X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
החוקרים הצליחו לבודד ד.נ.א עוברי בדם שנלקח מאשה בהריון; בדיקת מי שפיר, הנעשית בדרך כלל במהלך הרבע השני של ההריון, יכולה לגרום להפלה אצל אחת מכל 200 נשים
▪  ▪  ▪

מחקר שפורסם אמש (יום ד', 3.3.04) מעורר את התקווה כי בדיקת דם פשוטה לנשים בהריון, תוכל לספק חלופה בטוחה יותר לבדיקות טרום לידתיות פולשניות, כמו בדיקת מי שפיר.
החוקרים תיארו כיצד הצליחו להבחין במקטע מ-ד.נ.א. (DNA) עוברי שצף בדם האם.
הצעד הבא לדבריהם, יהיה לפתח בדיקות של מקטעי ד.נ.א. כאלו במטרה לאתר חריגות כתיסמונת דאון, סיסטיק-פיברוזיס ומחלות כתא חרמש (פגם גנטי בתאי הדם האדומים).
לטכניקה יתרון נוסף לחולי סרטן. בדיקה של מקטע ד.נ.א. בתאים סרטניים תוכל לאפשר לרופאים לעקוב אחריהם ולדעת האם הסרטן נמצא בשלבי התפתחות.
"יש לכך משמעות רפואית עמוקה מאחר והדבר מאפשר אבחונים טרום לידתיים והשגחה על מחלת הסרטן", כך על-פי עורך עיתון האיגוד הרפואי האמריקני שפירסם את המחקר.
בדרך כלל בדיקת מי שפיר מומלצת לנשים בהריון מעל גיל 35, או בעלות גורמי סיכון אחרים ללדת ילד חריג. הרופא מחדיר מחט לרחם ומסיר תאים עובריים מהנוזל המקיף את הרחם. בדיקת מי שפיר, הנעשית בדרך כלל במהלך הרבע השני של ההריון, יכולה לגרום להפלה אצל אחת מכל 200 נשים.
כיום קיימות בדיקות המאפשרות את הבדיקה של החלבון ושל חומרים אחרים בדם של האם, בכדי לאתר חריגות. אך בעוד בדיקות אלו אינן מסכנות את העובר, הן גם אינן מדוייקות כבדיקת מי שפיר או כבדיקה שנעשית ברבע הראשון של ההריון הנקראת דגימת סיסי שליה-CVS (פעולה המתבצעת בין השבוע ה-9 ל-11 של ההריון, בה מוציאים דגימה של סיסים כוריוניים מן השליה, ובודקים אם קיימים פגמים גנטיים בעובר, היא מאפשרת גילוי טרום-לידתי של תסמונת דאון ושל תלסמיה, י.ג.). ב-CVS, הרופא מסיר תאים עובריים מהשלייה.
תאים עובריים 'בורחים' לפעמים אל מחזור הדם של האם. המערכת החיסונית עוצרת אותם, אך משאירה מקטעים של ד.נ.א. עוברי בדם. זרם הדם מכיל גם מקטעים של ד.נ.א. של האם, מה שמקשה על איתור הד.נ.א. העוברי.
במחקר, תיארו החוקרים מתאגיד הרופאים Ravgen שבקולומביה, כיצד הפחיתו את כמות מקטעי הד.נ.א. של האם, מה שאפשר להגיע אל מקטעי הד.נ.א. של העובר. הם עשו זאת על-ידי כך שטיפלו בדגימות הדם של האם בפורמלדהיד (גז רעיל המשמש לחיטוי ולצרכי תעשיה). החומר הכימי היקשה את תאי הדם של האם, מה שגרם לתאים לשחרר פחות מקטעי ד.נ.א.
בדגימות דם שלא טופלו, ממוצע של 7.7% ממקטעי ד.נ.א. היו של העובר. בדגימות שטופלו עם פורמלהיד, 20.2% מהמקטעים היו של העובר. השיטה "היא הראשונה והצעד החשוב ביותר" בפיתוח בדיקת דם ל-ד.נ.א טרום לידתית, אמר נשיא Ravgen ד"ר רבינדר דחלאן.
בדיקת הדם הראשונה לד.נ.א. תהיה כפי הנראה זמינה בתוך 5 שנים, ולבסוף תחליף את בדיקת מי השפיר, אמר ד"ר שרמן אליאס מבית החולים Northwestern Memorial.

תאריך:  04/03/2004   |   עודכן:  05/03/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
לדברי אייכלר, שתי ההחלטות האחרונות של דורנר - בעניין פלייבוי ובעניין מועד הבחירות הבאות - ועדו לאפשר המשך מחיקת הזהות היהודית ממדינת ישראל; עוד אמר: "לא נשכח ולא נסלח שאותה שופטת שלטת שלחה ילד למעצר עד תום ההליכים"
יפעת גדות
כ-10% אמרו כי היו לווים עד 4,000 אירו כדי לממן את הניתוח; הניתוחים המבוקשים ביותר אצל גברים הם ניתוח אף או מתיחת פנים
יפעת גדות
הגיע לבית חולים מאיר בכפר סבא כשהוא במצב קשה ואינו נושם; הרופאים ביצעו בילד החייאה והצילו את חייו
יפעת גדות
בעקבות סכסוך על שטחי מרעה חוות מעון, חשודים המתנחלים כי תקפו פיזית את הפלשתינים
רנית נחום-הלוי
אלפי שוטרים, חיילים, מאבטחים ומתנדבים פרוסים במרכזי הערים ובאתרי הבילוי; הכוננות הגבוהה תימשך במהלך כל החג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il