X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מתברר כי חברי הכנסת דוד לוי, מרינה סולודקין ואריה אלדד שברו את המשמעת הקואליציונית; שרת החינוך: שר הרווחה יפעיל מודל הזנה לילדים החל מתום חופשת הפסח
▪  ▪  ▪

באופן מפתיע, אישרה הכנסת הצעת חוק של חברות הכנסת יולי תמיר (העבודה) ואתי לבני (שינוי), בעניין 'הזנה במוסדות חינוך'. ההצעה עברה ברוב של 46 תומכים, 44 מתנגדים ונמנע אחד. הדיון בהצעת החוק יועבר, לפיכך, לוועדת הכנסת.
מתברר, כי הצעת החוק עברה בקריאה טרומית הודות לחברי הכנסת אריה אלדד, מרינה סולודקין ודוד לוי, שהפרו בצהריים את המשמעת הקואליציונית והצביעו בעד חוק ההזנה.
מטרת הצעת החוק היא להביא לכך, שכל ילד בישראל יקבל בכל יום לפחות ארוחה חמה אחת ומזינה, על-ידי קביעת הזכות להזנה. בנוסף, הורים מיעוטי יכולת יהיו זכאים לפטור או לתשלום מופחת.
לדברי ח"כ תמיר, הצעת חוק הוכנה והוגשה על-ידי מגוון רחב של ארגונים חברתיים העוסקים במפעל הזנה משך תקופה ארוכה, כגון 'ידיד', 'שתיל' והמחלקה לעבודה סוציאלית באוניברסיטת בן-גוריון. עלות ארוחה חמה לשלוש מנות נאמדת בסך של 8 ש"ח בלבד.
אישור הצעת החוק הפתיע את הנוכחים ובעיקר את סיעת הליכוד שנסתה לטרפד את ההצעה. גם מגישת הצעת החוק, ח"כ תמיר יצאה מנקודת הנחה שההצעה נופלת, ובנאומה במליאה, התגוננה. בהמשך נעשתה פניה ליו"ר הכנסת להצבעה נוספת משום שהצבעת שרת העליה והקליטה, ציפי לבני, לא נקלטה. יו"ר הכנסת הודיע שלא יקיים הצבעה נוספת.
בפנייתה לראש הממשלה אמרה ח"כ תמיר, כי ההחלטה להפיל את החוק היא החלטה פוליטית. "אפילו חברת הכנסת [רוחמה] אברהם אמרה שזו לא הצעה שהאופוזיציה צריכה להעביר. אדוני רה"מ, לא מכובד ולא ראוי, זה דבר שניתן לעשות בקונצנזוס. זה לא עניין של סעד ותמחוי אלא בסיס למערכת חינוך תקינה שיוכלו ללמוד ולהתרכז בסיסי", אמרה.
שר הרווחה יפעיל מודל הזנה לילדים
שר הרווחה, זבולון אורלב (מפד"ל), עומד להפעיל החל מתום חופשת הפסח השנה ועד סוף שנת הלימודים ובלמעלה מ-20 רשויות, מקומיות מודלים נסיוניים של הזנה לילדים. כך הודיעה שרת החינוך, לימור לבנת, במליאת הכנסת.
הכסף, לדברי השרה, יבוא מקרנות הביטוח הלאומי ולא מקיצוץ קצבאות הילדים. "מדובר במודלים שונים ניסיוניים הקמת מפעלי הזנה עד תום י"ב, בחלק מבתי ספר ועוד. המטרה היא לבחון מודלים אלו ולבסוף לבחור בדרך הנכונה ביותר. יש קרנות ביטוח המיועדות לדברים אלו", מסרה השרה.
את הדברים מסרה השרה בתגובתה להצעת החוק של ח"כ תמיר. בדברי הסבר שנשאה לבנת היא הסבירה, כי למעט יוזמתו של שר הרווחה אורלב, גם חברת הכנסת רוחמה אברהם מהליכוד הגישה הצעת חוק דומה ולפיה המימון יעשה מקרנות ותרומות צדקה כך שלא תהיה פגיעה ולו מינימלית בתקציב המדינה.
בישיבת סיעת הליכוד לפני כחודש וחצי, הורה ראש הממשלה על הקמת ועדה זו, בראשה יעמוד שרון עצמו, שתפעל להכנת תוכנית למפעל הזנה לאוכלוסיות של תלמידים נזקקים. לדברי שרת החינוך, ראש ממשלה הנחה כל הגורמים בדבר והתקיימה ישיבת עבודה בעניין הזה. עם זאת ל-Nfc נודע, כי ביום ב' השבוע העביר ח"כ משה כחלון (ליכוד) מכתב לראש הממשלה להקמת הוועדה הנ"ל, כך שהדבר סותר את דברי השרה.

תאריך:  03/03/2004   |   עודכן:  03/03/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
כך טוענת התנועה בתגובה להודעת עדכון שהגיש ישי, במסגרת עתירה נגד מענק שקיבלה המועצה האזורית חבל מודיעין ממשרד הפנים; התנועה טוענת: המסמכים שהגשנו מוכיחים כי גירסת השר בתשובה המקדמית וגירסתו ב"הודעת העדכון" - סותרות
גלית יצחק
מנתונים שהציגה רכבת ישראל עולה כי בחודש פברואר נרשם גידול של 18.6% במספר הנוסעים ברכבת
רועי כוכבי
התוכנית החדשה מכונה מהל"ב - "מהבטחת הכנסה להכנסה בטוחה"; באפריל יפורסם המכרז להפעלת 4 מרכזי תעסוקה ברחבי המדינה
רועי כוכבי
הערב תיפתח בסינמטק תל אביב תערוכת צילומיו של איל עופר, "גדר או חומה"; התערוכה, שמתקיימת בחסות תנועת 'גוש שלום', מתעדת את "השינוי בנוף הארץ-ישראלי בעקבות בניית הגדר"
עומר כרמון
כך מסרו שגריר ישראל באיחוד האירופי ומקורות בפרויקט; פרויקט גלילאו אמור להוות תשובה אירופית למונופול האמריקני על מערכת הניווט הלוויני - GPS
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il