X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ועדת רענן דינור ממליצה על שינויים מפליגים לניטרול הפוליטיזציה ברשות השידור
▪  ▪  ▪

אם וכאשר יחזור יוסף (גו') בראל למלא את תפקידו כמנכ"ל רשות השידור, יכול שלא יכיר את הגוף אותו עזב בתחילת חודש פברואר החולף. ועדה ברשות מנכ"ל משרד התמ"ת, רענן דינור, הגישה השבוע את המלצותיה, הקובעות כי כל משדרי ערוץ 1 - פרט לתוכניות האקטואליה, החדשות והספורט - יופקו בידי חברות חיצוניות, ולא כהפקות בית עצמיות של רשות השידור.
עוד ממליצה הוועדה, כי ערוץ 1 יוגדר כערוץ ברודקאסט עברי המיועד לשדר אל קהל צופים רחב ככל האפשר, וזאת בניגוד למגמת ראשיו דהיום: לפנות לקהלי נישה מבודלים. הוועדה דורשת כי 50% מזמן השידורים יוקדשו לתוכניות מקור אמיתיות, כאלה המשודרות לראשונה ואינן ממוחזרות בשידורים חוזרים.
חברי הוועדה - ספק מבקרים, ספק מתפרצים לדלתו הפתוחה של בראל, אשר בידיו כבר עתה ערוץ ערבי מחתרתי, וממליצים כי במקביל לערוץ 1 יפעל ערוץ המיועד לצופים ישראלים דוברי השפה הערבית וייקלט ישירות מהאוויר. ערוץ המזה"ת הלווייני הקיים עתה מכוון לעולם הערבי שמסביב, ואינו נקלט בישראל בלא תשתית אנאלוגית. ערוץ זה מתאים אולי ללוחמה פסיכולוגית, אך אין בו משום תמורה לאזרחים בני המעוטים, בעד אגרת הרשות.
לנוכח הצלחתו של ערוץ 10, ממליצה הוועדה להקים בעתיד הלא רחוק ערוץ ברודקאסט נוסף, אשר בדומה לכוונת יזמי ערוץ 4 הבריטי, והערוץ הגרמנו - צרפתי ARTE, יביא תכנים תרבותיים לקהלי נישה אכותיים - אליטיסטיים. מזרח תיכון חדש, לאוכלוסייה הוותיקה והמוכרת.
בתחילת החודש יצא בראל לניתוח להוצאת אבנים מהמרה, אך בניגוד לבוס, ראש הממשלה אריאל שרון, אשר חזר עוד באותו יום לתפקידו, נעדר מאז בראל תוך הפרחת חרושת שמועות כבדה: "אני מדבר עם בראל מדי יום," אמר לנו השבוע אורן הלמן, דוברו של בראל, אשר מזים את השמועות הזדוניות לגבי מצב בריאותו של מנהלה הקונטראוורסלי של הרשות הממלכתית.
יו"ר הוועדה, רענן דינור, נחשב לאחד הנכסים המקצועיים שהביא עימו שר התקשורת החדש יחסית ועתיר התיקים, מ"מ ראש הממשלה אהוד אולמרט, ואין זה סוד כי דעתו אינה נוחה בלשון המעטה מתיפקודה של רשות השידור.
הוועדה בראשה עמד דינור גיבשה הצעות לרפורמה מקפת ברשות, והגישה המלצותיה לשר התקשורת - הממונה על רשות השידור, לשר המשפטים יוסף לפיד, ולשר האוצר בנימין נתניהו. השלושה יעבירו בקרוב את הערותיהם חזרה לחברי הוועדה, ואז יוגשו ההמלצות לאישור ממשלת ישראל.
הוועדה ממליצה על הפקעת הסמכויות האדיטוריאליות מידיו של מנכ"ל רשות השידור, ומצדדת בשידרוג תפקידם של מנהל הרדיו יוני בן-מנחם, ומנהל הטלוויזיה מוטי עדן, לתפקיד מוצהר של עורכים ראשיים. סמכויות דומות יש לדעת הוועדה להעניק למנהלי הרדיו והטלוויזיה בערבית. במקביל היא ממליצה לצמצם את תפקיד מנכ"ל רשות השידור לתחום האדמינסטראציה הניהולית, זאת במטרה לשמור על עצמאותם של שידורי הרדיו והטלוויזיה.
ועדת דינור ממליצה לצמצם את מליאת רשות השידור, מ-31 חברים למועצת שידורים ציבוריים שתימנה תריסר נציגי ציבור בלבד, אך שתפקח הן על רשות השידור, והן על גלי צה"ל, הטלוויזיה החינוכית ועל ערוץ שידורי הכנסת.
בהמלצותיה לגבי שידורי הרדיו של קול ישראל, ממליצה ועדת דינור לשמר את המצב הקיים, בו רשת א' עוסקת בתרבות, רשת ב' בחדשות, רשת ג' במוסיקה ישראלית, רשת ד' בערבית, קול המוסיקה בקלאסיקה, רשת מורשת, רשת לעולים (רק"ע) ושידורי רדיו לקהילות בחו"ל. הוועדה ממליצה להפריט את תחנת 88 FM.

תאריך:  28/02/2004   |   עודכן:  28/02/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
מסוקים של חיל האוויר תקפו רכב ובו כמה מבכירי הג'יהאד האיסלמי; צה"ל: הפעילים אחראים לכמה פיגועים נגד יעדים ישראליים; בפעולה נהרג גם עובר אורח ונפצעו 15 בני אדם נוספים
הדר פרבר
מדובר בתהליך אכזרי מאד אשר מנוגד לחוק צער בעלי חיים
אלונה קורן
כמו כן סוכם לחדש את פעילות הוועדה החקלאית המשותפת בין ישראל למצרים
עומר כרמון
לפני שבוע נטען, כי החיזבאללה דרש לקבל 30 גופות תמורת החזרת גופת העובד הזר שהועבר ללבנון בטעות; אולם, ביום ו' לא הועברו גופות נוספות לידי ארגון הטרור
יואב יצחק
לדיווח זה אין אישור רשמי; הבית הלבן טרם הגיב לדיווחים; שר החוץ הפקיסטני: אם בן-לאדן יילכד, הוא יוסגר לארה"ב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il