X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פרופ' ישראלוביץ' יהיה הישראלי הראשון הזוכה בפרס; הפרס מוענק על-ידי הרשות הלאומית של ארה"ב בנושא שימוש בסמים
▪  ▪  ▪

הרשות הלאומית של ארה"ב בנושא שימוש בסמים (The US National Institute on Drug Abuse) החליטה להעניק את פרס "המדען הבינלאומי המכובד" לשנת 2004 לפרופ' ישראלוביץ', חבר סגל המחלקה לעבודה סוציאלית ע"ש שפיצר, באוניברסיטת בן-גוריון בנגב.
פרופ' ישראלוביץ' יהיה הישראלי הראשון הזוכה בפרס, אשר יוענק לו היום (ה', 4.3.04).
הרשות הלאומית של ארה"ב בנושא שימוש בסמים הינה הסוכנות הממשלתית הגדולה ביותר בעולם המטפלת בבעיות הסמים באמצעות מחקר. הפרס שיוענק לפרופ' ישראלוביץ' בוושינגטון, יאפשר לפרופ' ישראלוביץ' לפתח את מחקרו בנושא בעיות השימוש בסמים והקשר בין דפוסי שימוש בסמים לבין מהגרים מחבר העמים לשעבר, דוברי רוסית, הגרים כיום בישראל ובארה"ב.
לדברי פרופ' ישראלוביץ', קרוב ל-20% מהמכורים להירואין בישראל, כ-6,000 איש, עלו מחבר העמים לשעבר. רובם סבלו מההתמכרות עוד לפני הגעתם לישראל. בעזרת המחקר, הראה עד כה שאמנם קיימים מאפיינים משותפים למכורים עולים מחבר העמים ולמכורים ילידי הארץ אך ניתן למצוא ביניהם הבדלים משמעותיים, ובהם: רמת ההשכלה, תחושת הערך העצמי, משך ריצוי עונשים בבתי כלא, דפוסים משפחתיים של שימוש באלכוהול, דפוסי שימוש בסמים במהלך טיפול וגורמים מניעים (מוטיבציונים) להתמודדות עם ההתמכרות.
הבדלים אלו מצביעים על הצורך החשוב במתן שירותי טיפול המותאמים לצרכים הייחודיים של האוכלוסיות, מכורים דוברי רוסית ומכורים ילידי הארץ. התאמת המענים תשפר את מערך הטיפול במכורים ותקדם את הסיכוי שלהם להצליח בטיפול ולהחלים.
פרופ' ישראלוביץ' סיים זה עתה מחקר נרחב בנושא נוער בסיכון ובעיות השימוש בסמים בישראל. מחקרו נתמך על-ידי הסוכנות לפיתוח בינלאומי של ארה"ב, במסגרת תוכנית שיתוף פעולה איזורי במזה"ת ( The US Agency for International Development - Middle East Regional Cooperation Program).
ממצאי המחקר הצביעו על הצורך לשפר את הדרכים לשמור את הנוער במסגרות בית הספר ועמדו על חשיבות התערבות מוקדמת, במטרה למנוע שימוש בחומרים ממיסים (נשאפים), בסגריות ובאלכוהול. נכון להיום, פרופ' ישראלוביץ' וצוותו עובדים בשיתוף פעולה עם משרד הרווחה ועם משרד הבריאות על קידום דרכי טיפול במכורים ושיפור השירות למכורים.
תאריך:  04/03/2004   |   עודכן:  04/03/2004
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
במכתב למפקד גל"צ, טוען דובר מוסדות הרשות כי בתוכנית "המילה האחרונה" התייחסו המגישים אברי גלעד וג'קי לוי לדיון שהתקיים בישיבה האחרונה של מליאת רשות השידור בנושא המלצות צוות של הרשות, שהוקם על-מנת לבדוק ולשפר את כיבוד זכויות היוצרים
הדר פרבר
כך לפי בדיקה חדשה שערך האגף להכשרה מקצועית במשרד התיירות
יפעת גדות
החוקרים הצליחו לבודד ד.נ.א עוברי בדם שנלקח מאשה בהריון; בדיקת מי שפיר, הנעשית בדרך כלל במהלך הרבע השני של ההריון, יכולה לגרום להפלה אצל אחת מכל 200 נשים
רנית נחום-הלוי
לדברי אייכלר, שתי ההחלטות האחרונות של דורנר - בעניין פלייבוי ובעניין מועד הבחירות הבאות - ועדו לאפשר המשך מחיקת הזהות היהודית ממדינת ישראל; עוד אמר: "לא נשכח ולא נסלח שאותה שופטת שלטת שלחה ילד למעצר עד תום ההליכים"
יפעת גדות
כ-10% אמרו כי היו לווים עד 4,000 אירו כדי לממן את הניתוח; הניתוחים המבוקשים ביותר אצל גברים הם ניתוח אף או מתיחת פנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il