X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הציגה את הרבעון הרביעי הטוב ביותר מזה 10 שנים; רשות החברות הממשלתיות: ההפרטה נתנה לחברה דחיפה משמעותית קדימה
▪  ▪  ▪
גבאי, ניצנים ראשונים

אל על, חברת התעופה הלאומית, עברה לרווח שנתי לאחר 3 שנים של הפסד ומציגה את הרבעון רביעי הטוב ביותר מזה 10 שנים. ברבעון האחרון של 2003 רשמה החברה רווח נקי של 9.6 מיליון דולר, לעומת הפסד של 26.3 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2002 אשתקד [בתמונה: עמוס שפירא, אביגדור ליברמן, מיכאל לוי (צילום: סיון פרג)].
הרווח השנתי של החברה הסתכם בשנה החולפת בכ-6.35 מיליון דולר, לעומת הפסד של כ-6.4 מיליון דולר בשנת 2002. כך עולה מן הדוח השנתי של החברה.
יו"ר דירקטוריון אל על, מיכאל לוי, אמר עם הצגת התוצאות העסקיות של החברה לשנת 2003, כי אלו התוצאות השנתיות הטובות ביותר של חברת אל על בשלוש השנים האחרונות ותוצאות הרבעון הטובות ביותר מזה 10 שנים.
"זאת למרות שהשוק קטן בכ-30% מאז שנת 2000. תוצאות אלו, אמר לוי, מעידות על דרך ניהולה של חברת אל על להצלחה בשוק תנודתי ותחרותי הנתון במשבר עולמי ומקומי".
מנכ"ל החברה עמוס שפירא ציין כי הכנסות חברת אל על גדלו
ב-6.2% ל-1.2 מיליארד דולר, למרות התכווצות השוק ב-1% לעומת שנת 2002.
נתח השוק של החברה בנוסעים, סדיר ושכר, מתוך סך כל השוק בנתב"ג, עלה מ- % 41 ל-% 42.5, גידול של 3.7%, דבר המעיד, לטענת שפירא על האמון והנאמנות שרוחש הציבור לחברה וכן על פעילותה הנמרצת של הנהלת החברה ועובדיה. צעדי ההתייעלות שנקטה החברה הביאו לחסכון של למעלה מ-25 מיליון דולר.
הגידול בהכנסות החברה בשנת 2003 נובע ממספר גורמים עיקרים שביניהם גידול חלק השוק של החברה ב-3.7%, כאמור; עליה של 2.8% במספר הנוסעים; ועליה של 11.5% בהכנסות מהטסת מטען, כולל דואר וכבודה.
הגידול ברווחי החברה נרשם על אף מספר גורמים חיצוניים, שהשפיעו על התוצאה העסקית. בין גורמים אלה ניתן למנות את עליית מחירי הדלק בכ-24.7 מיליון דולר בשנה לאחר גידור, תוספת של 10.1 מיליון דולר השתתפות החברה בהוצאות ביטחון, וכן השפעת מגמת התיסוף (לא כולל גרר פיצויים) על ההוצאות השוטפות אשר לטענת החברה קיזזו כ- 20 מיליון דולר מרווחיה.
גרר הפיצויים הסתכם בשנת 2003 בהוצאה של 17.9 מיליון דולר, מול הכנסה של 15.9 מיליון דולר בשנת 2002 בעקבות מגמת התיסוף.
צעדי ההתייעלות, הכוללים בין היתר צמצום בהוצאות הנהלה וכלליות ובהוצאות מכירה, הביאו לצמצום עלויות של למעלה מ-25 מיליון דולר במהלך השנה.
צעדי ההתייעלות כוללים ירידה של שיעור השכר מהמחזור מ-25.7% ל-24.1% בעקבות צמצום במצבת העובדים והוצאות שכר, למרות הגידול בהיקף הפעילות. ברבעון הרביעי ירד שיעור הוצאות השכר מהמחזור מ-27.4% ל-21.7%, שיעור הוצאות ההנהלה והכלליות ירד מ-8.3% ל-7.5% ושיעור הוצאות מכירה ירד מ-14.8% ל-13.6%.
