X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
קרא לנשיא יורוצ'יימברס לסייע בהורדת חסמי סחר בין ישראל ומדינות אירופה; בפגישה בין השניים עלה נושא הצטרפותה של ישראל לאירגון ה-OECD
▪  ▪  ▪

"אנו מעוניינים לחזק את היחסים המסחריים ואת שיתופי הפעולה בין אוסטריה וישראל, על-מנת לפתח ולמצות את הפוטנציאל הקיים", כך אמר מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת והתקשורת אהוד אולמרט בפגישתו עם נשיא היורוצ'יימברס, ד"ר כריסטוף לייטל.
ד"ר לייטל נחשב לאישיות בכירה ביותר הן באוסטריה והן באיחוד האירופי. שמו מוזכר לאחרונה כאחד המועמדים המובילים למשרת נציב הסחר הבא של האיחוד האירופי. הד"ר לייטל עצמו הינו בעליה של חברה פרטית בתחום היין והוא משמש גם כנשיא לשכת המסחר של אוסטריה. ד"ר לייטל הגיע לישראל בראשות משלחת אנשי עסקים בתחום התשתיות, במסגרת סמינר בנושא הרכבת.
השר אולמרט ציין כי הפונציאל הגלום ביחסי הסחר בין ישראל לאוסטריה טרם מוצה. "יחסי המדינות אמנם ידעו לאורך השנים ירידות ועליות, אולם כעת אנו מרגישים בפתחו של עידן חיובי יותר, ויש מקום לחיזוק וקידום היחסים המסחריים בין שתי המדינות", אמר אולמרט.
השר אולמרט הזמין את ד"ר לייטל להשתתף בתערוכת טלקום שתתקיים בנובמבר עם משלחת אנשי עסקים.
אולמרט סקר בפני ד"ר לייטל את הפתרון שהציע לסוגיית יצוא תוצרת מהשטחים, שעיקרו סימון התוצרת באופן שניתן יהיה לדעת מהיכן בדיוק המוצר מגיע. לדברי אולמרט, "אנו מקווים שנוכל לסכם את הפרטים הטכניים עם הנציבות בקרוב מאוד".
בפגישה עלה נושא הצטרפותה של ישראל לאירגון ה-OECD. השר אולמרט אמר כי ישראל רואה עצמה מתאימה לחוג המדינות החברות ב-OECD, מבחינת הפרמטרים הכלכליים ומאפייני המשק הישראלי, ופועלת במרץ לקידום הצטרפותה לארגון. כמו כן ביקש אולמרט את תמיכתו של ד"ר לייטל וארגונו בהעברת מסר חיובי של תמיכה בפורומים המתאימים בהצטרפות ישראל כחברה ל-OECD.
לדברי אולמרט, "אנו חשים שתדמיתה של ישראל באירופה ככלל אינה נתפשת תמיד כחיובית. מתנהלים במדינות לא מעטות קמפיינים להחרמת תוצרת ישראלית. אמנם הגורמים העומדים מאחורי הקמפיינים הללו הינם גורמים שוליים על-פי רוב, ועדיין היחס כלפי ישראל בחלק מהמדינות אינו חיובי. ארגון היורוצ'יימברס יכול לסייע בהיבט ההסברתי ולהביע תמיכה בקידום יחסי הסחר עם ישראל".
רקע: אודות היורוצ'יימברס
היורוצ'יימברס הינו ארגון המאגד את לשכות המסחר המדינתיות באירופה. הארגון הוא הגדול ביותר באירופה, וכחברים בו רשומים למעלה מ-25 מיליון עסקים ולמעלה מ-14 אלף לשכות מסחר. האירגון עורך את ישיבותיו באולם בפרלמנט של האיחוד האירופי, ומקבל סיוע רב מהאיחוד לפרוייקטים שונים שמטרתם הרחבת שווקים עבור חבריו. ישראל אינה חברה ביורוצ'יימברס, אלא יושבת בדיוניו כמשקיפה, כלומר משתתפת בדיונים אך ללא זכות הצבעה.
נתוני סחר
בשנת 2003 הסתכם הסחר בין ישראל לאוסטריה ב-217 מיליון דולר, עליה של כ9.5% לעומת 2002, עם גירעון במאזן המסחרי לרעת ישראל בשיעור של כ-90 מיליון דולר.
היצוא מישראל לאוסטריה עמד על 63 מיליון דולר, ירידה של כ-11% לעומת שנת 2002. ענפי היצוא העיקריים מישראל לאוסטריה הם מכונות ומכשירים מכניים, מתכות פשוטות, פלסטיק ומוצרי כימיה.
היבוא מאוסטריה לישראל הסתכם ב-153 מיליון דולר, נתון המשקף גידול של כ-20% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. ענפי היבוא העיקריים מאוסטריה לישראל הם מכונות, נייר ומוצריו, מתכות פשוטות, טקסטיל ומוצרי מזון מעובדים.

תאריך:  29/02/2004   |   עודכן:  29/02/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי כוכבי
במסיבת עיתונאים שקיים הבוקר טען השר במשרד האוצר, מאיר שטרית, כי בביטוח הלאומי קיימים אי סדרים חמורים, בגינם לא נגבה מדי שנה סכום של כ-2 מיליארד ש"ח; שר הרווחה לשעבר, שלמה בניזרי: "שטרית עשק החלשים ועכשיו רוחץ בנקיון כפיו"
עומר כרמון
עורך החדשות באל-מנאר: "מדובר במנהג מעורר מחלוקת בעולם המוסלמי"; "חיוני שנזכה בקרב התקשורתי נגד הציונים ובעלי בריתם"
מחלקה ראשונה
מנכ"ל חברת לירם: "בתי התוכנה וחברות המחשוב ישקיעו כ-9 מיליון ש"ח בהתארגנות לשינוי תקנת משרד האוצר למעבר של 17% מע"מ
גלית יצחק
במערכת אותה מתקינה לביא טיימטק, ינותחו שעות העבודה של 430 עובדי הכנסת וכן של 170 עובדי משמר הכנסת; המערכת מטפלת בזכאות העובדים לחופשה, מחלה ולימודים
רועי כוכבי
כצפוי: עתירה לבג"צ נגד עסקת טננבאום: חברי הכנסת אופיר פינס-פז וחמי דורון מבקשים מבית המשפט להורות על ביטול ההסכם בין גורמי הביטחון והפרקליטות לבין טננבאום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il