X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מוניר אל-מקדח, מי שנחשב עד כה לבכיר הפת"ח במחנה הפליטים עין אל-חלווה בדרום לבנון, מחליט לראשונה לצאת אל אור הזרקורים, על-רקע הקריאות בתוך הפת"ח לפירוק גדודי חללי אל-אקצא; מאשים בכירים בפת"ח בשיתוף פעולה עם ארה"ב; על מדינות ערב: הן רוצות לערבב קלפי הפת"ח
▪  ▪  ▪

מוניר אל-מקדח, מי שנחשב לבכיר הפת"ח במחנה הפליטים עין אל-חילווה בדרום לבנון, מגלה לראשונה בפומבי בראיון לסוכנות הידיעות Quds Press כי הוא מייסד ומפקד גדודי חללי אל-אקצא, הזרוע הצבאית של הפת"ח.
מאז היווסדם של גדודי אל-אקצה ערב פרוץ העימות בין ישראל לפלשתינים בספטמבר 2000, הקפידו הגדודים להצניע את הרקע להקמתם וכן את שמות המייסדים והמפקדים.
החאג' אבו אחמד
מעת לעת התפרסמו מטעם הגדודים כרוזים הנושאים את חתימתו של מפקד הגדודים שעד כה הסתתר מאחורי הכינוי "החאג' אבו אחמד". הוא נהג להגדיר עצמו לא פעם כמי שנמנה על הזרם האיסלמיסטי בתנועת הפת"ח. וכעת מגלה אל-מקדח כי הוא "החאג' אבו אחמד" - מייסד הגדודים ומפקדם העליון.
במשך קרוב לשלוש וחצי שנים הזרים אל-מקדח כספים לגדודי חללי אל-אקצא באמצעות מתווכים בגדה המערבית. במהלך פרק זמן זה הלכו הגדודים והתרחקו מהקו המדיני של תנועת האם - הפת"ח, ואימצו קו הזהה יותר לקו שמובילה תנועת החמאס. לפיכך, יש מי שכבר היום מטיל ספק בזירה הפלשתינית באשר לטיב הקשר בין תנועת הפת"ח לגדודים.
"אין בסמכות וביכולת
הפת"ח לפרק את הגדודים"
אל-מקדח החליט לצאת אל אור הזרקורים דווקא בעיתוי זה, לאור הקולות הרבים הנשמעים מצד בכירים בפת"ח, הקוראים לפירוק הגדודים במסגרת הרפורמות ברשות הפלשתינית. אל-מקדח מחזק את האסכולה הטוענת לנתק בין הפת"ח לבין הגוף המוכר כזרוע הצבאית שלה, ויוצא חוצץ כנגד הקריאות בפת"ח לפירוק הגדודים.
בתחילת השבוע הסתיימו שלושה ימי דיונים של המועצה המהפכנית של הפת"ח שהתכנסה לראשונה מאז פרוץ העימות. על-פי כל התחזיות, המועצה המהפכנית לא קיבלה כל החלטה בדבר פירוק גדודי אל-אקצא, אלא הסתפקה בשחרור הצהרה קצרה לעיתונות, הקוראת לכל הגורמים הפלשתינים לחדול מפיגועים כנגד אזרחים ישראלים.
אל-מקדח מפגין אדישות בנוגע להתחבטות בתוך הפת"ח באשר לגורלם של הגדודים. לדבריו, כל החלטה הנוגעת לפירוק הגדודים, יהא הדרג המאשר אשר יהא, לא תצא אל הפועל, שכן "רק מי שהחליט על הקמת הגדודים הוא אשר יקבל החלטה לפרקם".
הוא מדגיש כי גדודי חללי אל-אקצא "נולדו מרחם האינתיפאדה והדם הפלשתיני" והם נחושים להמשיך בתוכניתם עד להסרת הכיבוש כליל.
מוחמד דחלאן, השר הפלשתיני לשעבר, הודה בסוף השבוע כי הגדודים אכן יצאו מכלל שליטה ואמר כי "מי שחושב שהרשות הפלשתינית או הפת"ח מסוגלים כיום לפרקם, הרי שהוא אינו מבין את מהלך העניינים בזירה הפלשתינית".