הפעילות השוטפת של חברת אל על במהלך שנת 2003 ייצרה תזרים מזומנים חיובי של כ-91 מיליון דולר ויתרות המזומנים הכוללות לסוף השנה עמדו על 95.6 מיליון דולר.
יו"ר דירקטוריון החברה מיכאל לוי אמר, כי התוצאות הכספיות מסמנות "מעבר לרווחיות ומגמה מתמשכת של פעילות ללא לאות בצד ההכנסות, ופעולה שקדנית ומדוקדקת בצד ההוצאות, כולל צעדי התייעלות משמעותיים".
לדבריו, "תוצאות אלה מעידות על דרך ניהולה של חברת אל על להצלחה בשוק שנתון בשנים האחרונות במשבר עולמי ומקומי והוא תנודתי ותחרותי במיוחד".
לוי הוסיף כי האסטרטגיה העסקית של החברה מייעדת משאבים ומאמצים המכוונים לחיזוק הקשר בין אל על לנוסעיה והגברת שביעות רצון הנוסע, לגמישות תפעולית ולפעילות נחושה למול הדינמיקה המהירה בסביבה העסקית בה היא פועלת.
כפי שפעלה אל על עד ליום רישומה למסחר בבורסה על-מנת לייצר ערך לציבור המשקיעים, ממשיכה החברה לעשות כן וביתר שאת. "אני סבור שהשקעת המשאבים בשירות ובמוצר, בנוסף לצעדי התייעלות בחברה, יחזקו את אמון הציבור בהצלחת החברה גם בעתיד", אמר לוי.
יו"ר הדירקטוריון הודה בשם הדירקטוריון למנכ"ל עמוס שפירא, להנהלת החברה ולעובדים. וציין באופן מיוחד את "ההירתמות ללא לאות של העובדים אשר הצליחו להביא את החברה להישגים מרשימים אלו".
הוא הוסיף כי "אני מסיים בקרוב את תפקידי לאחר קדנציה של 3 שנים ואחזור לעסקים פרטיים. אני סבור שאל על היא חברה שונה היום - בשיפור מתמיד של כושר התחרות שלה וביכולתה לעמוד באתגרים הרבים שלפניה. אני גאה בחברה ובעובדים, ושמח על תוצאות אלה. אני מאמין שהן מאפשרות לחברה לצעוד קדימה מבחינת פעילותה העתידית".
עמוס שפירא אמר כי "הגדלת נתח השוק מסמנת את אמון ונאמנות הציבור לחברת אל על וכן את הפעילות הנמרצת של הנהלת החברה ועובדיה לשיפור המוצר והשירות, לייצוב לוח הטיסות, להגברת התדירויות ליעדים שונים בנוסעים ובמטען, ליצירת שווקים חדשים והסכמי שיתופי פעולה לטיסות המשך לכ-600 יעדים ברחבי העולם, במטרה לשפר את כושר התחרות של החברה מול החברות הזרות".
לדבריו, "החברה ממשיכה במאמצים להגדיל הכנסותיה על- ידי שיפור המוצר ולנקוט בצעדי התייעלות באינטנסיביות רבה. הדבר ניכר בהקטנת העלויות, ניצול יעיל יותר של צי המטוסים, התקשרויות חדשות עם ספקים, הוזלת עלויות בתי מלון בחו"ל והגדלת התפוסה במטוסים".
סמנכ"ל הכספים של אל אל, ניסים מלכי, אמר היום כי החברה מתמודדת יפה הן עם צד ההכנסות והן עם צד ההוצאות. "אנו עומדים ביעדינו להגדלת הכנסות החברה, ומתמידים בצמצום הוצאותיה. לפעילות זו הייתה השפעה ישירה על עליית הרווח התפעולי ל-27. מילון דולר בשנת 2003 לעומת 20.6 מיליון דולר בשנת 2002, גידול של 33.2%", אמר מלכי.
