X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מחקר שערכה קצינת משטרה במסגרת שלוחת אוניברסיטת דרבי מלמד שמרבית (70%) הקצינים והשוטרים ביחידתה סבורים, כי רמת השירות שניתנת לאזרח בנושאי פשיעה נמוכה ולעיתים אף פוגעת; מדובר ביחידת משטרה גדולה באזור מרכז הארץ
▪  ▪  ▪

מחקר חדש שנעשה על-ידי קצינת משטרה במסגרת שלוחת אוניברסיטת דרבי ומקיף 95 קצינים בדרגות שבין פקד לסגן ניצב (כלומר דרג הביניים בפיקוד המשטרתי), ועוד כ-30 שוטרי סיור ביחידת הסיור שכפופה לעורכת המחקר, מגלה כי מרבית השוטרים סבורים שרמת השירות שמעניקה המשטרה לאזרח היא נמוכה.
מהמחקר עולה, כי הסיבות המרכזיות שהעלו השוטרים לאיכות הירודה של המשטרה בנושא השירות לאזרח, נגעו לחוסר זמן עקב המצב הביטחוני (55%), חוסר כח-אדם (32%) וחוסר עניין לציבור (13%). השוטרים טענו, כי בתרבות הארגונית של המשטרה שולטת התפיסה שהם לוחמים בפשע ולא נותני שירות לאזרחים בעניינים של חיי היומיום. לגבי השאלה האם עבריינים הם גם לקוחות הראויים ליחס שירות הולם, ענו 77% מהשוטרים כי העבריינים הם - "לקוחות מסוג ב'".
השוטרים שנחקרו הודו, כי המושג "הלקוח זכאי ליחס ולשירות" אינו עולה בקנה מידה אחד עם המושג "חשד" עליו גדלים השוטרים. החשד, לדברי קצינת המשטרה החוקרת מאוניברסיטת דרבי, הוא כלי עבודה מרכזי של השוטר ומושג זה מסייע בגיבושה של תפיסת השוטר הרואה עצמו בעיקר כלוחם בפשיעה ופחות כנותן שירות.
לפיכך, מרבית השוטרים פועלים תוך הסתייגויות מחמת החשד, גם כשהדבר בא לידי ביטוי בטיפול בסכסוכי שכנים, אלימות נוער מזדמנת, ונדליזם וכל עבירה שניתן להגדירה "כקלה יחסית". החשד במקרים כאלה בא לידי ביטוי בניסיון לבדוק את מניעי המתלוננים, עוד לפני בדיקת התלונה ולעיתים הדבר נעשה כדי לחסוך זמן חקירה מלכתחילה.
ניסיון לחסוך בזמן חקירה או למזער את החקירה נעשה בניגוד להוראות המפכ"ל לפיה יש, בראש ובראשונה, להתייחס לצרכיו של האזרח מקבל השירות. הוראת המפכ"ל הזו היא מתמשכת וניתנה הן על-ידי המפכ"ל הקודם וילק, והן על-ידי המפכ"ל הנוכחי אהרונישקי, מציינים בדרבי.
השוטרים (72%) הסכימו עם הערכת החוקרת, שהמשטרה הינה ארגון שרוב פעולותיו ניתנות כשירות לאזרח אך כיוון שמדובר בעצם "במונופול" אין הכרח להשקיע משאבים בשיפור השירות לאזרחים.
מספר הנחות נוספות שעלו במחקר היו: הצלחת המשטרה לא נמדדת במספר "הלקוחות" אלה בכמה שיהיה "שקט תעשייתי" בעיקר בתקשורת; השכר הנמוך אינו גורם שתורם למאמץ מצד השוטר, עומס העבודה אינו מאפשר אף הוא הפניית זמן לפתרון בעיות של אזרחים; מתן שירות הולם לאור עומס עבודה ולחץ הזמן בשילוב התגמול הנמוך אינם יוצרים מוטיבציה אצל השוטרים לשפר את היחס והשירות לאזרחים. 63% מהשוטרים ציינו שלדעתם דעת הקהל על שירותי המשטרה "שלילית או ירודה" וכך תדמית גרועה פוגעת במשטרה וביחס והאמון של האזרחים כלפיה.
החוקרת המליצה במסקנותיה, בהסתמך על דעות השוטרים שנחקרו, על מספר מהלכים לשיפור היחס ומערכת האמון שבין המשטרה לאזרח. לדוגמה: קיום "דלת פתוחה" לפחות פעם בשבוע שבה האזרחים יוכלו לשטוח את טענותיהם בפני מפקדי התחנות וקצינים בכירים. קיום סדנאות והדרכות לשוטרים בנושא שיפור השירות לאזרח, קיצור זמן ההמתנה לחקירה וקיצור זמן החקירה עצמה שלפי השוטרים נפרס על פרק זמן ארוך מאוד.
החוקרת הדגישה במהלך עבודתה, כי יש לקחת בחשבון, לאורך כל הטיעונים שהועלו במחקר, כי לחץ העבודה של השוטרים בשנתיים האחרונות הוא "לא סביר ולעיתים חריג מעבר לכל פרופורציה מקובלת". לכן נושאים כמו חבלה, פשע מאורגן, זנות והימורים, מקבלים מטבע העניין יחס מועדף מול הפעילות השוטפת והשירות בכללותו לאזרח.
המחקר עוסק כולו ברמת השירות במשטרה והוא כלל בנוסף לשיחות וראיונות גם חלוקת שאלונים בקרב קציני ושוטרי סיור. השוטרים שהשתתפו במחקר משרתים במשטרה לכל הפחות 3 שנים.

תאריך:  01/03/2004   |   עודכן:  01/03/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
את התחרות עורכים משתלות גבעת-ברנר ו"צער בעלי חיים רחובות"; התחרות תתקיים ביום שבת, 27 במרס, במסגרת יום פתוח שיכלול אימוץ כלבים וחתולים ויריד מתנות לקראת חג הפסח
מיכאל דבורין
הכבוד ללבוש את השמלה היוקרתית נפל בחלקה של מנחת טלויזיה מריה מנואנוס, שהנחתה את השידור המוקדם של האוסקר על השטיח האדום
יואב יצחק
ח"כ הנדל הקריא בראיון לרשת ב' חלקים ממסמך שהוכן במשרד ראש הממשלה; הנייר כולל תוכנית לשיבוש מערכות הסלולר והרדיו באזורים שיפונו, וכן תוכנית פינוי של המתנחלים תוך הפעלת כוח
הדר פרבר
הסניף החמישי של אספרסו בר מציג כעת קונספט חדשני כהמשך טבעי להליך המיתוג מחדש של הרשת
הדר פרבר
השרה לשעבר, קלייר שורט, טוענת כי התובע הכללי שינה את דבריו בעבר בנוגע לקונפליקט ורמזה, כי יושרו נתון לוויכוח בשל קשריו האישיים עם בלייר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il