X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מועצת יש"ע ותנועת "אמנה" טענו כי אלוף פיקוד המרכז אינו מוסמך להורות על פינוי מאחזים, היות שמדובר בסוגיה מדינית; המתנחלים צפויים לבקש את עיכוב הפינוי; פנחס ולרשטיין: "אסור שהממשלה הזאת תתקיים לשעה אחת נוספת"
▪  ▪  ▪

בג"צ דחה הבוקר (יום ה', 26.2.04) עתירות שהגישו מתנחלים נגד הצו המיוחד שהוציא אלוף פיקוד המרכז משה קפלינסקי, המאפשר לצה"ל לפנות מאחזים בלתי חוקיים בשטחים (באופן כללי) וכן כמה מאחזים ספציפיים.
האלוף קפלינסקי הוציא את הצו לפני כחודש, לבקשת ראש הממשלה אריאל שרון ושר הביטחון שאול מופז. הצו מאפשר להכריז על אזורים שבהם מבנים שהוקמו ללא היתר כ"שטחים מתוחמים", שכניסת יהודים אליהם אסורה תוך 15 יום מההכרזה, ואז גם ניתן לפנות את המבנים שבתחום האזור.
מועצת יש"ע, תנועת ההתיישבות של גוש אמונים "אמנה", המועצות האזוריות באיו"ש, כפר שיתופי "עופרה" ויעקב אייכנשטיין טענו בעתירה, כי מדובר בעניין מדיני, ולפיכך אין זה בסמכותו של אלוף פיקוד המרכז להחליט באופן גורף על פינוי מאחזים. עו"ד יהודה רסלר, בא כוחה של "אמנה", טען בדיון כי הצו נגוע באפליה בין יהודים לערבים, כיוון שהוא חל רק כלפי מי שאינו רשום במרשם התושבים באזור - כלומר, רק על יהודים.
באת-כוח המדינה, עו"ד אסנת מנדל, אמרה בדיון כי קפלינסקי נהג כדין בהוצאת הצו ובהכרזת השטחים המתוחמים. היא ציינה, עם זאת, כי הצו אכן הוצא "מטעמים מדיניים, ולאחר שאמצעי הפינוי הקיימים התגלו כלא מועילים נוכח אופיים הייחודי של המאחזים הלא חוקיים באזור".
בינתיים הגישה מועצת יש"ע לבית המשפט בקשה לעכב את ביצוע פינוי פסק הדין, שאפשר את פינוי המאחזים טל בנימין וחזון דוד, עד להגשת בקשה לדיון נוסף בעתירה. פרקליטות המדינה התחייבה להגיב עוד היום לבקשה והשופטים דליה דורנר, אילה פרוקצ'יה ואדמונד לוי הסכימו כי עד לדיון בבקשת העיכוב לא יפונו מאחזים.
מבצע פירוק המאחזים הבלתי חוקיים, שראש הממשלה ושר הביטחון התחייבו לפתוח בו, אמור לצאת כעת לדרך, אך כאמור, כלל אין זה ברור מתי הוא ייפתח.
"אסור שהממשלה הזאת תתקיים לשעה אחת נוספת"
פנחס ולרשטיין, ראש המועצה האזורית מטה בנימין, הגיב הבוקר לדחיית העתירה בראיון לקול ישראל. "ברגע שבית המשפט טען כי הוא לא מתערב בנימוק מדיני, הוא שומט את כל היכולת לפנות להכרעה משפטית", אמר ולרשטיין, והוסיף "התלונות שלנו הן לא כלפי השופטים, אלא כלפי הדרג המדיני. התפקיד שלנו הוא להסביר לעם ישראל שהממשלה הזאת, הנחשבת לימנית, אסור שתתקיים לשעה אחת נוספת". ולרשטיין אמר כי ביום ראשון יתאספו ראשי הרשויות באיו"ש מול הכנסת, ויקראו לנאמני ארץ ישראל בממשלה לפרוש מן הקואליציה.

תאריך:  26/02/2004   |   עודכן:  26/02/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
לדברי החוקרים "זה הילד הרזה בן השנתיים, ולא השמן, שיימצא בסיכון גבוה יותר" לפתח סוכרת בעתיד
יפעת גדות
בסדנא, ברשות הרמטכ"ל, נידונו השינויים הנדרשים בתפיסת ההפעלה הצה"לית על רקע המגמות המרכזיות בסביבה האסטרטגית וההתפתחות והשינויים בקשת האיומים - מעימות מוגבל ועד מלחמה כוללת
הדר פרבר
עובדת מרכז התקשורת הממשלתי הממלכתי בבריטניה פוטרה לאחר שהדליפה מידע סודי; ההאשמות בוטלו והגרדיאן מגלה, כי התיק נסגר לאחר שההגנה הציגה עובדות המצביעות על כך, שהחוקיות של יציאתה של בריטניה למלחמה - בספק
רנית נחום-הלוי
לערוץ 10 אמר: הביטוי 'פגם גנטי' לא היה ראוי, נגמרו לי המילים'
הדר פרבר
ספר העוסק בשאלות כמו: איך מנצחים במערכה של יחסי הציבור; קטגוריה חדשה בתודעת הציבור; מנסה להתעלות על הפרסום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il