X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בעקבות העברת חמשת סרבני הגיוס לכלא אזרחי, החליטו הסרבנים ותומכיהם לפתוח בקמפיין "אזרחי" למען שחרורם; לצורך כך הוקם "הוועד למען הסרבן", הכולל את הפרופסורים זאב שטרנהל, ברוך קימרלינג ואבי עוז
▪  ▪  ▪

בעקבות העברתם של חמשת סרבני הגיוס חגי מטר, מתן קמינר, שמרי צמרת, אדם מאור ונעם בהט, המסרבים לשרת ב"צבא כיבוש", לכלא אזרחי, על-פי דרישת קצין משטרה צבאית ראשי, החליטו הסרבנים למשוך את הערעורים שהגישו על הרשעתם בסירוב פקודה ועל גזר הדין שהוטל עליהם - שנת מאסר בפועל.
הסרבנים, המוחזקים באגף הסגור בכלא ניצן עד להחלטת שירות בתי הסוהר על שיבוצם, טוענים כי הצבא מתנכל להם. לדבריהם, "אין לנו שמץ של אמון במערכת הצה"לית, הועדות ובתי הדין שלה. הנסיון שצברנו בשנה וחצי של משפטים, מעצרים ומאסרים מראה בצורה ברורה שכל דיון הנוגע לנו בפורום צבאי, מנהלי או משפטי, הוא משחק מכור שתוצאתו נקבעה מראש".
לאחר שוויתרו על המשך המאבק בערכאות הצבאיות, החליטו הורי הסרבנים ותומכיהם לשים את הדגש על קמפיין אזרחי לשחרורם הסרבנים. לצורך הקמפיין הוקם ועד פעולה מיוחד, "הוועד למען הסרבן", שעל חבריו נמנים בין היתר, הפרופסורים (הידועים כאנשי שמאל מובהקים) זאב שטרנהל, ברוך קימרלינג ואבי עוז.
לדברי הורי הסרבנים, הקמפיין האזרחי ימשיך ביתר שאת בפעולות שננקטו לשחרור הסרבנים וביניהן עצומה בינלאומית שעד היום חתמו עליה למעלה מ-14,000 איש ואישה ברחבי העולם באמצעות האינטרנט; עצומה של אישי ציבור ישראליים, המביעים "זעזוע מן העונש הכבד שהוטל על החמישה" וקוראים להמרתו בשירות אזרחי; הפצה נרחבת של פסיקת הוועדה המיוחדת של האו"ם, לפיה מאסרם של החמישה אינו חוקי. הוועדה תבעה את שחרורם המיידי של החמישה; שיתוף פעולה עם ארגון זכויות האדם אמנסטי אינטרנשיונל אשר אימץ את החמישה, הכיר בהם כאסירי מצפון וקרא לשחרורם; פעולה חריפה של FIDH (הפדרציה הבינלאומית לזכויות האדם). יו"ר הפדרציה יושב בפריז. הוא הגיש בקשה רשמית להיפגש עם הנשיא משה קצב בביקורו שם. לאחר שבקשתו נדחתה, יצא במכתב פתוח וחריף שפורסם במלואו בעיתונות הצרפתית; כמו כן מתכננים הורי הסרבנים להופיע בפני הפרלמנט האירופי בשטרסבורג.
לוועד הפעולה הצטרף גם הסרבן יוני בן-ארצי, ששוחרר בשבוע שעבר מצה"ל והחליט להיאבק למען שחרור כל "אסירי המצפון" ולמען פתיחת מסלול שירות אלטרנטיבי לשרות הצבאי.
סרבנית בדרך לכלא
השבוע נשפטה הסרבנית לאורה מילוא, שהתייצבה ביום א' בבקו"ם והודיעה על סירובה "להתגייס לצבא האחראי לעוולות הכיבוש". היא נידונה ל-14 ימי מחבוש בכלא 400 בצריפין. שלטונות צה"ל הבהירו כי היא צפויה להישפט לתקופות מעצר מצטברות חוזרות ונשנות אם תעמוד בסירובה.
"אנו דוחים על הסף שיטה מעוותת זו של הצבא, ליצור 'שוויון' כביכול, על-ידי משלוח בנות סרבניות לכלא בעקבות הבנים. במקום להתחיל להכיר בחופש המצפון של כל אזרחי ישראל בלי הבדל מין, כפי שמקובל בדמוקרטיות המערביות שמדינת ישראל מתיימרת להשתייך אליהן, מכרסמים שלטונות הצבא גם בחופש המצפון לנשים המוכר בחוק הישראלי מאז 1975", אומרים הורי הסרבנים.

תאריך:  26/02/2004   |   עודכן:  26/02/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון, גל ברגר
ישראל תבצע שינויים בגדר ההפרדה ובתמורה תאפשר ארה"ב לישראל, לבצע הרחבות בנייה באזורים ביהודה ושומרון, אשר מוסכם לגביהם כי ישארו בידי ישראל גם לאחר השגת הסדר קבע
רועי כוכבי
הסיבה: בגופים רבים המקבלים תמיכה מהתקציב - מרבית ההכנסות אינן מופנות למטרה הציבורית לשמה הוקמו
רועי כוכבי
בעקבות בקשתו של הממונה על ההגבלים העסקיים, הוסכם כי החברות יפחיתו השנה את העמלה מ-1.25% ל-1.21% בממוצע
הדר פרבר
כך לדברי שרה לשעבר בקבינט הבריטי; כשנשאלה האם בריטניה ריגלה אחר אנאן, ענתה: "אני יודעת, ראיתי תעתיקים משיחותיו של קופי אנאן"; בלייר: דבריה הם חוסר אחריות
ענבל אביב
אגרת הרדיו תופחת גם היא; זאת למרות כוונת הרשות להעלות את אגרות הרדיו והטלוויזיה; הממשלה תתמוך במימון תוכנית התייעלות ברשות השידור, בסכום כולל של 60 מיליון ש"ח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il