X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ראש הממשלה הפלשתיני גינה היום את הפעולה ואמר כי היא מסוכנת מאוד ויש להתייחס אליה במלוא הרצינות; "הפעולה עשויה לגרום לפלשתינים לאבד האמון במערכת הבנקאית"; הותר לפרסום: בבוקר נאטמו משרדי אגודת צדקה של החמאס
▪  ▪  ▪

ביקורת נוקבת בצד הפלשתיני על פשיטת צה"ל על בנקים ברמאללה: ראש הממשלה הפלשתיני, אחמד קריע (אבו עלא), אמר אחר הצהריים (ד', 25.2.04) כי פעולת צה"ל מסוכנת מאוד ויש להתייחס אליה במלוא הרצינות.
"זה כמו מאפיה", אמר אבו עלא והוסיף, "מדובר בפעולה שעלולה לגרום לאובדן האמון בקרב הפלשתינים בנוגע למערכת הבנקאית ברשות".
צה"ל והשב"כ פשטו הבוקר על ארבעה סניפי בנק בעיר רמאללה. מדובר במבצע שתוכנן שבועות רבים בצמרת המטכ"ל בעקבות הצטברות מידע במערכת הביטחון על העברת מיליוני שקלים מגורמים חיצוניים, לרבות חיזבאללה, לחשבונות בנק של אגודות צדקה השייכות לחמאס ולג'יהאד האיסלמי [ראו קישור].
במהלך הפשיטה הוחרמו כ-40 מיליון ש"ח שנועדו לפעילות טרור. שר הביטחון, שאול מופז, הורה הערב למתאם הפעולות בשטחים לתכנן את העברת הכספים שהוחרמו לשימוש מטרות הומניטריות בשטחי הרשות הפלשתינית.
רשות המטבע הפלשתינית גינתה אף היא את הפעולה ברמאללה. אמין חדאד, העומד בראש הרשות, אמר כי תקיפת הבנקים על-ידי כוחות הכיבוש מנוגדת לכל ההסכמים בין ישראל לפלשתינים.
לדבריו, על-פי ההסכמים בין ישראל לרשות אסור לישראל לפעול נגד המערכת הבנקאית הפלשתינית ועליה לפעול בתיאום מלא עמה בכל הנוגע לחשבונות בנק שקיים לגביהם מידע כזה או אחר.
הערב הותר לפרסום, כי צה"ל אטם לפנות בוקר את משרדי אגודת הצדקה "זאכת טול-כרם" בבעלות תנועת החמאס. ממסמכים שנתפסו במבנה עולה, כי כספים שהוזרמו לאגודה הועברו למשפחות מחבלים מתאבדים.
בישראל, וושינגטון ובאירופה דורשים זה זמן רב שהרשות הפלשתינית תקיים שקיפות מלאה בכל הנוגע להתנהלות הכספית של הרשות. זאת במסגרת הרפורמות שהרשות נדרשת לבצע בהתאם למתווה 'מפת הדרכים'. במערכת הביטחון מעריכים זה זמן רב כי אגודות הצדקה משמשות כצינור להעברת כספים לטרור, במסווה של אגודות סיוע לאלמנות ויתומים.
ואולם, עד כה לא נקפה הנהגת הרשות הפלשתינית אצבע בכל הנוגע להחלת השקיפות על המערכת הכלכלית בשטחה. באחרונה, הודיע אומנם ראש הממשלה הפלשתיני, אבו עלא, כי אנשי מנגנוני הביטחון הפלשתינים יקבלו משכורתם באמצעות הבנקים ולא ישירות מהמנגנונים, אך טרם היו לכך כל אינדיקציות בשטח.
צמרת ההנהגה הפלשתינית מנסה כעת לגלגל את האחריות למימון ארגוני הטרור אל עבר מגרשם של גורמים אחרים ברשות. יו"ר בנק 'פלשתין', עיסאם אבו עיסא, נעצר רק לפני שבועיים בארה"ב בחשד שהעביר ששה מיליון דולר לחמאס. עיסאם שוחרר לאחר שלא אומתו החשדות נגדו והאשים את הרשות הפלשתינית ואת יאסר ערפאת עצמו בהעברת המידע השגוי לשלטונות האמריקנים על-רקע סכסוך אישי עם ערפאת [ראו קישור].

תאריך:  25/02/2004   |   עודכן:  26/02/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
מבטיח: הגדר לא תמנע פיגועי התאבדות בשטח ישראל; "התקפות לוחמי הג'יהאד ומימוש המטרות הפלשתינית לא ייעצרו באמצעות הגדר אלא באמצעות הסרת הכיבוש"; קורא לבית הדין הבינלאומי בהאג לנקוט עמדה נחרצת נגד הגדר
רנית נחום-הלוי
מטרת הביקור היא לקדם את יוזמת ארגון "פה אחד" לקיום משאלי עם בקרב מיליון ישראלים ופלשתינים על 10 נושאים הנוגעים לסכסוך; כוכבים נוספים נתנו חסותם לפרוייקט, בהם דני דה-ויטו, בראד פיט, ג'ניפר אניסטון והמתאגרף מוחמד עלי
עמוס באר
"מיתוג ושדרוג של הרשות הנכנסת לעשור השני בצעד הרמוני ודינמי"; אות השידור באורך 8 שניות, משודר חמש עד שמונה פעמים ביום במעברים שבין שידורי הזכיינים השונים במהלך יום שידורים
גל ברגר
כך אומר הערב יו"ר הפרלמנט הסורי, מחמוד אל-אברש; "בכל ההסכמים שנחתמו בין ישראל למדינות ערב נעשה וויתור מה על זכויות העם הפלשתיני והעמים הערביים האחרים... סוריה תמשיך להציע יוזמות שלום ולא תחדל שכן היא עורגת לשלום"
יואב יצחק
כפי שחשפנו כאן (יום ג') - אין מדובר בעסקת טיעון, כפי שפורסם בחלק מכלי התקשורת, אלא בהבנות לפיהן ימסור טננבאום עדות מלאה תמורת אי העמדתו לדין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il