זימבבואה, רוברט מוגאבה, בידיעת קלינטון ובמימון הקהילה היהודית בארה"ב, על יציאתו לגלות של מוגאבה תמורת סכום כסף מכובד. בן-מנשה סיפר, כי מוגאבה הסכים בתחילה, אולם התחרט לאחר מכן - דבר שהכעיס מאוד את ביל קלינטון.
בן-מנשה טען בפגישה, כי כעת מעוניינים קלינטון והקהילה היהודית בארה"ב, לסייע למפלגת האופוזיציה - MDC. בן-מנשה התפאר, כי הצליח להשיג מימון של 2 מיליון דולר מיהודי ארה"ב, אך הם ישולמו ל -MDC, רק אם היא תשכור את שירותי הייעוץ הפוליטי של חברת "Dickens and Madison", בבעלות בן-מנשה. נקובה טען בעדותו, כי מפלגתו אכן שכרה את שירותיו של בן-מנשה, אולם לא קיבלה ממנו תמורה כלשהי.
בן-מנשה הוא עד התביעה המרכזי במשפטו של סבנגיריי. אם יורשע מנהיג האופוזיציה בקשירת קשר לרציחת נשיא המדינה, הוא צפוי לעונש מוות.
ארי בן-מנשה מעיד על עצמו, כי שירת כקצין במודיעין הישראלי החל משנת 1977, אך פוטר בשנת 1987, "מסיבות פוליטיות", זאת משום שהדליף מידע לגבי עיסקאות נשק בין ישראל לאירן.
לאחר פיטוריו, מונה בן-מנשה בידי ראש הממשלה, דאז, יצחק שמיר, כיועצו לענייני מודיעין. בשנת 1989 נעצר בן-מנשה בארה"ב, בחשד כי מכר מסוקי הרקולס לאירן. בן-מנשה טען אז, כי פעל מטעם ממשלת ישראל ושוחרר.
מאוחר יותר עבר בן-מנשה להתגורר בסידני, אוסטרליה, אך גורש משם, לאחר שטען כי אחת המפלגות במדינה, קיבלה 8.5 מיליון דולר מממשלת ישראל, כדי שלא תדליף מידע על מכירת נשק ישראלי לאירן באמצעות חברה אוסטרלית.

תאריך:  25/02/2004   |   עודכן:  25/02/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי כוכבי
החברה הותירה בבריכות החמצון שלה בוצה רעילה, המכילה ריכוזים גבוהים של מתכות כבדות; הודתה בביצוע העבירות שיוחסו לה בכתב האישום ותשלם קנס בסך 100,000 ש"ח
יפעת גדות
הקהל הרחב יוכל ליהנות מכמה שעות של רוגע המלווים במוסיקת מעגלי מתופפים, בטיפולים הוליסטים ואלטרנטיביים ובשיעור טאי-צ'י עם מאסטר מיוחד
גלית יצחק
הפשיטה התבצעה בעקבות מידע מודיעיני על העברת מיליוני שקלים לארגוני טרור; השחקן ג'ייסון אלכסנדר המבקר בישראל, עוכב הבוקר במחסום בית אל, כשביקש להיכנס לרמאללה בשל הפעילות בעיר; שוטר מג"ב נפצע קל מיידוי אבנים
גלית יצחק
כך נמסר מהאגודה למלחמה בסרטן; המחקר יאפשר לאנשים בריאים לצפות מי עתיד לפתח את המחלה בגיל צעיר יחסית; יאפשר לחולי סרטן המעי הגס לצפות אצל מי הגידול יהיה ממוקם בצדו הימני של המעי
יפעת גדות
מנהיגי שתי המדינות הצהירו כי המדינות הערביות מתקדמות במסלול הפיתוח, המודרניזיציה והרפורמה, יחד עם הדאגה לאינטרסים ולערכים של בני עמם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il