הוא ציין כי הרווח לשנת 2003 כולל הוצאה רישומית בגין שינויי שער החליפין על ההתחייבויות ארוכות הטווח לסיום יחסי עובד מעביד, בסדר גודל של כ-18 מליון דולר.
לדברי, הוצאה זו הינה רישומית בלבד ואין לה כל השפעה על תזרים המזומנים של החברה או עלויות התפעול שלה. בנטרול הוצאה זו, היתה החברה מציגה רווח לתקופת הדוח - שנת 2003 - של כ-24 מיליון דולר (למעלה מ-2% על המחזור).
לאל על, המציינת השנה 55 שנות פעילות, הכנסות שנתיות בהיקף של כ-1.2 מיליארד דולר והיא מטיסה בשנה למעלה מ-1.3 מיליון נוסעים. החברה טסה ללמעלה מ-40 יעדים ישירים בעולם וליעדים רבים נוספים באמצעות הסכמי שיתוף פעולה עם חברות אחרות. היא מפעילה 33 מטוסים, מהם 29 בבעלותה. אל על הנה החברה המובילה בשוק המטענים בישראל. החברה פעילה בשוק טיסות השכר באמצעות חברת הבת סאן-דור.
תגובת רשות החברות הממשלתיות
מנהל רשות החברות הממשלתיות, איל גבאי, ברך היום את אל-על על התוצאות הכספיות המרשימות לשנת 2003 ואמר כי מדובר בניצנים ראשונים של פירות ההפרטה.
גבאי אמר כי ההפרטה נתנה לחברה דחיפה משמעותית קדימה. "האופק נראה מבטיח ואמון המשקיעים בחברה מתבטא בעליית מחיר מניותיה בבורסה, כשהכל מתארגנים להעברת השליטה דה-פקטו.
"אל-על הייתה ההפרטה הראשונה, צים באה בעקבותיה ואנו נמשיך ליישם את מדיניות ההפרטה של המשרד ושל הממשלה בחברות נוספות", דברי גבאי.

תאריך:  03/03/2004   |   עודכן:  03/03/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
במהלך מלחמת העולם השנייה הגיע מספרם של יהודי שנחאי ל-31 אלף; ברובע היהודי בעיר צמחה פעילות יהודית עניפה; עיריית שנחאי תבחר בחודש הבא את ההצעה הזוכה לשיקום הרובע
נועם שרביט, ענבל אביב
על-פי דיווחי הפלשתינים, מסוקי חיל האוויר ירו טיל שפגע ישירות ברכבם של עאמר חסאן, אברהים דירי ועמאר דירי; צה"ל: ההרוגים ביצעו פיגועים ותכננו גם בהווה פיגועים נוספים; המשטרה הכריזה על כוננות בכל הארץ לקראת אירועי פורים
רועי כוכבי
אינתיצאר עג'ורי, אחותו של המחבל עלי עג'ורי שחוסל בידי צה"ל באוגוסט 2000, ואחיה כיפאח, הם ראשוני המגורשים משטחי יהודה ושומרון לרצועת עזה, על-פי צו "תיחום מגורים" שהוצא על-ידי אלוף פיקוד המרכז; לפי שעה, האח יישאר ברצועה
רועי כוכבי
באוגוסט 2002 רכשה אפריקה ישראל 25% ממניות METRA UNITED HOLDINGS ב-8.8 מיליון דולר; METRA מחזיקה ב-12 פרוייקטים נדל"ניים נוספים בסן אנטוניו ובדאלאס
רועי כוכבי
שפכים מהרפת של קיבוץ פרוד שבגליל זרמו באין מפריע וזיהמו את מקורות המים באזור; הקיבוץ הורשע בעבירות על חוק המים, חוק שמירת הניקיון וחוק רישוי עסקים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il