"זרם אמריקני בפת"ח"
עוד אומר אל-מקדח כי בתנועת הפת"ח קיים "זרם אמריקני", כלומר זרם הפועל למען האינטרסים של ארה"ב, תוך שהוא מסרב למסור שמות. "אותו הזרם שואף להכניס שינויים פרסונליים בוועד המרכזי של הפת"ח ולהפוך את התנועה לתנועה בעלת צביון פוליטי בלבד לנוכח הכיבוש".
"הזרם הזה", מוסיף אל-מקדח, "שואף לא רק לחסל את גדודי חללי אל-אקצא אלא אף את כל לוחמי הג'יהאד באדמת המולדת, במסגרת תהליך מסוכן ומעורר חשד".
מאשים: כמה מדינות ערב
מעונינות לערבב קלפי הפת"ח
הוא מאשים מדינות ערביות באזור המתערבות בעניניה הפנימיים של תנועת הפת"ח וטוען כי "לכמה מדינות באזור יש אינטרס לערבב את הקלפים של הפת"ח". לדבריו, מטיל דופי בדרישות לרפורמות בפת"ח וברשות ואומר כי "כל קריאה כזו בצל הכיבוש והכתר על ערפאת אינה חפה וטהורה".
עוד אומר אל-מקדח כי כמה בכירים בתנועת הפת"ח קשורים בקשר הדוק עם ממשלות האזור ופועלים על-פי האג'נדה האזורית שאין לה כל קשר לאינטרס הלאומי הפלשתיני.
מספר התבטאויות חשובות של מפקד גדודי חללי אל-אקצא מן העבר:
24.8.03- פרסם רשימת המונה 30 פוליטיקאים, גורמי ביטחון ואנשי צבא בכירים המיועדים לחיסול על-ידי הגדודים, בהם ראש אמ"ן המכהן וראש אמ"ן לשעבר, מפכ"ל המשטרה, ראש השב"כ, השר אביגדור ליברמן והשר צחי הנגבי;
2.7.03- גינה את הפלגים הפלשתיניים שהכריזו את על הודנא;
25.10.02- "אנו נערכים לפיגועים גדולים וחסרי תקדים בעומק ישראל";
29.7.02- בראיון לעיתון "אל-דיאר" הלבנוני: "אנו מנסים למצוא "מתכונת חדשה" של פיגועי התאבדות";
24.4.02- בראיון לעיתון "אל-ווטן" הסעודי איים לבצע פיגוע בישראל בסדר גודל של הירושימה;
25.2.02- קרא לארגוני הטרור הפלשתיניים להתייצב בפסגה הערבית ולהבהיר למנהיגי ערב כי ההתנגדות והמאבק המזוין הם הדרך היחידה ואין אופציה אחרת.

תאריך:  02/03/2004   |   עודכן:  02/03/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
אמש נפגש ראש לשכת ראש הממשלה עם קונדוליסה רייס, שר החוץ פאוול ופקידים בכירים בממשל האמריקני
גלית יצחק
צפויים מעצרים נוספים; החשודים הונו אנשי עסקים ע"י רכישת אמונם בעסקאות הראשונות ולאחר מכן רכשו סחורה בצ'קים ללא כיסוי
גלית יצחק
השניים נעדרו מאז חודש ינואר במהלך טיול בסיני; הגופות התגלו לפני כשבועיים וזוהו עכשיו
נועם שרביט, רנית נחום-הלוי
רמון: כל יום שעובר בלי לשלול דרגותיו - ביזיון לצה"ל"; שריד: כל זב ומצורע מתוודע לסודות המדינה; פרקליטיו: נתפטר אם יגלה כי שיקר או שפגע בביטחון המדינה; ועדת החוץ והביטחון שוקלת להקים ועדת חקירה בפרשה
רועי כוכבי
במכתב למחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים כותב מנכ"ל האיגוד, כי "מגבלות שיוטלו על השימוש בהסבת שיקים יפגעו אנושות במערכת המסחרית בענפי המסחר והשירותים, שבה השימוש בשקים הוא שווה ערך לשימוש במזומן"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il