X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נשיא בית המשפט העליון: "לעתירה אין רגליים"; אמר את הדברים במהלך הדיון בעתירה, הבוקר; הוסיף: בית המשפט "לא צריך ולא יכול" להתערב בעסקה; גורמי ביטחון: בדיקת הפוליגרף נמצא טננבאום דובר אמת במספר מקרים
▪  ▪  ▪

הרכב של שלושה שופטי בג"צ, בראשות הנשיא אהרן ברק, דן הבוקר בעתירתם של חברי הכנסת אופיר פינס-פז (עבודה) וחמי דורון (שינוי) נגד העסקה אליו הגיעו גורמי הביטחון והפרקליטות עם אלחנן טננבאום. כזכור, טענו העותרים כי העסקה עם טננבאום נגועה בחוסר סבירות קיצוני וכי מדובר ב"מחטף".
במהלך הדיון טענה נציגת המדינה, עו"ד יוכי גנסין, כי "החקירה מתפתחת יפה. ההסדר היה חיוני להשגת המידע, וכל גורמי הביטחון המליצו עליו". באת כוח המדינה אמרה עוד, כי היא מוכנה לחשוף את הפרטים החסויים הקשורים בעסקת עם טננבאום בפני בית המשפט בלבד.
בתגובה לדברים אמר הנשיא ברק כי "לעתירה אין רגליים". לדברי ברק, "זה לא מסוג הדברים שבית המשפט ראוי, צריך ויכול להתערב בהם". ברק המליץ לעותרים למשוך את העתירה וחברי הכנסת פינס-פז ודורון נענו להמלצה.
בראיון לאמצעי התקשורת - לאחר הדיון, תקפה עו"ד גנסין את העותרים. זהו ניסיון בלתי קביל להתערב בחקירה, טענה. גנסין קבלה נגד חברי הכנסת פינס ודורון, על כך שניסו - כמחוקקים, להתערב במהלכי החקירה. אנחנו רואים את זה בחומרה, הדגישה. אין כל הצדקה להתערב בהליכי חקירה, בצורה זו.
אמש הגישה המדינה את תגובתה לעתירה נגד עסקת טננבאום. בתגובה טוענת המדינה כי האינטרס הציבורי שבחשיפת מלוא הפרטים הביטחוניים בפרשת טננבאום וקידום החקירה הם העומדים ביסוד ההסכם, וכי אין מדובר בעסקת טיעון המקנה לטננבוים חסינות מפני העמדה לדין בעבירות ביטחוניות. לטענת המדינה, העסקה היא חיונית, היות שבלעדיה קיים חשש כי טננבאום לא ימסור את כל המידע הדרוש. כמו כן נאמר בתגובה, כי כל גורמי הביטחון המליצו על ההסכם.
בשבוע הבא - חקירה בעבירות סמים וזיופים
המשטרה עומדת להרחיב את החקירה נגד טננבאום. בשבוע הבא הוא ייחקר בגין עבירות סמים וזיופים לכאורה. החקירה תתבצע ביאחב"ל.
טננבאום כבר קיבל על כך הודעה. המדינה התחייבה שלא להעמידו לדין גם בגין עבירות פליליות בתחומים אלא, זאת בתנאי שימסור עדות אמות בכל העניינים עליהם ייחקר.
טננבאום נמצא דובר אמת במספר מקרים
גורמי ביטחון מעריכים, כי מחקירת אלחנן טננבאום עולה, כי הוא לא שימש סוכן החיזבאללה ולא התכוון למסור מידע צבאי. במספר מקרים, כך עולה, נמצא אל"מ טננבאום אף דובר אמת.
במקרים בהם נמצא דובר שקר, עדיין אין בהם להביא לשבירת ההסכם בין המדינה לעורכי דינו. שכן מדובר בעניינים פליליים ולא בכאלה החותרים תחת ביטחון המדינה.
טננבאום, כך עולה, יצא לדובאי כדי להרוויח כספים מעסקת סמים. הבדיקות שערכו חוקרי השב"כ וצה"ל התמקדו בשאלה, האם שימש טננבאום סוכן חיזבאללה והאם העביר מידע צבאי לארגון וסודות צבאיים רגישים.
בימים הקרובים תימשך החקירה נגד טננבאום. אולם, הוא עשוי שלא להיבדק עוד בפוליגרף. טננבאום עשוי להתעמת עם גורמים שונים המעורבים, לכאורה, בפרשה ורק לאחר בדיקות אלה יציגו גופי החקירה את עמדתם בדבר ההסכם שחתמה הפרקליטות עם טננבאום.

תאריך:  04/03/2004   |   עודכן:  04/03/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
השכר הממוצע של עובדים ישראלים בדצמבר היה 7,226 שקל ברוטו - בהשוואה ל-6,880 שקל ברוטו בנומבר
רנית נחום-הלוי, אלונה קורן
שרת החינוך: מפעל ההזנה ימומן מקרנות הביטוח הלאומי - ולא מתקציב המדינה
אלונה קורן
רכלבסקי: עמדתו של בנק ישראל גובלת באבסורד וטענותיו מפתיעות ומאכזבות; עתירתו של בנק ישראל מבוססת על פרשנות מלאכותית לחוק שהוא פיתח בעצמו; אין מחלוקת כי בנק ישראל נכלל בהגדרה של "גוף מתוקצב"
עמוס באר
מרוצים וטיולים על שניים וארבעה גלגלים, בארץ ובמרחב אגן הים התיכון
ענבל אביב
מקדונלדס מבטלת את הארוחות המוגדלות; החברה: הגורם להחלטה הוא פישוט התפריט; בארה"ב מעריכים כי הסיבה האמיתית היא הביקורת הציבורית על אחריות הרשת למשקל העודף בקרב האמריקנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il