X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בעקבות בקשתו של הממונה על ההגבלים העסקיים, הוסכם כי החברות יפחיתו השנה את העמלה מ-1.25% ל-1.21% בממוצע
▪  ▪  ▪

בעקבות בקשה שהגיש הממונה על הגבלים עסקיים, עו"ד דרור שטרום, לבית הדין להגבלים עסקיים, יפחיתו השנה חברות הויזה - כ.א.ל ולאומי קארד - את העמלה הצולבת ל-1.21% בממוצע - במקום 1.25%. בית הדין להגבלים עסקיים אישר אתמול (יום ד', 25.2.04) הסכמה שהושגה בין הצדדים בעניין זה.
הסכמה על פיצוי זה הושגה בעקבות בקשת הממונה לחייב את חברות האשראי להוריד את העמלה בשל הפרה על-ידן, לאחר שהתברר לממונה כי חברות הויזה חרגו משיעור העמלה הצולבת שהותר להן, וגבו "גביית יתר" בשיעור של כ-9.7 מיליון ש"ח.
הממונה ביקש כי בית הדין יורה לחברות הויזה לקזז את "גביית היתר", באמצעות הפחתת העמלה הצולבת הנגבית על-ידן עבור בתי עסק הנמצאים בקטגוריה ג'. בסופו של דבר הושגה בין הממונה לבין חברות הויזה הסכמה להורדת עמלות כפיצוי.
על-פי החלטת בית הדין בעניין ההיתר הזמני, על קטגוריה א' נמנים הגופים והעסקים הבאים: תחנות דלק; משרדי ממשלה; עיריות; חברות עירוניות; בזק; רשות השידור; חברת החשמל; ביטוח לאומי; מכירת כלי רכב חדשים ואופנועים חדשים; מכירת דירות חדשות, תוכניות חסכון, פקדונות וקרנות נאמנות. על קטגוריה ב' נמנים רשתות שיווק המזון, סופרמרקטים בעלי מחזור מכירות שנתי בכרטיסי אשראי של מעל 100 מיליון ש"ח; שירותי תקשורת - זמן אוויר ופעימות מונה לתקשורת סלולרית אלחוטית ובינלאומית; סוכני נסיעות ותיירות; חברות תעופה; ביטוח; קופות חולים; מתנ"סים ותנועות נוער; טלוויזיה רב ערוצית; חברות גז וסוכני גז. ואולם מן ההפחתה ייהנו בתי עסק הנמצאים בקטגוריה ג', אשר העמלה הצולבת שלהם היום היא הגבוהה ביותר ועומדת על 1.5%. מדובר בעסקים קטנים ובינוניים. לפי הערכות הממונה, העמלה הצולבת בגין בתי עסק בקטגוריה ג' צפויה לרדת בשנה הקרובה לשיעור של כ-1.4% והיא נאמדת במיליוני ש"ח.
העמלה הצולבת משמשת בדרך כלל רף תחתון לעמלת בית העסק, וכבסיס למשא-ומתן בין בתי העסק לחברות האשראי. בהתאם לכך, הורדת העמלה הצולבת בגין עסקאות המצויות בקטגוריה ג' תהווה מנוף לבתי עסק המצויים בקטגוריה זו להפחית אף את עמלת בית העסק אותה הם משלמים לחברות הויזה.
כן הוסכם בין הצדדים על אופן החישוב של העמלה הצולבת, על- מנת למנוע מחלוקות בעניין זה בעתיד. על-פי המוסכם, תקופת הזמן הרלוונטית לחישוב העמלה הצולבת, עבור שתי חברות הויזה, תעמוד על חצי שנה. אם יחרגו חברות הויזה במהלך חצי השנה מהעמלה המותרת, יוכלו לתקן את החריגה בתוך פרק זמן של חצי שנה לכל היותר. כאמור, הסכמת הצדדים בעניין זה קיבלה אתמול תוקף של החלטה.

תאריך:  26/02/2004   |   עודכן:  26/02/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
כך לדברי שרה לשעבר בקבינט הבריטי; כשנשאלה האם בריטניה ריגלה אחר אנאן, ענתה: "אני יודעת, ראיתי תעתיקים משיחותיו של קופי אנאן"; בלייר: דבריה הם חוסר אחריות
ענבל אביב
אגרת הרדיו תופחת גם היא; זאת למרות כוונת הרשות להעלות את אגרות הרדיו והטלוויזיה; הממשלה תתמוך במימון תוכנית התייעלות ברשות השידור, בסכום כולל של 60 מיליון ש"ח
רועי כוכבי
ההסכם הוא חלק ממערכת ההסכמים הבילטרליים עליהם חתמה המדינה במטרה להגן על המשקיעים הישראליים במדינות מתפתחות ובכלכלות שנמצאות במעבר
עומר כרמון
אמר את הדברים לתוכנית Hard Talk, של ה-BBC, אשר תשודר בשבוע הבא; הוסיף: "איני בוכה על חיילים אמריקנים מתים. בוודאי שלא. אני סופר בכל שבוע כמה חיילים אמריקנים נהרגו"
הדר פרבר
היה זה היריד הגדול ביותר שנערך בארץ מאז שנת 1995 ולטענת גורמים רבים בענף התיירות - גם המוצלח ביותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il