43% מהישראלים מעוניינים לצמצם את מספר שלטי החוצות המוצגים בדרכים ובערים. למעלה ממחצית ממספר זה מבקשים לצמצם את שלטי החוצות "במידה רבה", או אף לסלקם כליל ולהשאיר בכבישים רק תמרורים. כך עולה מסקר שנערך על-ידי מכון רותם למחקר ואבחון שיווקי, בהזמנת ארגון 'פעולה ירוקה'.
הסקר בוצע על-מנת לבחון את ההבדלים בין שכבות שונות באוכלוסייה בנושא שלטי חוצות. מהסקר עולה, כי ישנו הבדל מובהק בין שני המינים: לנשים, למשל, שלטי החוצות מפריעים באופן יחסי יותר מאשר לגברים.
כמו-כן נמצא, כי ככל שעולה רמת ההשכלה של הנשאלים, כך גדלה תמיכתם בצמצום מספר שלטי הפרסום בארץ.
ארגון 'פעולה ירוקה' פתח בשבוע שעבר את תחרות הצילום הראשונה בישראל המוקדשת לשילוט חוצות הפוגע בסביבה. התחרות מיועדת להעלות לסדר היום הציבורי את בעיית שילוט החוצות בישראל הגורם למטרדים סביבתיים ואף למפגעים בטיחותיים לנהגים.
אבי לוי, יו"ר ארגון 'פעולה ירוקה' אמר: "המרחב הציבורי בישראל הופך במהירות לאימפריה של פרסומות. חברות מסחריות ורשויות מקומיות משתפות פעולה בהרס הטבע והנוף כדי להציב שילוט, פעמים רבות גם בניגוד לחוק".
לדבריו, התערוכה מייצגת מחאה נגד החדירה לתודעה הפרטית של בני האדם דרך המרחב הציבורי הנשלט על-ידי המפרסמים.
תחרות הצילום תתקיים במרחב הוירטואלי, כלומר הצילומים יישלחו בקבצים אלקטרוניים, ויועברו בדוא"ל לחבר השופטים. גם תערוכת הסיכום של התחרות תתקיים כאירוע משולב של מחשבים ומקרנים. בחבר השופטים משתתפים ח"כ לשעבר ענת מאור, הצלמת שי גינות, ראש המחלקה לצילום.