X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כצפוי: עתירה לבג"צ נגד עסקת טננבאום: חברי הכנסת אופיר פינס-פז וחמי דורון מבקשים מבית המשפט להורות על ביטול ההסכם בין גורמי הביטחון והפרקליטות לבין טננבאום
▪  ▪  ▪

בדיקת פוליגרף
אלחנן טננבאום יעבור (יום ב', 1.3.04) בדיקה במכונת אמת, ועל-פי תוצאותיה יוחלט האם ישוחרר לביתו כבר בסוף השבוע או בראשית השבוע הבא.
על-פי ההסכם שחתמו פרקליטיו של טננבאום עם פרקליטות המדינה, עולה כי אם יעבור את הבדיקה בהצלחה, הוא ישוחרר ממעצר אך יוטלו מגבלות על תנועותיו, יילקח ממנו הדרכון ותוצב עליו שמירה.
סיוע למשפחה
הידיעה על הסיוע שקיבל טננבאום - כפי שחשפנו כאן בערב שבת [27.2.04, ראו קישור], במשך כל התקופה בה היה שבוי בידי החיזבאללה, גוררת כעס רב בבית המחוקקים. כפי שחשפנו, משפחתו קיבלה סיוע חודשי, בגלל היותו איש מילואים בתנאי קבע עד יומיים-שלושה לפני שיצא לעסקת הסמים שביצע. הסיוע הסתכם בסכום כולל של כרבע מיליון ש"ח, תוך ניצול הסעיף: קצבת נפגעי פעולות איבה.
שלא במפתיע - חברי כנסת
מגישים עתירה לבג"צ נגד העסקה
זו היתה, כנראה, רק שאלה של זמן עד שתוגש העתירה הראשונה נגד עסקת מסירת המידע (או ההודאה) שנחתמה שלשום בין אלחנן טננבאום, באמצעות פרקליטיו עו"ד אלי זהר ורועי בלכר לבין המדינה, באמצעות מנהלת המחלקה הביטחונית בפרקליטות המדינה, עו"ד דבורה חן [עוד על ההסכם - ראו קישור].
חברי הכנסת אופיר פינס-פז (עבודה) וחמי דורון (שינוי) הגישו בצהריים (יום א', 29.2.04) עתירה לבג"צ נגד העסקה, המכונה על-ידם "מחטף".
באמצעות עו"ד סורין גנות, מבקשים פינס-פז ודורון לבטל את העסקה, בטענה כי היא אינה תקינה מבחינה מוסרית ומשפטית. השניים מבקשים מבג"צ לתת צו על תנאי נגד היועץ המשפטי לממשלה, פרקליטת המדינה, ראש השב"כ, הרמטכ"ל וגופים נוספים, המורה להם לנמק מדוע לא תבוטל העסקה. במקביל, מבקשים חברי הכנסת צו ביניים שימנע את הוצאת העסקה לפועל. לדבריהם, העסקה היא "הסכם חפוז בצהרי יום שישי".
פינס-פז ודורון טוענים, כי ההחלטה לכרות הסכם עם טננבאום "אינה סבירה באופן קיצוני" ו"התקבלה תוך חריגה מסמכות ונעשתה בחופזה וללא הפעלת שיקול דעת ממשי - מבלי שנבדקו ההשלכות של הסכם זה ומבלי שננקטו כל האמצעים לגילוי האמת בדרכים אחרות". לטענתם, ההסתמכות על כך שטננבאום ימסור את האמת בבדיקת הפוליגרף שעבר, מהווה "בסיס רעוע" המחזק את הטיעון בדבר חוסר סבירותה של העסקה והיעדר האפשרות המעשית ליישמה.
יצויין, כי חברים בוועדת המשנה לשירותים חשאיים של הכנסת, שפרסמה לאחרונה הודעה חריפה בעניינו של טננבאום, הציעו באחד מדיוניה האחרונים של הוועדה להגיש עתירה דומה, אם לא יוגש נגד טננבאום כתב אישום. ח"כ חיים רמון (עבודה), שהוא חבר בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, אמר לקול ישראל כי ברור כעת שטננבאום הוא עבריין שעבר גם עבירות ביטחוניות, ולכן העסקה עימו אינה ראויה.

תאריך:  29/02/2004   |   עודכן:  01/03/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
רוכשת את KLM Royal Dutch Airlines NV - הרביעית בגודלה באירופה
גלית יצחק
המכשיר ילווה בקמפיין תחת הסיסמא: "עיצוב עם מצלמה" בהשקעה של 300 אלף דולר; המכשיר מציע רדיו FM ואוזניות סטריאופוניום, צלצולים פוליפוניים, יותר מ-500 זכרונות ועוד
מחלקה ראשונה
כך מנתונים שפרסמה מטה גרופ בדוח מחקר שוק שירותי ניהול יישומים ומיקור חוץ שלה
עמוס באר
מועצת המובילים: "שר האוצר עומד לעשות מחטף ולהעביר באופן לא חוקי את צו הבלו על הסולר מחר - יום שני בוועדת הכספים של הכנסת"
השלושה: בני 13 וחצי מהכפר טובאס הצליחו להגיע עד מחסום ג'למה; ציינו במכתבי הפרידה כי הפיגוע מתבצע מטעם גדודי אל-אקצה ופלוגות אל-קודס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il