X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
את הדברים הוא אמר בוועדת הכלכלה של הכנסת; לדבריו, תקבע תקרה לגובה קנס מקסימלי שתעמוד על 5,000-7,000 ש"ח; יו"ר ועדתל הכלכלה: אם לא יוצעו בתוך שלושה שבועות שינויים בתקנות המסדירות את התשלומים, הוועדה תקדם הצעת חקיקה
▪  ▪  ▪

יהודה כהן, מנכ"ל חוצה ישראל, הודיע כי החברה גיבשה הצעה לפיה יופחתו הוצאות האכיפה בכביש 6 בעשרות אחוזים, לפחות ב-50%. כמו-כן תקבע תקרה לגובה קנס מקסימלי שתעמוד על 5,000-7,000 ש"ח.
את הדברים הוא אמר (יום ד', 25.2.04) בוועדת הכלכלה של הכנסת הדנה בנושא ביטול האגרה על כביש חוצה ישראל, בעקבות הצעה לסדר שהגיש ח"כ אלי אפללו.
למרות דברי מנכ"ל כביש חוצה ישראל, חברי הכנסת טענו כי יש לגבות את הקנסות בשיטה הנהוגה בדוחות חנייה ותעבורה - שהקנס מוכפל רק לאחר 90 יום ואם אזרח משתמט מתשלום, פונה המדינה לבית משפט.
על-פי הנתונים שהציג ח"כ אפללו בוועדה, כחצי מיליון איש משתמשים בכביש 6, מתוכם 150 מנויים ו-350 אלף שאינם מנויים. אחוזי הגבייה של 'דרך ארץ' עומדים על 94%. ח"כ אפללו כינה - "שוד" את שיעורי הריביות שנגבים מהמאחרים בתשלום האגרה.
"הקנס הראשון עומד על 210% והשני על 700% ובסופו של דבר, מגיעים הקנסות לשיעור של 1750% ריבית. זה לא שוק אפור ולא שוק שחור, זה שוק שרוצחים בו אנשים", אמר אפללו. בהמשך העלה את סוגיית נהגי המשאיות ואמר כי במקום לעודד אותם לנסוע בכביש 6 בכדי להסיטן מכבישים מרכזיים, משיתים עליהם אגרה הגבוהה פי 3 מהאגרה המושתת על רכב פרטי.
במהלך הדיון התברר, כי הוצאות האכיפה והגבייה עומדות על 34 מיליון ש"ח בשנה, וזאת על-פי ההסכם של דרך ארץ עם הממשלה. ניצן יוצר, מנהל אגף כלכלה וכספים בחוצה ישראל מסר, כי "התקנות קובעות שאחת לתקופה מאזנים בין עלות האכיפה לבין שיעור ההשתמטות מתשלום".
חברי הכנסת ששמעו זאת התקוממו נגד האבסורד שבשיטה. ח"כ עמיר פרץ הקשה ושאל, "היום יש לכם 25 אלף עבריינים, מה תעשו אם יהיו לכם רק 20, תשיתו עליהם את כל הוצאות הגבייה? על כך ענה יוצר, כי רק שליש מהוצאות הגבייה הן קבועות ושני שליש משתנות לפי כמות המשתמטים. "פחות משתמטים - פחות הוצאות גבייה", אמר.
אהוד סביון, מנכ"ל דרך ארץ אמר כי מקור ההכנסה היחיד של החברה הוא האגרה, "סיכון הגבייה חל עלינו. אם לא נגבה כולנו ניפול", אמר. עו"ד יהודה רווה, יועץ משפטי של דרך ארץ, אמר כי אין מקום לבוא בטענות לחברה שכן הכל נקבע בחקיקה. לדבריו, כל שינוי של שיטת הקנסות וכן חובת הפירוט בחשבוניות יעלו את ההוצאות של החברה ויחייבו את המדינה לפצות אותה.
יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ שלום שמחון דרש ממשרד התחבורה להציע בתוך שלושה שבועות שינוי בתקנות המסדירות את התשלומים הנגבים עבור נסיעה בכביש 6. שמחון דרש עוד, כי השר יציע הפחתה בגובה הקנסות וכי "דרך ארץ" תחויב להוציא חשבוניות המפרטות את תוואי הנסיעה. לדבריו, אם לא יוגשו התקנות, תקדם הוועדה הצעת חקיקה העוסקות בהפחתת הקנסות ובביטול האגרה.

תאריך:  25/02/2004   |   עודכן:  25/02/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
במהלך התרגיל נפל החייל על סלע וכתוצאה מהנפילה קפץ נתז מהסלע, פגע בעינו וחדר לראשו; בצה"ל פתחו בחקירת האירוע; זוהי תאונת האימונים השלישית החודש בצה"ל
יפעת גדות
הצבא האמריקני מצהיר בביטחון רב כי המוח שמאחורי אל-קאעידה ודמויות מפתח לוחמניות אחריות, ילכדו או יהרגו במהרה
יפעת גדות
ילדים אשר חולקים חדר משותף עם אח או אחות נהנים מהגנה מפני אלרגיות לחתולים
עומר כרמון
בהרארה, החל שלב הסיכומים במשפטו של מנהיג האופוזיציה בזימבבואה, החשוד כי קשר קשר לרצוח את הנשיא; סוחר הנשק הישראלי, ארי בן-מנשה, הוא עד התביעה הראשי; פרקליטו של החשוד: "אלוהים. בן-מנשה הוא ליצן ושקרן בעל מוניטין בינלאומי"
רועי כוכבי
החברה הותירה בבריכות החמצון שלה בוצה רעילה, המכילה ריכוזים גבוהים של מתכות כבדות; הודתה בביצוע העבירות שיוחסו לה בכתב האישום ותשלם קנס בסך 100,000 ש"ח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il