X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המטרה: לחייב את משפחת שרון בתשלום מיסים נוספים; החיובים החדשים עלולים להסתכם במיליוני ש"ח; פתיחת השומות אינה מכוונת נגד ראש הממשלה עצמו; אחת הדילמות: כספי החזר התרומות לאננקס מחקרים
▪  ▪  ▪

צרות חדשות למשפחת שרון: במס הכנסה הוחלט לפתוח לבדיקה את השומות שהוצאו בשנים האחרונות לבני משפחת שרון, במטרה לחייבם בתשלומי מיסים נוספים. המדובר בהליך אזרחי ולא פלילי.
ההחלטה התקבלה בימים אלה, בעקבות בדיקה שנפתחה במס הכנסה, במסגרתה נבחנו תנועות כספים בחשבונות של בני משפחת שרון. הבדיקה החלה בעקבות החקירות הפליליות שנערכו נגד שרון ובניו, ונוכח חשדות שונים שהועלו.
יודגש, כי פתיחת השומות אינה מכוונת נגד ראש הממשלה עצמו. אין מדובר בשומה האישית של אריאל שרון, אלא בשומות הנוגעות לעסקי המשפחה - ובמיוחד לחוות השקמים. עסקים אלה מנוהלים בחלקם הגדול על-ידי גלעד שרון, וחלק אחר מהם נוהלו על-ידי חבר הכנסת עמרי שרון.
נודע, כי במס הכנסה בוחנים עתה עסקות בעלי חבות מס בהיקף כולל, העלול להסתכם במיליוני ש"ח: עסקי בקר, תוצרת חקלאית ופעילות פיננסית. אם אכן יוחלט בסופו של דבר לחייבם בתשלומי כסף גדולים, עלול הדבר להכביד מאוד על בני המשפחה.
אחת הסוגיות הנבחנות עתה, היא האם להתייחס לכספים שהוזרמו למשפחת שרון - לכיסוי החזר התרומות לחברת אננקס מחקרים, בסכום כולל של 4.7 מיליון ש"ח, כאל הכנסה החייבת במס. לפי גירסת משפחת שרון, מדובר בהלוואות שהתקבלו והוחזרו. ואולם, כל עוד לא התקבלה גירסה זו, לפיה מדובר בהלוואות, וכל עוד לא הציג גלעד שרון את המסמכים המעידים ממי נתקבלו ההלוואות, בוחנים עתה במס הכנסה: האם יש לראות בכספים אלה כהכנסה החייבת במס לכל דבר ועניין.
גלעד שרון סירב להגיב בנושא. גם ממס הכנסה לא ניתנה תגובה.
הבדיקה במס הכנסה נעשית בימים אלה תוך התייעצות וליווי של המחלקה הכלכלית בפרקליטות. בשל הרגישות הרבה, מצויים בסוד העניינים מספר מצומצם של בעלי תפקידים במס הכנסה, ובראשם, כמובן, נציבת מס הכנסה, טלי ירון-אלדר.
במקביל, נמשכים ההליכים הפליליים נגד שרון ובניו. היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, עומד להכריע תוך שבועות מספר בפרשת האי היווני. מזוז הנחה את הפרקליטות להגיש בהקדם את סיכומי החקירה, כדי שיוכל לקבל החלטה בהקדם. כידוע, פרקליטת המדינה, עדנה ארבל, כבר חיוותה דעה, לפיה אפשר וצריך להגיש כתב אישום נגד אריאל שרון בפרשת האי היווני. ואולם נודע, כי מזוז - שכבר קיבל דיווחים וחלק ניכר מחומר החקירה בנושא זה, התבטא במהלך הדיונים באופן ממנו ניתן היה להבין, כי בחומר החקירה בפרשת האי היווני, אין די ראיות להגשת כתב אישום נגד שרון, באופן שיבטיח את הרשעתו.

תאריך:  04/03/2004   |   עודכן:  04/03/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס באר, אלונה קורן
האוצר: עובדי הנמלים הכשילו את המשא-ומתן על הרפורמה בנמלים; על רקע מה שהוגדר כ"חזרתם של העובדים מההסכמות" יודיעו היום נציגי המדינה כי הממשלה תמשיך בהליך החקיקה בנושא הפרטת הנמלים
מירב לוי
אמר את הדברים במהלך ביקור ביד ושם; במהלך הפגישה עם השר סוכם כי יד ושם יהיה שותף לכתיבת ספר הלימוד שייוחד להיסטורית יהודיי רומניה
מירב לוי
השופטים קבעו: עלי-פרג' מילא תפקיד מרכזי בהוצאה לפועל של פיגועים קשים; בפיגוע נהרגו 3 חיילים ואזרחית
אלונה קורן
כמות המים שתיובא תהווה כ-3% ממי השתייה שצורכת ישראל; ביקורת רבה על ההסכם שנחתם: היבוא אינו כדאי מבחינה כלכלית ונעשה על מנת להדק את יחסי המסחר עם טורקיה
מירב לוי
זאת על-מנת לדון בסוגיות הבעיתיות העולות בפרק; התוכנית תשודר רק לאחר השעה 16:00
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il