X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התוכנית החדשה מכונה מהל"ב - "מהבטחת הכנסה להכנסה בטוחה"; באפריל יפורסם המכרז להפעלת 4 מרכזי תעסוקה ברחבי המדינה
▪  ▪  ▪

"ועדת גדיש", שמונתה בידי שר התמ"ת אהוד אולמרט, ושר האוצר בנימין נתניהו, על מנת להוציא לפועל את תוכנית ויסקונסין - התכנסה השבוע לראשונה.
הוועדה מונתה על-ידי השרים בעקבות התחייבות משרד התמ"ת ומשרד האוצר ליו"ר ועדת הכספים של הכנסת, אברהם הירשזון, בעת חקיקת חוק המדיניות הכלכלית לשנת הכספים 2004, להביא לאישור ועדה ציבורית את העקרונות הכלכליים בהסכם בו תתקשר הממשלה עם התאגידים שתבחר להפעלת מרכזי התעסוקה.
בוועדה חברים יעקב גדיש, לשעבר הממונה על התקציבים (יו"ר); עו"ד תמר הקר, לשעבר היועצת המשפטית של משרד האוצר; ופרופ' יוסי תמיר, לשעבר מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי.
בישיבה נכחו מטעם הממשלה נציגים בכירים ממשרד התמ"ת, משרד האוצר, היועץ המשפטי לממשלה והמוסד לביטוח לאומי, והוצגה בה תכנית מהל"ב ("מהבטחת הכנסה להכנסה בטוחה") בכללותה, והצורך בה לאור מאפייני שוק העבודה הישראלי. כמו כן, הוצגו עקרונות ההתקשרות עם התאגידים בהתאם למטרות התכנית והעקרונות הכלכליים אשר יופיעו במכרז להפעלת המרכזים.
מנכ"ל משרד התמ"ת, רענן דינור, ציין כי במודל הכלכלי יישקל מכלול של שיקולים ונדרש למצוא איזון ראוי ביניהם. לדוגמא, הרצון לתת, מחד, תמריץ סביר לזכיינים שייבחרו - ומאידך, רצונה של הממשלה להעמיד לרשות מקבלי הבטחת ההכנסה את מירב השירותים שימומנו כתוצאה מהסטת המקורות המשמשים היום לקצבאות.
העקרונות עליהם מבוססת תוכנית מהל"ב, הם העברת מקורות מקצבאות לשירותים - "איגום משאבים והפנייתם לשירותים תומכי עבודה"; חובת "מבחן תעסוקה אפקטיבי", כלומר חיוב בביצוע של תוכניות אישיות שמטרתן הקניית כלים וביצוע פעולות לקידום ההשתלבות בעבודה, כתנאי לזכאות לקצבה; מיקוד הטיפול בפרט -עדיפות להשבה לעבודה בשוק הטבעי ותוך ביטול חסמים ביציאה לעבודה (השגחה על ילדים, תחבורה וכיו"ב).
הטיפול יינתן לכל פרט באופן אישי על-ידי מתכנן יעדים תעסוקתי, ויוזמי התוכנית אומרים כי הפתרונות שיותאמו למבקשי העבודה יהיו "גמישים ומגוונים", ויכללו רכישת מיומנויות בסיסיות, הכשרה מקצועית, חיפוש עבודה, התנסות בעבודה מסובסדת ובשירות למען הקהילה, עבודה נתמכת ומוגנת למוגבלים ועוד, והכל בתחנת שירות אחת - מרכזי תעסוקה המרכזים את הכלים, האחריות והסמכות למתן הטיפול החל משלב הגשת התביעה לקצבה ועד להשתלבות בעבודה.
הוועדה צפויה לסיים את עבודתה עד לסוף חודש מרס 2004, והמכרז להפעלת ארבעת מרכזי התעסוקה צפוי להתפרסם בחודש אפריל 2004.
מנכ"ל משרד התמ"ת אמר עוד, כי לממשלה עניין רב בשילוב תאגידים בינלאומיים בישומה. הקמה של תאגידים ישראלים חדשים בארץ על-ידי תאגידים בינלאומיים, תוך חבירה עם תאגידים מקומיים, תבטיח גיוון מנגנוני השוק החופשי והגברת התחרות לטובת איכות השירות ללקוחות וכן תוספת של מקומות עבודה רבים נוספים בתאגידים עצמם וכתוצאה מפעילותם, אמר דינור.
דינור הוסיף, כי פרויקט מהל"ב (ויסקונסין) חייב גם לכלול שותפות של חברות ישראליות, ובכך להבטיח כי המאפיינים היחודיים של החברה והכלכלה הישראלית יבואו לידי ביטוי בהפעלת המרכזים.

תאריך:  03/03/2004   |   עודכן:  04/03/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי כוכבי
הערב תיפתח בסינמטק תל אביב תערוכת צילומיו של איל עופר, "גדר או חומה"; התערוכה, שמתקיימת בחסות תנועת 'גוש שלום', מתעדת את "השינוי בנוף הארץ-ישראלי בעקבות בניית הגדר"
עומר כרמון
כך מסרו שגריר ישראל באיחוד האירופי ומקורות בפרויקט; פרויקט גלילאו אמור להוות תשובה אירופית למונופול האמריקני על מערכת הניווט הלוויני - GPS
הדר פרבר
התוכנית "פוליטיקה", בהנחייתו של עודד שחר, השיגה בממוצע 9.1% רייטינג ואף הגיעה ל-11.7%; המתחרה שהועתקה בערוץ 10, יחד עם המנחה הוותיק דן מרגלית, זכתה לרייטינג של 3.5% בלבד
גלית יצחק
כך עולה מסקר שנערך ע"י מכון רותם למחקר ואבחון שיווקי; שלטי החוצות מפריעים לנשים הרבה יותר מלגברים; ארגון 'פעולה ירוקה' פתח תחרות צילום המוקדשת לשילוט חוצות הפוגע בסביבה
רועי כוכבי
רשות ניירות ערך הורתה שלא לקיים ביום ב' מסחר בקרנות המשקיעות למעלה מעשרה אחוז מנכסיהן בניירות ערך זרים; הסיבה: ביום זה, שושן פורים, לא יפרסם בנק ישראל את שערי המט"ח היציגים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il